Wij hebben 2 honden. 1 van bijna 3 en de andere is 9. Nu is de oudste hond doodsbang voor vuurwerk/onweer..
Hij was nooit bang, maar een paar jaar terug is de onweer ingeslagen op een boom een klein stukje hier vandaan. Sindsdien is die doodsbang voor alles wat knalt.. Nu is het met onweer wel te handelen. Meestal is dat dan 's nachts, en voordat wij doorhebben dat het onweert, heeft de oudste hond alle deuren open gekregen en staat boven, bij je bed te trillen. Dan gaat 1 van ons beneden zitten en wachten tot de onweer voorbij is, om dan weer naar boven te gaan

Nu is het weer December, dus tijd voor al het vuurwerk.. Ik was net van plan om naar stal te gaan, dus stond al in de schuur. Op het moment dat ik weg wou gaan hoorde ik vuurwerk en zelfs een paar knallen carbid.. Dus gauw weer naar binnen gegaan en onze hond had de deuren al weer opengemaakt en zat helemaal te trillen...
Ik ben dus op zoek naar een goede oplossing voor onze hond? En vooral met oud&nieuw. Ze staan om 00:00 altijd wel in de buurt van ons huis met een groep mensen (Wonen in een dorp).. En die hond word helemaal gek. Soms zou je denken dat hij neer zou gaan door alle stress

Dus iemand die dé tip weet?