Vorige week woensdag ben ik met mijn nijn naar de DA geweest voor zijn voortand en hieruit bleek dat hij waarschijnlijk de ziekte e.cuniculi heeft ik had hierover wel eens gelezen maar wist niet dat het zoon gemene verschrikkelijke ziekte was de Da nam het zekere voor het onzekere en gaf me medicatie mee panacur 1x per dag 0.5 ml en metacam 2x per dag 1ml
Sinds donderdag ben ik gestopt met geven van de metacam zoals de da gezegt had 1 week metacam en 4 weken panacur alleen nu heb ik gezien dat mijn nijn last heb van zijn evenwicht en dat het net lijkt of die dronken is en dat die dit gekregen heeft toen ik stopte met de metacam.
Ik weet niet wat ik heg beste kan doen de da kan ik pas maandag weer bellen en op internet staat dat je panacur 0.8 ml per lichaams kg 2x daags moet geven en dat onderdoseren ten zwaarste word afgeraden, ook staat er dat metacam een broodnodige oontstekingremmer is bij ec en dat dit per konijn verschil hoelang deze gegeven moet worden.
Ik wwil meteen de dosering gaan verhogen want tijd is je grootste vijand bij deze parasiet wat denken jullie ervan ik wil mijn nijntje echt niet verliezen