Help, chagrijnige poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Confession

Help, chagrijnige poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 23:55

S.O.S. IK WORD GEK VAN MIJN KAT! -O-

Ik heb hier een poes rondlopen van nog net geen 2 jaar die normaal gesproken onder de categorie 'buitenkat' valt. Echter met dit slechte weer wil poeslief niet meer naar buiten en moet ze zich dus binnen heel de dag zien te vermaken (haar eigen keuze dus, ik heb haar het liefst buiten). Het is normaal gesproken een schat van een beest, maar nu ze niet meer buiten komt kan ik haar wel achter het behang plakken. Ze klimt in gordijnen, steelt eten van het aanrecht, standaard kattenkwaad dus, maar wat ik nog het ergste vind is haar chagrijnige gedrag tegenover mij en mijn andere kat. Mijn andere kat is oud en ziek en poes valt hem nu bij elke kans die ze heeft aan en zit hem achterna totdat mijn oude kat zich, blazend en jankend, in een hoekje onder mijn bed verstopt. Naar mij is ze ook de liefste niet meer, als ik haar wil aaien gromt en blaast ze naar me en krabbelt en bijt ze in mijn hand. Ze komt bijna nooit meer even gezellig op schoot om te knuffelen.

Ze is pas nog volledig gecheckt door de dierenarts (de jaarlijkse APK ;) + bloedonderzoek) en ze is 100% gezond, ik weet dus zeker dat verveling de grootste oorzaak is van dit probleem. Ik speel ontzettend veel met haar, zoveel dat ik er zelf vaak vermoeider van ben dan mijn kat :+ Ik weet niet meer hoe ik haar kan entertainen. Ik koop regelmatig nieuwe speeltjes, laat haar muizen en vogel filmpjes kijken op mijn mobiel (vindt ze erg leuk, poes gaat mee met de tijd :+ ) en speel voerspelletjes met haar. Toch kan dit allemaal niet tippen aan de (minstens) 10 uur die ze normaal gesproken buiten kwam en dat vind ik natuurlijk ontzettend logisch. Ze slaapt jammer genoeg ook erg weinig, waardoor ze constant aan het spoken is in huis. Het wordt nu langzaamaan zo erg dat mijn medehuisbewoners haar weg willen hebben.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing om het leven voor mijn kat en voor mij wat aangenamer te maken met dit weer?

Alvast bedankt!

Side note: het kattenkwaad wordt natuurlijk afgestraft ;)

GDG

Re: Help, chagrijnige poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:12

Een kattenluikje zodat ze zelf kan kiezen om telkens even kort naar buiten te gaan?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:59

Heeft ze binnen genoeg klim mogelijkheden? Wij hebben een grote klimpaal en dan nog wat plankjes enzo tegen de muur zodat ze lekker kunnen klimmen en klauteren.
Wij maken soms ook forten van dozen met wat nieuws in elke keer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:40

Buiten zetten en de deur dicht trekken. Gewoon verplicht buiten spelen. De sneeuw is weg dus ze kan weer gewoon haar gang gaan.