Dwergkees/Pomeranian topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Dwergkees/Pomeranian topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 15:24

Hoi allemaal,

Ik kon geen ander topic hier op bokt vinden over de dwergkees/pomeranian.

Zijn hier mensen met dwergkees/pomeranian hondjes?

Stel jullie zelf en jullie hondje(s) eens even voor :-)

Wij hebben 2 keesjes van 6 (bibi) en 2 (bonnie) jaar oud (moeder en dochter)

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:28

Leuk mijn ouders hebben een pomeranian van 7 jaar jong.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:50

Hoe groot zijn jouw fluffs?
Ze hebben echt een schattig gezichtje <3

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:08

Oeh dit topic kan ik niet negeren :o
Ik ben de super trotse bediende van Ruby
Hij is 6 jaar en heb hem nu ruim 3 jaar. Een heel sensitief hondje, is super relaxed geworden in de omgang; echt een lot uit de loterij!

Afbeelding

Nat ziet ie er wel wat anders uit :')

Afbeelding

TS, wat een prachtige koppies hebben ze en mooi kleurtje ook! :j

mirriejj

Re: Dwergkees/Pomeranian topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:11

Wij hebben wel 2 middenslag keesjes, ben ik dan ook welkom?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:21

Ik wil in de toekomst een kees, dus ik lees (en kijk) ook graag mee :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:23

Ik zal de mijne morgen showen, Pixy <3 !

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:05

mirriejj schreef:
Wij hebben wel 2 middenslag keesjes, ben ik dan ook welkom?

Ja hoor :-)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:07

Rebel_Jits schreef:
Hoe groot zijn jouw fluffs?
Ze hebben echt een schattig gezichtje <3

Bonnie is 21cm en Bibi is 22cm.

Bibi is momenteel drachtig van een choco merle pom reutje. Ben erg benieuwd

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:16

Ik meld me alleen aan als je het woord pomerian schrapt .Een echte keeshond liefhebber is allergisch aan dat woord.Voor mij staat het voor broodfok.

Ik heb keeshonden in alle maten gehad en nu een kleine kees .

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:33

Dit is mijn vriendin Pixy, ik heb haar vanuit Wit Rusland, ze wordt in januari 2 uit mijn hoofd. Ik heb haar gekocht toen ze 7 maandjes was ze bleef te klein voor de fokster. Gelukkig is ze nu bij mij, het is een kleine donder van nog geen 2 kilo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:36

beatje schreef:
Ik meld me alleen aan als je het woord pomerian schrapt .Een echte keeshond liefhebber is allergisch aan dat woord.Voor mij staat het voor broodfok.

Ze schrijft toch geen Pomeriaan? Ze schrijft Pomeranian, dat is gewoon de goede Engelse benaming.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:38

BertBaley schreef:
beatje schreef:

Ze schrijft toch geen Pomeriaan? Ze schrijft Pomeranian, dat is gewoon de goede Engelse benaming.

Ze bedoeld dat een Kees geen Pom is.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:43

beatje schreef:

Het woord "pomeriaan" wordt indd veel gebruikt bij de "minder nette" fokkers. Maar pomeranian is wel het correcte woord ook voor dit ras

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:45

BertBaley schreef:
beatje schreef:

Nee hoor het is dwergkees,En geen Pomeriaan Pomeranian ,pom of wat dan ook.Maar ik heb al gezien dat ik uit het topic weg blijf.

Kezen zijn enorme leuke hondjes of het nu dwergen of middenslag zijn.Alleen gaat het ras op het moment een beetje ten onder aan zijn eigen populariteit en word er maar stamboomloos op los gefokt.
Dwergkezen hebben best wat gezondheidsproblemen en de rasvereniging is bezig met deze er uit te krijgen door testen maar als ik dan al zie dat iemand een merle nest gaat fokken.En er honden uit rusland worden gekocht is dit gewoon mijn ding niet .

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:49

Als je op google gaat kijken.. is Pomeranian de buitenlandse benaming voor dwergkees.

Dat er zonder stamboom gefokt wordt, wil nog niet betekenen dat er meteen slecht voor de dieren gezorgt wordt..

