Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Maar, ik heb ook een SBT van het terriertype en dat is best een verschil met een show/bully type. Je herkent het terrier er dan wel goed in.
Kuggur schreef:kiwiwitje schreef:Maar, ik heb ook een SBT van het terriertype en dat is best een verschil met een show/bully type. Je herkent het terrier er dan wel goed in.
Interessant dat je dit zegt. De schrijver van de blog uit mijn OP merkt in een terzijde op dat geen van de besproken rassen, ondanks hun naam, echte "terriërs" zijn. Naar mijn mening terecht.
Dus hoe zou jij een terriër definieren?
Kuggur schreef:Kijk eens in je eigen link Kiwiwitje, de eerste zin in de "historie" paragraaf.
Wat betreft je teleurstelling over mijn gebrek aan reactie op jouw eerdere uitleg, ik zag de relevantie er niet zo van in. De link in de OP gaat niet zozeer over eventuele verschillen in het temperament van deze verwante rassen, maar over hun gemeenschappelijke oorsprong, en de reden waarom de naam "staffordshire terriër " is verzonnen.
Daar zeg je niets over.
Kuggur schreef:kiwiwitje schreef:Maar, ik heb ook een SBT van het terriertype en dat is best een verschil met een show/bully type. Je herkent het terrier er dan wel goed in.
Interessant dat je dit zegt. De schrijver van de blog uit mijn OP merkt in een terzijde op dat geen van de besproken rassen, ondanks hun naam, echte "terriërs" zijn. Naar mijn mening terecht.
Dus hoe zou jij een terriër definieren?
Kuggur schreef:Ik vertel je toch exact waar de zin staat?
En ik begrijp nu dat die uitleg door jou als definiering van de term terriër was bedoelt, dat was me niet duidelijk.
Citaat:Members of Class IE, the "domesticated elite," are eager to establish human contact, whimpering to attract attention and sniffing and licking experimenters like dogs. They start displaying this kind of behav ior before they are one month old. By the tenth generation, 18 percent of fox pups were elite; by
the 20th, the figure had reached 35 percent. Today elite foxes make up 70 to 80 percent of our experimentally selected population.
Kuggur schreef:Ik vertel je toch exact waar de zin staat? Ten overvloede dus, direct onder de titel van de paragraaf "historie".
En ik begrijp nu dat die uitleg door jou als definiering van de term terriër was bedoeld, dat was me niet helemaal duidelijk.
En als reactie, ik vind die "definitie erg vaag", het is nauwelijks te herkennen als zodanig, vandaar mijn verwarring.. Genoeg hondenrassen die er aan voldoen, en geen terriers zijn.