loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:28

Granoek schreef:
Wat fijn van je ouders! Ik zou zus zelfs nog te voet laten gaan :+ :Y)


Wat gemeen van je.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:44

Blue_Monday schreef:
Granoek schreef:
Wat fijn van je ouders! Ik zou zus zelfs nog te voet laten gaan :+ :Y)


Wat gemeen van je.


Zussen liefde noemen ze dat }> ~~}>

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:50

Blue_Monday schreef:
Granoek schreef:
Wat fijn van je ouders! Ik zou zus zelfs nog te voet laten gaan :+ :Y)


Wat gemeen van je.


Nee zij is lekker aardig....

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:54

snuggle schreef:
Zus sinterklaas laten overslaan is ook niet echt handig ivm surprises en ook wel heel sneu voor haar kinderen. Zus heeft zegt maar een lastig karakter en kan zich niet zo goed verplaatsen in anderen.
Ze is echt in staat om ondanks mijn nee toch met hond op de stoep te staan zaterdag. Ik wist ook pas deze week dat ze een nieuwe hond had.

Voel me in ieder geval wel gesterkt in mijn beslissing om haar hond niet hier te willen hebben.


Wat doe je dan? Laat je je dan overrompelen of hou je voet bij stuk?
Jou nee is een gegronde nee en dat heeft ze te accepteren net als dat iemand tegen jou zegt dat je teef niet welkom is als deze loops is.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:09

Blue_Monday schreef:
Granoek schreef:
Wat fijn van je ouders! Ik zou zus zelfs nog te voet laten gaan :+ :Y)


Wat gemeen van je.

I know :D
Maar als je weet dat zij ooit getest heeft of het touwtje van de jojo nog vast zat, door hem naar mijn gezicht te gooien, valt het vast nog mee.
We vermaken ons nog steeds prima samen, na 23 jaar ;)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:40

Ben ik de enige die TS eigenlijk weinig begripvol vind?

Ik snap echt héél erg goed dat je een hond... en zeker eentje die nog jong is én je pas net hebt... niet zo lang alleen laat! En TS wilt eigenlijk geen moeite doen om het toch voor haar zus mogelijk te maken dat de hond mee kan (ja, de ouders hebben het nu opgelost, niet TS). Jij wist denk ik al van te voren dat die hond mee zou komen. Jij hebt ze uitgenodigd en ze waren mét hond welkom. Dan mag jij je toch ook wel een beetje inzetten?

Ik heb als au-pair gewerkt en dat gezin had een intacte reu en intacte teef, als zij loops was bleven ze gewoon in aparte ruimtes, zo'n probleem is dat niet hoor.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:43

@Maartje: dat zijn eigen honden. En TS weet pas van deze week dat de zus een nieuwe reu heeft. Dus nee, deze was initiëel niet uitgenodigd.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:43

Maartje1990 schreef:
Ben ik de enige die TS eigenlijk weinig begripvol vind?

Ik snap echt héél erg goed dat je een hond... en zeker eentje die nog jong is én je pas net hebt... niet zo lang alleen laat! En TS wilt eigenlijk geen moeite doen om het toch voor haar zus mogelijk te maken dat de hond mee kan (ja, de ouders hebben het nu opgelost, niet TS). Jij wist denk ik al van te voren dat die hond mee zou komen. Jij hebt ze uitgenodigd en ze waren mét hond welkom. Dan mag jij je toch ook wel een beetje inzetten?

Ik heb als au-pair gewerkt en dat gezin had een intacte reu en intacte teef, als zij loops was bleven ze gewoon in aparte ruimtes, zo'n probleem is dat niet hoor.



Lees jij wel? Ze had aangeboden de kennel te betalen? Niet mee gedacht? Ook wist ts niet dat ze een hond hadden. Die was er “ineens” dus voor ke oordeelt lees eerst ff goed.
Ik snap ts heel goed! Dit worden alleen maar problemen voor beide honden. Dit is geen leuke ervaring voor beide honden. Zeker voor een hond die ze net een week hebben en nog niet volledig gewend is.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:46

petitparis schreef:
@Maartje: dat zijn eigen honden. En TS weet pas van deze week dat de zus een nieuwe reu heeft. Dus nee, deze was initiëel niet uitgenodigd.


net inderdaad de 6 pagina's doorgelezen, dan is het wel wat anders. Maar ik zou zelf wel proberen er, als zus zijnde, een mouw aan te zien passen.

