Volwassen voer voor puber hond

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aranel

Volwassen voer voor puber hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 10:43

Sinds deze week krijgt onze hond van bijna 7 maanden voer voor volwassen honden. Dit op aanraden van de dierenarts ivm snelle groei op haar puppybrokjes.
Het is hetzelfde merk en dezelfde variant (Taste of the wild high Prairy), alleen weet ik nu niet zo goed hoeveel ze moet hebben. Van de puppy brokken moest ze meer hebben dan van deze brok, maar hoeveel moet ik nu voeren?
Van de puppybrok kreeg ze 480 gram per dag, ze is nu 27 kilo en volgens de zak zou ze dan van dit voer 300 gram per dag moeten krijgen. Eenmaal volgroeid zal ze tussen de 35 en 40 kilo gaan wegen, kan ik dan beter de hoeveelheid voer voor dat gewicht aanhouden?

Kortom, ik kom er niet uit :+
Ik geef haar nu in de ochtend en avond 200 gram per keer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:24

Gewoon een goede hand per keer geven.
Wordt ze dikker? Beetje minder.
Zie je net teveel botten? Beetje meer.

Bodybuilding, baby! 8-)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:48

ik zou of het maximale voor het huidige gewicht of het minimum voor het uiteindelijke gewicht geven en kijken. Vermagering 50g/dag meer, wat minder. Goed kijken naar je hond. Hier heb ik bv altijd +/- 150% van de aangeraden hoeveelheid gegeven omdat ze anders te mager werden en overigens nooit puppybrok.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:54

Ik voer ook Taste of the Wild(wissel af in smaken elke maand). Ik zou de hoeveelheid aanhouden die ze nu mag hebben. Als je merkt dat ze afvalt kun je altijd meer gaan geven, wordt ze te dik, kun je altijd minder geven.

Edit; bericht aangepast. Had niet goed gelezen.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:49

Zoals mijn voorgangers ook aangegeven, voeren op het oog. Wat mager? Beetje meer geven. Wat zwaar? Beetje minder geven. Gewoon beginnen bij het aanbevolen.
Onze Mechelaar is nu 16 maanden en krijgt nog steeds +-150% van het aanbevolen, anders komt hij echt snel te schraal staan (en hij is nu als reu met 30kg al vrij slank)

dierenfan

Re: Volwassen voer voor puber hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:46

Blijven voeren wat je nu doet qua hoeveelheid en goed de hond in de gaten houden en aanpassen wat nodig is

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie