Met Luna zijn we de afgelopen dagen al 2x naar de dierenarts geweest en we gaan deze ochtend wss weer, dus qua actie ondernemen zitten we er wel vol op in. Ben alleen benieuwd of iemand dit herkend.
Zondagochtend kwamen we thuis en lag de gang vol met plasjes gal. Kenzo reageerde gewoon zoals altijd, speels en opgewekt. Luna reageerde wel iets anders dan normaal, meer teruggetrokken. Aangezien het alleen gal was, leek het mij logisch dat de kat waarvan het moest zijn ook niet zou eten. Beide een snoepje voor de neus gehouden, en waar ze het normaal al vrolijk naar binnen schrokte, at Luna het een beetje moeilijk op. Maar het ging naar binnen en ik had haar ook zien drinken, dus we besloten het nog even aan te kijken.
'S avonds leek ze wel eens waar wat op te zijn geknapt, want ze maakte aangestalte tot spelen.
Maandagavond kwamen we terug van werk en vonden we weer overal plasjes gal. Eetlust had Luna nou helemaal niet meer, ze liep zelfs voor het snoepje weg. Waar ze normaal op het bed sprong zodra de slaapkamer deur open ging, kroop ze nu weg onder het bed (haar veilige plekje als ze bijv. bang is). Het zat ons niet lekker en we zijn dan ook gelijk maar even naar de dierenarts gereden om haar te laten checken.
Volgens de dierenarts zag ze er prima uit en was er niks te voelen, dus een prik tegen de misselijkheid gekregen en wat licht verteerbaar voer. Dat laatste wilde ze de avond zelf niet eten (maar dat was nog niet erg), maar de volgende ochtend helaas nog steeds niet. Dit keer mauwde ze ook heel erg en maakte een beetje rare bewegingen met haar hals.
Daarom uiteraard gelijk weer richting de dierenarts gegaan, welke toen constateerde dat ze heel veel pijn in haar keeltje had. Ze heeft daar pijnstillers voor gehad en we kregen een blikje krachtvoer mee. Dat krachtvoer moest ze niks van hebben, maar haar favo natvoer ging er na een uurtje wel in. Ze at dan wel een paar happen, maar ik probeerde het regelmatig weer en na 3 uurtjes had ze toch al flink wat op.
Toen ik na werk thuis kwam, toonde ze gelukkig een stuk vrolijker en ze had ook alles binnen gehouden. Ook sprong ze al weer spinnend op bed voor een lekkere kroelsessie. Echter, het nat voer ging er nu weer moeilijk in (pijnstillers uitgewerkt natuurlijk). Dus we waren sowieso van plan vanochtend nog maar even te gaan checken bij de dierenarts.
Nu word ik net wakker en hoor ik weer een kat kotsen, dus ik loop richting de woonkamer en zie tot mijn verbazing Kenzo zitten met een plasje gal voor zijn neus. Luna komt een meter verder onder de tafel vandaan, al pootjes strekkend alsof ze net wakker wordt (en begon daarna gelijk aan de krabpaal te krabben), dus ik denk dat zij dat niet geweest is. Ook in de "kattenkamer" en bij de bank lag weer gal. Beiden kwamen ze uiteindelijk gelukkig wel luid spinnend naar me toe en oogden gewoon actief.
Maar ik denk dus dat we nu met twee katten bij de dierenarts gaan zitten zo. Is er misschien een virus met keelontsteking voor katten? Ze komen nooit buiten, maar wij kunnen natuurlijk genoeg meenemen. Het is iig wel echt heel sneu