@ Lau: ik zou mijn kersverse hond ook niet zomaar in een kennel willen plaatsen hoor... of die nou door iemand betaald wordt of niet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:50

Maartje1990 schreef:
petitparis schreef:
@Maartje: dat zijn eigen honden. En TS weet pas van deze week dat de zus een nieuwe reu heeft. Dus nee, deze was initiëel niet uitgenodigd.


net inderdaad de 6 pagina's doorgelezen, dan is het wel wat anders. Maar ik zou zelf wel proberen er, als zus zijnde, een mouw aan te zien passen.

@ Lau: ik zou mijn kersverse hond ook niet zomaar in een kennel willen plaatsen hoor... of die nou door iemand betaald wordt of niet.


Dan had haar zus even moeten wachten met haar hond te halen, als ze weet dat er nog andere dingen op de planning staan. Neem aan dat deze dag al wat langer gepland stond.. Als haar zus dan even had overlegd met de TS was dat wel zo netjes geweest, maar nu dringt ze haar hond gewoon op.

Gelukkig is er nu een oplossing gevonden ;)

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:50

Nee ik ook liever niet, maar wetende dat ik een feestje had, dan zou ik geopteerd hebben de nieuwe hond later te gaan halen. Want hem meenemen naar een vreemde plek met veel vreemde mensen en joelende kinderen zou ik ook nooit doen. Zelfs zonder loopse teef niet.
Eerst hond leren kennen ipv voor de leeuwen gooien.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:51

Maartje1990 schreef:
petitparis schreef:
@Maartje: dat zijn eigen honden. En TS weet pas van deze week dat de zus een nieuwe reu heeft. Dus nee, deze was initiëel niet uitgenodigd.


net inderdaad de 6 pagina's doorgelezen, dan is het wel wat anders. Maar ik zou zelf wel proberen er, als zus zijnde, een mouw aan te zien passen.

@ Lau: ik zou mijn kersverse hond ook niet zomaar in een kennel willen plaatsen hoor... of die nou door iemand betaald wordt of niet.

Maar dat is toch niet het probleem van TS? Zus legt het probleem op het bordje van iemand anders, die daar helemaal niet om gevraagd heeft.
Ze heeft mee gedacht en de oplossing werd niet goed bevonden. Tja, dan moet zus zelf een oplossing bedenken.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 01-12-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:51

Maartje1990 schreef:
petitparis schreef:
@Maartje: dat zijn eigen honden. En TS weet pas van deze week dat de zus een nieuwe reu heeft. Dus nee, deze was initiëel niet uitgenodigd.


net inderdaad de 6 pagina's doorgelezen, dan is het wel wat anders. Maar ik zou zelf wel proberen er, als zus zijnde, een mouw aan te zien passen.

@ Lau: ik zou mijn kersverse hond ook niet zomaar in een kennel willen plaatsen hoor... of die nou door iemand betaald wordt of niet.


Dan laat je de hond thuis en regel je zelf iets. Dit is niet ts haar probleem. Nee is nee, haar huis en haar regels. Is dat zo moeilijk te snappen? Je wist dat je sinterklaas had dan had je de hond ook later kunnen halen. Ik vind dat ts alle recht heeft om haar zus te weigeren met hond.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:49

Maartje1990 schreef:
@ Lau: ik zou mijn kersverse hond ook niet zomaar in een kennel willen plaatsen hoor... of die nou door iemand betaald wordt of niet.


Ik ook niet. Maar dat los ik dan alsnog zélf op, dat schuif je niet op een ander (en hele familie) af en al helemaal niet middels dwingelandij :n .

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:03

Vrienden van ons hebben een hond, nu 2 jaar, de woorden toen ze aan de hond begonnen: we gaan hem goed opvoeden zodat we hem overal mee naar toe kunnen nemen. Ze nemen de hond inderdaad overal mee naar toe, alleen van dat opvoeden is niets terecht gekomen. Het is een dwingeland, een sloper, een blaffer, opdringerig, ongemanierd, hondentaal is hem totaal vreemd, dominant en nee komt al helemaal niet in zijn woordenboek voor. We hebben het een aantal keren aan gekeken als ze kwamen met de hond, ik liep al die tijd op mijn tenen, mijn eigen honden waren compleet van de leg met als gevolg epileptische aanvallen op de koop toe bij de oudste als ze waren geweest. Ik heb ze vriendelijk verzocht de hond niet meer mee te nemen. Zij kon het absoluut niet waarderen hij gelukkig beter.
Mijn huis en ik bepaal. Ik sleep mijn honden ook niet overal mee naar toe.