Ik heb dit topic geopend om leuk en gezellig met elkaar te kletsen over onze keesjes/pommies (hoe je het ook wil noemen) en niet om mensen onder uit te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:51

Ik heb een vrij grote kees van bijna 10 maand. Ze is een ‘kruising’ tussen een middenslagkees en een wolfkees. Ze is nu 40/41 centimeter schoft en volop een mooie kraag aan het krijgen :)

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:59

Zelf heb ik er geen, maar mijn bomma heeft er sinds kort eentje.Afbeelding

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:01

beatje schreef:
BertBaley schreef:

Nee hoor het is dwergkees,En geen Pomeriaan Pomeranian ,pom of wat dan ook.Maar ik heb al gezien dat ik uit het topic weg blijf.

Kezen zijn enorme leuke hondjes of het nu dwergen of middenslag zijn.Alleen gaat het ras op het moment een beetje ten onder aan zijn eigen populariteit en word er maar stamboomloos op los gefokt.
Dwergkezen hebben best wat gezondheidsproblemen en de rasvereniging is bezig met deze er uit te krijgen door testen maar als ik dan al zie dat iemand een merle nest gaat fokken.En er honden uit rusland worden gekocht is dit gewoon mijn ding niet .

:evaw:

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:53

Als kleintjes en middenslagjes ook tellen, dan heb ik er ook twee om te melden
Afbeelding
Damy, reutje van 3.

Afbeelding
Noa links, teefje van 2, rechts Damy.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:40

Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:

Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:50

Telpeva schreef:
Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:

Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt :D

Ik zal er antwoord op geven, ik heb hier vergelijking met 5 borders tegen 2 kezen.
Ja ze blaffen, maar dit is ook goed af te leren. Bij ons blaffen de kezen niets meer dan de borders.
Ik was ze geregeld, omdat wij witte hebben. Verder kam ik ze zo goed als nooit en hebben ze een gemakkelijkere vacht dan de borders.
Ja ze verharen, maar ik vind het niet extreem. Ik merk het alleen in de ruiperiode iets meer, maar ook daarin minder dan de borders.

Daarnaast heeft Beatje wel gelijk. De klein/dwergkezen worden aardig kapot gefokt momenteel. Met of zonder papier fokken heeft voor mij geen meerwaarde in dit ras, bij beide wordt er amper tot niet gekeken naar de gebreken in het ras. Ik vind de verhouding prijs/kwaliteit bij de kleine kezen ook echt buiten proportie.

Verder vind ik het een enorm leuk ras en wij hopen de middenslag ook wat meer in de sport te gaan krijgen.

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:20

Oh leuk, nog mensen met het 'kezenvirus' <3

Ik sluit mij aan bij het jammere feit dat pomeriaantjes populair zijn en de broodfokhondjes teveel voorkomen. en het kapotfokken van de kleinste. Maar pomeranian is inderdaad de correctie engelse benaming voor 'dwergkees' en geen broodfokterm. Pomeriaan daarentegen inderdaad wel.

@TS, hoe groot zijn jouw hondjes precies? Ze doen mij op de foto meer aan als kleinkees ipv dwergkees?

@ DeMolenhoek, jouw kees is pràchtig <3

Ik heb een middenslagkees geadopteerd (kleine witte x grote zwarte keeshond). Zijn naam is Boogie. Ik heb 'm ook laten vereeuwigen op mijn ribben, hij is mijn special one. Zoveel liefde voor dat ventje.
Afbeelding

Afbeelding

Wat verharen betreft: VEEL minder dan een kortharige hond for sure. De onderwol moet je er eerder uit borstelen dan dat ze er en masse uit valt.

Blaffen: tja, die van mij blaft wel veel ja. Ook veel babbelen dus hé, niet altijd bassen op vol volume. Maar als hij blij is en enthousiast gaat hij ook blaffen tov onze norfolk die dan eerder wat piept en onze andere hond maakt dan bijna geen geluid. Kwa waakgedrag is het niet feller dan onze andere honden.

Ik heb met de mijne recreatief dogdance gedaan.

Misschien maken we er beter gewoon een kezentopic van, alle formaten welkom? :D

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 16:34

Onze Bibi en Bonnie zijn 21 en 22 cm.

Die van mij blaffen als ze iets zien of horen. Als ik weg ga, zet ik meestal ook de tv of radio aan voor ze zodat ze niet te veel horen van buiten.
Verharen doen ze bij mij het hele jaar minimaal, maar 2 keer per jaar hebben ze hun rui periode en dan breng ik ze naar de kapper om even goed te kammen. Tussendoor hou ik het zelf bij

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:44

Bedankt voor de antwoorden! :D