Ik heb hier een poes rondlopen van nog net geen 2 jaar die normaal gesproken onder de categorie 'buitenkat' valt. Echter met dit slechte weer wil poeslief niet meer naar buiten en moet ze zich dus binnen heel de dag zien te vermaken (haar eigen keuze dus, ik heb haar het liefst buiten). Het is normaal gesproken een schat van een beest, maar nu ze niet meer buiten komt kan ik haar wel achter het behang plakken. Ze klimt in gordijnen, steelt eten van het aanrecht, standaard kattenkwaad dus, maar wat ik nog het ergste vind is haar chagrijnige gedrag tegenover mij en mijn andere kat. Mijn andere kat is oud en ziek en poes valt hem nu bij elke kans die ze heeft aan en zit hem achterna totdat mijn oude kat zich, blazend en jankend, in een hoekje onder mijn bed verstopt. Naar mij is ze ook de liefste niet meer, als ik haar wil aaien gromt en blaast ze naar me en krabbelt en bijt ze in mijn hand. Ze komt bijna nooit meer even gezellig op schoot om te knuffelen.
Ze is pas nog volledig gecheckt door de dierenarts (de jaarlijkse APK

Wie o wie heeft voor mij de oplossing om het leven voor mijn kat en voor mij wat aangenamer te maken met dit weer?
Alvast bedankt!
Side note: het kattenkwaad wordt natuurlijk afgestraft