Hond kauwt ineens op vanalles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:23

Alane schreef:
opsluiten in een 1 deur bench, deur richting muur en gedrag negeren.
Onze was het er ook niet mee eens, ging van piepen, naar blaffen en janken. Trok ook haar kussen uit elkaar, dekens werden versnipperd. Ook zij plaste in de bench,
Ligt nu in een kale bench en is stil en heeft het plassen opgegeven.

We hebben ook een reisbench, plastic met metaal deurtje en vensters met metaal.
Kan ze niets aan slopen.


Vind ik een behoorlijke negatieve aanpak :/

Bench van ts vind ik ook erg klein. Kun je niet kijken naar iets van een kamer kennel? Heb je je hond als eens op je slaapkamer toegelaten snachts? Er zijn behoorlijk wat honden die nou eenmaal graag bij de roedel blijven. Je hebt trouwens ook kans dat als dat de oplossing is je met heeeeel langzame kleine stapjes dat slapen op de slaapkamer kunt afbouwen.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:31

Ja Alane, zo kan je natuurlijk ook proberen om een hond te breken, ik snap niet dat je als hondenliefhebber zo'n oplossing bedenkt. Wie zijn probleem is nu eigenlijk opgelost? Dat van jou of dat van de hond?
Ik kan me heel slecht voorstellen dat een dier gelukkig wordt van opgesloten worden in een kooitje zonder de mogelijkheid om zacht en warm te liggen.

@TS, ik zou opzoek gaan naar de reden waarom je hond zo reageert en vanuit daar het probleem aanpakken. Sloopt ze ook als je een bot neer ligt waar ze op kan kauwen of bijv. een kong met iets lekkers erin zodat ze bezig is?

De spijlen zo verbogen krijgen dan moet een dier toch wel in blinde paniek zijn.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 19:24

Ik ben naar de dierenarts geweest, ze is inderdaad schijndrachtig en waarschijnlijk dus al enkele weken (sorry zora dat ik het niet eerder doorhad). Dierenarts heeft haar een spuitje gegeven met vrouwelijk hormoon omdat hij zei dat gesteriliseerde honden het erg moeilijk hebben om het zelf op te lossen. Normaal werkt het over 48u al en zou het gedrag snel moeten stoppen.

Voor vanavond gaan we weer een bot geven, aangezien ze daardoor gisteren alleen de schroevendraaier had gestolen. Vriend zei al iets te laten liggen op de salon tafel wat geen kwaad kon voor haar zodat als ze wat wil stelen het tenminste iets veilig is.

Speeltjes heb ik weg genomen en enkel haar lievelingsknuffel en een touw laten liggen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:49

MyWishMax schreef:
Ik geeft alleen het advies aan TS, niet aan jou. Ik zou een hond die zo in paniek raakt in de bench niet er in stoppen. En als 1,50m niet werkt, dan 1,80 en dak er op. Ik heb er ook 1 die uit die kamerkennel van 1,50 klimt, dus die heeft buiten een kennel waar hij niet uit kan. Jij vraagt geen advies en het is al gebeurd/opgelost, dus ik geef alleen mijn mening en advies aan de TS. Als haar hond wel in een 1,50 of 1,80 hoge kamer kennel blijft, dan hoeft ze haar niet in de bench te stoppen. Aangezien ze dat zelf ook te heftig vindt met haar angst.


Mijn reactie was ook niet aan jou, maar aan pinto_1

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:13

In ieder geval fijn dat je nu de oorzaak weet! Hopelijk verdwijnt het gedrag dan weer.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 21:38

Het leek me niet iets waar een dierenarts wat aan kon doen, maar dus heel erg bedankt om mijn denkpad even te verbreden!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:00

Daarom is zo'n topic handig, hopelijk knapt ze snel op!

Alane, ik dacht van wel vanwege de kamerkennel opmerking. ;)

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Hond kauwt ineens op vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:28

Fijn dat je erachter bent, hopelijk zit ze snel beter in haar vel.