Het is op zich al lastig om tegen iemand te moeten zeggen dat je de hond er niet bij wilt hebben, zeker als je de reactie kunt voorspellen. Maar de andere kant is dat je dit vaak niet voor niets vraagt. Dat heb je te accepteren vind ik.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:55

Vrienden hebben net een pupje van 3 maanden ik 2 reuen waarvan 1 intacte. Nu is dat hier nog geen probleem we hebben ze voor oudjaar uitgenodigd en ons kotje zit vol (20 man) pup komt ook mee ze nemen hun eigen bench mee voor de pup dan kan ze daar in als het niet gaat of ze wordt moe. Ik zou er mijn eigen honden niet voor opsluiten maar ze mag op deze manier wel mee. Ik snap ook dat zo'n kleintje niet lang alleen kan blijven.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:04

Ts weet al een hele week dat haar zus een herplaatser heeft en moet et maar een mouw aanpassen?
Neuh , lijkt me niet ... ze heeft oplossingen bedacht die niet gewaardeerd werden
Dus dan zal zus het zelf mogen oplossen


Hier in huis is het nog simpeler
Reuen van buitenaf zijn per definitie niet welkom
No exeptions :n
Dat zou absoluut niet kunnen met de nogal territoriale reu des huizes
En daar ga ik geen enkele mouw aan pogen te passen
Ja 1, het adres van een bevriende fokker net buiten het dorp met fijne kennels

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:10

Maartje1990 schreef:
Ben ik de enige die TS eigenlijk weinig begripvol vind?

Ik snap echt héél erg goed dat je een hond... en zeker eentje die nog jong is én je pas net hebt... niet zo lang alleen laat! En TS wilt eigenlijk geen moeite doen om het toch voor haar zus mogelijk te maken dat de hond mee kan (ja, de ouders hebben het nu opgelost, niet TS). Jij wist denk ik al van te voren dat die hond mee zou komen. Jij hebt ze uitgenodigd en ze waren mét hond welkom. Dan mag jij je toch ook wel een beetje inzetten?

Ik heb als au-pair gewerkt en dat gezin had een intacte reu en intacte teef, als zij loops was bleven ze gewoon in aparte ruimtes, zo'n probleem is dat niet hoor.

Nou ze wist het niet eens dat ze een hond had nog maar een week. Dat was vast veel eerder gepland. ze bied wel oplossingen aan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:30

Of de sinterklaas bij Zus houden O:) geen rotzooi thuis en geen gezeur met honden.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:54

eerlijk gezegd- als ik je zus was, had ik het anders aangepakt.

Een niet eens zo dringende situatie (maar wel met vraag of mijn hond wel of niet welkom was)

10 mei zou mijn hond aankomen.13 mei is mijn moeder jarig. Mijn ouders hadden vantevoren al gezegd dat zij liever geen vreemde hond zomaar ineens mee wilden.

Het was ofwel verzetten, of niet gaan. Uiteindelijk eerst afgetast hoe het ging met Lia, haar wat leren kennen, zorgen dat bij zich thuis en op stal thuis voelde- en later pas mijn moeder's verjaardag gevierd (toen mocht Lia ook mee).

Een hond is niet zomaar iets dat je naar behoeven kunt opschuiven en dat zich maar aanpast. Tuurlijk,alleen laten wil je dan nog niet, maar met 1 week een familie feest op een vreemde plaats? Hell no.

Met een andere hond erbij? Al helemáál niet. Eerst een rustig bezoekje om kennis te maken.

Met intacte reu bij een loopse teef? Van mijn levensdagen niet

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:02

Hoe is het gegaan

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 10:16

Gelukkig goed. Zus heeft hond uiteindelijk toch naar een kennel in mijn dorp gebracht. Ze moest wel eerder weg daardoor maar goed, dat gaf niet. Uiteindelijk was het toch gezellig. Oh en mijn vader had nog een subtiele opmerking gemaakt in zijn gedicht maar dat had niemand door :+

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:12

Fijn opgelost door je zus! Gelukkig +:)+ .

Wel benieuwd naar de subtiele verwijzing :=

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:26

Inderdaad fijn dat je zus toch verstandig is geweest, en je vader verdient een dikke pluim!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:28

@ TS: fijn dat het zo gegaan is. Maar zeker dat niemand de verwijzing doorhad of wijselijk deed alsof...