Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lottekuhh_x schreef:Ik heb er geen ervaring mee met honden. Zelf heb ik het wel eens gehad en had daarbij vooral veel hoofdpijn, vooral met bukken. De huisarts wilde me toen de tijd geen antibiotica meegeven en ik moest het maar doen met een paracetomol. Na 1 à 2 weken hoorde het over te zijn en anders moest ik terug komen. Was in mijn geval bijna 2 weken. Weet helaas niet hoe dit met honden zit. Misschien dat het met de tijd ook vanzelf over kan gaan.
Lottekuhh_x schreef:Ik heb er geen ervaring mee met honden. Zelf heb ik het wel eens gehad en had daarbij vooral veel hoofdpijn, vooral met bukken. De huisarts wilde me toen de tijd geen antibiotica meegeven en ik moest het maar doen met een paracetomol. Na 1 à 2 weken hoorde het over te zijn en anders moest ik terug komen. Was in mijn geval bijna 2 weken. Weet helaas niet hoe dit met honden zit. Misschien dat het met de tijd ook vanzelf over kan gaan.
ajesca123 schreef:Lottekuhh_x schreef:Ik heb er geen ervaring mee met honden. Zelf heb ik het wel eens gehad en had daarbij vooral veel hoofdpijn, vooral met bukken. De huisarts wilde me toen de tijd geen antibiotica meegeven en ik moest het maar doen met een paracetomol. Na 1 à 2 weken hoorde het over te zijn en anders moest ik terug komen. Was in mijn geval bijna 2 weken. Weet helaas niet hoe dit met honden zit. Misschien dat het met de tijd ook vanzelf over kan gaan.
Vermoed dat jij voorhoofdsholte ontsteking bedoeld want met hersenvliesontsteking sturen ze je niet met een paracetamol naar huis.
Sterkte met het hondje
petitparis schreef:Hond van mijn vriendin heeft meermaals een auto-immuunversie van hersenvliesontsteking gehad.
Het ene moment heb je nog een abnormaal rustige/hangerige hond, die zich idd wat bol houdt en hoge koorts, een cortisone spuit en dag later terug een springlevende hond. In het geval van viraal of bacteriËel heb je zo geen snelle reactie op alleen cortisone.
Bij die hond betekent het dus telkens een lange kuur cortisone (afbouw nodig om herval te voorkomen). En de auto-immuunrespons wordt meestal getriggerd door de jaarlijkse vaccinatie...
petitparis schreef:als antibiotica niet werkt, dan is het al niet bacterieel. Dat zou ook heel snel verergeren qua ziektebeeld. Punctie moet dat ook uitwijzen. Denk dat ze dit aan het bloed kunnen zien.
De auto immuunvariant is de enige die goed en snel verbetering geeft op cortisone. Gezien dit een onsteking is die door het lichaam zelf gemedieerd wordt, is er altijd kans dat dit opnieuw de kop op steekt. vaccinatie kan bv een trigger zijn, maar even goed contact met een hond die ziek is, een wondjes...
Eveneens te snel afgbouwen van de cortisone geeft vaak herval.
Jorinda schreef:Hoe gaat het nu?
petitparis schreef:TS: volgens mij zien ze "niks" in het ruggenmerg als het de auto-immuunversie is. en virale vorm zou veel erger moeten worden met prednison als mijn redenering klopt.