Welk schrikapparaat kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Welk schrikapparaat kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 13:27

Hallo!

Wij hebben afgelopen zomer onze hele tuin afgezet met schrikdraad, en aangesloten op een schrikdraad apparaat speciaal voor huisdieren.
Zo konden onze katten veilig naar buiten, kakken ze niet in andermans tuin en komen er ook geen vreemde beesten binnen.
Nu blijkt één van onze katten een meester ontsnapper te zijn, die zich gewoon zó tussen de draden door perst dat hij ze nauwelijks aanraakt en de klap dus niet krijgt.

Ik kan op het apparaat geen voltage of dergelijke ontdekken, maar ik vroeg me af;
Bestaan er ook sterkere schrikapparaten? Hoeveel volt is goed voor een goede klap zonder dat mijn kat gefrituurd wordt?

Op moment van schrijven zit mijn kat vrolijk in de tuin van de buren (die niet thuis zijn), en weigert hij terug te komen ondanks lokken met snacks of zelfs avondnatvoer {:)-:(

Ideeën zijn van harte welkom!

Nymphe

Re: Welk schrikapparaat kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:30

Kun je de draden niet dichter bij elkaar hangen misschien?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:30

ik heb gewoon een goedkoop machinetje van bij vancraenenbroek, hier blijft de poe er goed achter. heeft je kat ene halsbandje om? ik heb bij paarden al gehoord dat mensne met zilverpapier ene soort antene op het halster maken bij ontsnappers zodat ze de draden goed raken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:33

Hebben jullie een aardedraad als middelste van de drie draden? Want dat is bij katten erg belangrijk (en is hij zorgvuldig geaard).

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:36

Hier sprong een ook over de schutting.. sinds hij aan beide kanten de tuin uitgemept is door boze buurkatten is hij niet meer ontsnapt :') blijf hem wel in de gaten houden als hij buiten is..

Hij ging dus ook door stroom heen trouwens..

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:38

Het ligt aan de vacht van jouw kat. Wij hadden schrikdraad met een best hoge voltage. Onze Noor sprong er zo doorheen. Door zijn halflange vacht kwam er geen tik... de kat van de buren probeerde het en kreeg een goede tik ( htk met een korte vacht)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:55

onze achterburen hadden een pergola met gaas bekleed. Hun katten konden hierdoor niet uit de tuin wel hadden zij soms vreemde katten bij hen in de tuin die er dan ook niet uit konden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:06

Ik vermoed ook dat je de aardedraad niet helemaal goed hebt.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:18

Als het schrikdraad allemaal niet werkt zou je misschien ook met netten op je schutting kunnen werken? Hier komen ze meestal niet overheen als je ze een stuk omhoog, en een stuk schuin plaatst zegmaar.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:20

Ik heb hier zelf geen ervaring in, mijn Ragdoll snapt niet dat hij eventueel over de schutting zou kunnen **\O/**

Maar wellicht is een Oscillot systeem iets voor jullie?