Ik zal beginnen met Coco, een Noord Hollands Blauwe haan van 10 april 2017. Hij kwam in mei bij ons als klein kuikentje

Inmiddels ziet hij er nu zo uit:

Toen we er zeker van waren dat Coco een Coco was en geen Cocolientje, kreeg Coco twee vriendinnetjes.
Elsa, een Orpington Groot hennetje van 20 april 2017:
Als jong gupke

en inmiddels:

en Nora, ook een Orpington Groot hennetje van 20 april 2017:
Ook als kleintje

en nu

Helaas kreeg Nora een dag nadat ik bovenstaande foto had gemaakt een zere poot. Ze heeft waarschijnlijk ergens in vast gezeten en zich losgetrokken, waardoor haar knie is ontwricht. Ik heb haar fokker gebeld en die is meteen langskomen en heeft het gewrichtje weer gezet, maar door alles heeft ze een peesbeschadiging opgelopen. De DA is langs geweest en heeft dit bevestigd. Het enige dat goed voor haar is, is rust. Dus Nora kwam overdag apart van de andere beide en alleen in de nachten zaten ze samen in het nachthok. Toch bleek dit niet voldoende rust te geven en ging het slechter met Nora in plaats van beter. Daarom hebben we nu in overleg met de fokker besloten dat Nora voorlopig terug gaat naar hem. Ze komt in een ruimte waar ze niet wordt lastig gevallen door andere kippen en krijgt 24 uurs zorg zodat haar kansen het grootst zijn. Ik vond het een rot beslissing, maar voor haar is dit nu het beste. Als ze weer beter wordt (dat is nog afwachten) dan komt ze zeker terug, maar dat kan pas als ze weer samen kan met de andere kippen en zich kan verweren tegen de haan. Ik duim voor haar.
Omdat Nora nu eerst weg is, heeft de fokker een andere hen voor ons meegebracht. Hoewel ik de situatie liever anders had gezien is zij natuurlijk niet minder welkom en ik stel jullie dan ook graag voor aan Nina! Nina is ook een Orpington Groot hennetje van afgelopen voorjaar:

Voor wie nog twijfelt of kipjes iets voor hem of haar is, als ik had geweten dat het ZULKE leuke dieren waren, dan was ik er al jaren eerder aan begonnen. Het zijn hele vriendelijke en gezellige wezentjes. Ze lopen hier overdag los op het erf en ze wandelen altijd met me mee als ik daar aan het werk ben. Schooien kunnen ze ook goed