Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 21:54

Binnenkort krijgen wij een pupje. Ik ben me aan het verdiepen in het preventief voorkomen van vlooien zonder chemisch spul. Hoe doen jullie dit?

Zijn er hier mensen die preventief hun hond behandelen tegen vlooien met een niet chemisch middel? O.a. Ecostyle heeft een niet chemische vlooienspray voor op de hond en één voor de omgeving.
Het staat me erg tegen om de hond straks regelmatig te behandelen met een chemisch goedje. Maar niet behandelen en afwachten tot hij een keer vlooien heeft durf ik ook niet, aangezien een vlo wel 50 eitjes op een dag kan leggen.

Wat gebruiken jullie en hoe bevalt dit jullie? Combineren jullie het middel voor op de huid/vacht bijv. ook met een schapenvetbonbon met knoflook?

Kabayo

Berichten: 14005
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:01

Mijn hond krijgt helemaal niks. Tenzij ze klauwt en ik een vlo zie

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:06

Eens met bovenstaande, in 10 jaar tijd 2 of 3 keer vlooien gezien. Als ik het geef is het meestal nog tegen de teken.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:11

Ik geef mijn hond nu ook niks. Hij is nog maar 10 maanden en hij heeft nu 2 x 1 vlo gehad. Die heb ik kunnen vangen. Hij gaat dan ook onder de douche voor nog eventuele andere vlooien. Maar tot nu toe bleef het er bij 1.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:13

Ik heb echt elk jaar ongeveer wel een x vlooien maar ik behandel ook niet preventief. Gaan ze jeuken of spot ik een vlo dan gaat er een pil in en behandel ik m'n huis. Meestal is dat voldoende en ben ik er dan voor de rest van het seizoen weer van af :P

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:15

Ons honden zijn nog nooit ontvlooid en deze lopen in de weide/ bos komen andere honden tegen nog nooit 1tje gezien of gehad.

Bij mijn ouders thuis net het zelfde en deze zijn 16 jaar geworden zonder te ontvlooien.

Gewoon doen als je ze ziet anders gaan de producten niet meer helpen..

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:15

Onze bikkel krijgt een knoflook tabletje elke dag

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 22:25

Oké ... ik kan me namelijk ook niet herinneren dat wij onze hond vroeger (ik was een jaar een 11 toen we haar kregen) preventief behandelde tegen vlooien. En ook niet dat zij vroeger ooit vlooien heeft gehad.

Overal lees ik dat het belangrijk is om preventief te behandelen. En dat zal ook wel een financiële reden hebben ;)
Maar ik ben een beetje bang gemaakt met dat je huis zelf behoorlijk onder de vlooien kan komen te zitten als je hond vlooien oploopt en je dit niet direct opmerkt en behandelt. Maar dat valt dus best mee lees ik hier.

Nu zal een vlooienkammetje wel erg handig zijn voor ons, aangezien onze hond een compleet zwarte vacht heeft.

Naast dat ik me niet goed voel bij chemische middelen preventief gebruiken i.v.m. de belasting voor de organen is resistentie ook een reden voor mij.

Wellicht dat ik toch nog ga kijken naar een biologisch middel op basis van etherische oliën dat vlooien weert. Om de kans op vlooien wat te verkleinen. Ecostyle heeft zo'n middel speciaal voor honden.

Zo spray ik altijd wat tea tree spray in het haar van mijn dochters als er hoofdluis in de klas is geconstateerd. Dit ben ik gaan doen nadat ze zelf een keer hoofdluis heeft gehad en daarna gelukkig nooit meer gehad.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:26

Hier geven wij niks. In de lente/zomer voeren wij schapenvet met knoflook bij tegen teken. Tot op heden toe geen teek of vlooi gezien.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Hond (pup) en niet chemische vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:51

Hier krijgen ze elke dag een schapenvet met knoflook blokje en dat werkt schijnbaar goed want ik heb geen vlo of teek gezien...