Inmiddels gaat het wat beter, hij komt naar de keuken toe voor zijn eten, maar raakt vaak afgeleid of schrikt ergens van en dan vergeet hij spontaan zijn eten, waar de poes dan al te graag op springt als je even je blik af hebt gewend

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar dingen die ik hem kan geven om hem wat aan te laten komen. Ze krijgen op het moment een combinatie van KVV en Applaws (verschillende smaken). De KVV eet hij meestal goed, de brokjes vergeet hij vaak (hij loopt weg als hij iets hoort of als hij denkt dat er ergens anders óók eten is)(waarbij hij dus zijn bakje vol brokjes gewoon vergeet)(ja... heel slim is ie niet

In het verleden kon ik ze makkelijk meerdere porties over de dag verspreid geven maar nu ik weer studeer is dat wat lastiger. Ook komt hij absoluut zijn schuilplek niet uit als er vreemden in huis zijn (wat ongeveer wekelijks zo is als de vrienden van mijn vriend komen D&Den of iets anders doen), en ik heb liever dat hij snapt dat de keuken voor eten is (dat is echt een motivatie geweest voor hem om het huis te gaan verkennen en nog steeds zorgt dat er op tijden voor dat hij eens iets anders wil zien dan de kledingkast

Misschien zoek ik dus wel 2 tips: kater minder gestresst maken (zodat hij relaxter is en niet nog meer afvalt en daarnaast gewoon zijn eten opeet zonder constant weg te lopen) en hem de gelegenheid geven om meer te eten zonder dat de poes het van hem steelt.
Gescheiden van elkaar eten is trouwens ook niet echt een optie, omdat ze zo gewend zijn samen te eten gaan ze echt naar elkaar zoeken als de ander er niet is. Weer een gevalletje "een ding maken van eten".
Ik heb mogelijk al een aantal ideeën maar misschien klinkt het verhaal hier bekend en heeft iemand de gouden tip