Wij weten toch helemaal niet wat de dierenarts precies allemaal heeft gevraagd en gezegd? Ik vind het bijzonder dat bijna iedereen adviseert gelijk weer de dierenarts (of zelfs een andere) te bellen. Je zou toch denken dat de meeste dierenartsen beter kunnen inschatten of iets spoed is dan de gemiddelde bokker. De symptomen klinken vrij ernstig, maar dat wil niet zeggen dat een dierenarts er ook gelijk iets aan kan doen. Als er bijvoorbeeld wel sprake is geweest van een hersenbloeding dan plak je daar nou eenmaal niet even een pleister op. Zelf heb ik een paar keer vergelijkbare klachten gezien bij verschillende honden en daarbij bleek het te gaan om het Idiopathisch Vestibulair Syndroom (heb de precieze term maar even weer opgezocht
). Dit komt behoorlijk vaak voor en hiervan herstellen ze vrijwel altijd volledig zonder behandeling. Als de dierenarts er naar aanleiding van het telefoongesprek van overtuigd was dat het bijvoorbeeld om dit ziektebeeld ging vind ik het alleen maar te prijzen dat hij mensen niet tegen spoedtarief naar de praktijk te laten komen om ze vervolgens met precies hetzelfde advies om even af te wachten weer naar huis te sturen.
Fijn dat je hond weer beter lijkt te zijn TS, hopelijk komt het niet terug!