Kat heeft het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Kat heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 14:26

Nu het weer kouder wordt merken we dat onze kat het koud heeft. :brr: We hebben een oud appartement, waar we het maar moeilijk warm kunnen krijgen. Zeker als we overdag van huis zijn, staat de verwarming meestal niet aan.

Maar nu sinds het kouder is geworden ligt onze kat in de badkamer (vloerverwarming die laag aan staat), of op de slaapkamer die ik speciaal voor haar warm houdt.

Nu vraag ik me dus af of jullie ideen hebben om de kat warm te houden overdag. Ik zat zelf te denken aan een elektrisch dekentje, maar weet niet of het verstandig om die de gehele dag aan te hebben... Weten jullie iets?

Yessy

Re: Kat heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:35

Misschien zo’n kattenhol van stof? Als je die van de vloer en uit de tocht houdt dan wordt het volgens mij loeiheet in die dingen. Hoe koud is het in huis? Vanaf een graad of 16 zou een kat prima moeten functioneren lijkt me?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:36

Ik denk nuet dat je kat het koud heeft,katten liggen gewoon graag op warme plekjes.
bij Aliexpres hebben ze zachte kleedjes met een verwarmingsmat er in,kosten maar een paar euro.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:52

Kijk eens naar de snugglesafe.
Ze zijn niet duur.
Opwarmen in de magnetron en blijft tijdens een werkdag wel warm.

Ik heb destijds hiervoor gekozen omdat kabels iets te interessant zijn om mee te spelen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:20

Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 25-11-17 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:21

Ik merk dat onze kat met kouder weer liever in een holletje kruipt. Dus heeft hij huisjes en een haai:
Afbeelding

De haai staat op de hoek van de bank en daar ligt hij graag in de tukken. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:22

Onze rottweiler heeft een warmhoudplaat onder zijn (kinder)matras liggen. Hij ligt er graag op. Maar die heeft mijn pa zelf in elkaar geknutseld. Iets van een warmte-elementje zou ik dus ook aan denken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:24

Mijn katje heeft het ook koud. Slaapplekjes omhoog van de vloer, met een dak zijn het best. De mijne kruipt in de lades onder mijn bed, tussen de sjaals en de sokken :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:25

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:33

Van die kuikentjes zal menig kat het ook wel warm krijgen. :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:35

Veel simpeler: Mijn katje vindt het heerlijk om op een soort hoogpolig fleece deken te liggen, hier krult ze zich helemaal in op. Ze waren destijds te koop bij de albert heijn (tijdelijke actie). Als ik zo'n deken zelf om me heen sla dan wordt het broeierig warm, scheelt heel wat graden. Misschien is dat al voldoende? Ik heb zelf ook een huis dat slecht te verwarmen is, boven is zelfs helemaal geen verwarming. Toch ligt ze nu boven opgekruld in dat deken terwijl beneden de kachel aan staat en ook zij zoekt de warmste plekjes op.

Goof

colunder schreef:
Ik denk nuet dat je kat het koud heeft,katten liggen gewoon graag op warme plekjes.

Dat. Als je een kat met vacht hebt heeft die het echt niet koud met dit weer. Wel zoeken ze warme plekjes op, dus het is logisch dat ze liever op een warme vloer gaat liggen dan op een koude vloer.
Mijn katten vinden het fijn nu op de bankleuning naast de verwarming, maar komen nog net zo goed buiten. Ze hebben het echt niet koud hoor.

Koper

Die haai is leuk zeg!

Mijn kater heeft het nu ook vrij gauw koud, en in de zomer juist warm. In de winter woont hij in zijn radiatormandje (de verwarming staat bij mij wel overdag aan... voor de kat :o :o ) of op een fleecekleedje op mijn bed.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:38

Slaaphol kopen en daar een warme kruik of pittenzak in doen, en poeslief komt er niet meer uit denk ik :=
Voordeel is dat je geen risico loopt dat iets oververhit raakt of doorbrand zoals bij een elektrisch dekentje.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 17:48

Onze kat heeft het dus echt wel koud, want eerst lag ze gewoon in haar krabpaal te maffen de hele dag. Die haai is echt geniaal! Misschien toch maar eens kijken voor een huisje dan, we hebben er een gehad, maar daar ging ze niet in...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:11

Mijne gaat ook niet in gekochte huisjes. Idd fleecedekens neerleggen en kijken dat ze ergens ‘in’ kan

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:13

En waarom denk je dat ze koud heeft?
Het is niet omdat ze warmere plekjes op zoekt,dat ze daarmee ook echt koud heeft?
Onze katten liggen nu bv ook graag op de chauffage,maar kunnen 's morgens vroeg evengoed buiten uren aan het rondlopen zijn,buiten.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:15

Ja. Maar als ik een paar uur buiten rond heb gelopen heb ik het daarna binnen extra koud.

Als er iets is wat urenlang ligt te dweilen elke dag is het wel een kat. En slapen is heerlijk, maar wel alleen als het warm genoeg is. Aangezien je meestal niet zo veel beweegt wanneer je slaapt/lang stil ligt, en je bloedsomloop dan ook wat trager is enzo.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-11-17 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:15

Aan de mijne zie je het. Koude oortjes, opgetrokken rug, opgezette vacht en duidelijk niet blij... oude binnenkat.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:44

Mijn warmte dekentje die ik zelf in bed heb, slaap ik de hele nacht mee aan op de hoogste stand, en dat gaat al 3 jaar goed. Nog niet doorgebrand of iets. Soms vergeet ik hem s’ochtends uit te doen, en staat ie ook de hele dag en gaat ook goed. Ik heb er 1 met 3 standen en ik denk dat 1 al warm genoeg is voor je kat. Misschien 2 als het heel hard vriest maar 3 is wel heel warm, zelfs ik heb dan een verbrand gevoel op mn huid.

Hoop dat je een goede oplossing kunt vinden! Mijn kat ligt namelijk de hele dag (als ik m weer eens vergeet uit te zetten) op mijn warme bedje :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:07

Een fleecedeken in een hoekje proppen, dan maken ze er zelf een nestje in. Vinden ze hier heerlijk (vooral als ik ze regelmatig wissel, dan lijkt het nieuw).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:21

Rebel_Jits schreef:
Een fleecedeken in een hoekje proppen, dan maken ze er zelf een nestje in. Vinden ze hier heerlijk (vooral als ik ze regelmatig wissel, dan lijkt het nieuw).

En vooral: dan is het schoon. Uit hygiëneoogpunt rouleren katten hun ligplekken. Een nieuw kleedje (zonder vlooien/wat niet naar kat ruikt) is het zelfde idee. Alleen is voor een kat nieuw niet zo belangrijk. Hygiënisch wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:50

Mijn katten liggen erg graag op een schapenvachtje, houd de warmte ook erg goed vast :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:17

snuggle safe idd !

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 20:19

Bijna de helft van de bank is bedekt met schapenvachtjes (vind ik zelf namelijk ook lekker warm :D ) maar daar gaat ze nooit op liggen.

De snuggle safe heb ik gezien, maar ik vind het nogal klein. Ik las ergens 20 centimeter? Onze kat is wel flink wat groter...

Op het bed ligt trouwens hoogpolig fleece, dat vindt ze inderdaad fijn. Misschien die eens naar de bank halen.