maras schreef:Eigenlijk is voor hele lange wandelingen een kinderwagen met terreinbanden super handig, er kunnen allerlei spullen in die jij dan niet hoeft te sjouwen ( hondenriemen etc) en als je hondje moe wordt kan ze daar gewoon normaal in zitten of liggen en rond kijken. Wij deden dat met onze oude hond die graag mee wilde maar zijn oude stramme lijfje niet meer kon. Voor 25 euro een mooie kinderwagen op de kop getikt, goede banden eronder laten leggen en uren wandelen door Oostenrijk !
Dat zou bij ons absoluut niet handig zijn. We gaan door plekken met veel modder, heuvels op en af, smalle bospaden, soms van het pad af etc. Dat kan niet met zo'n wagen.
Kuggur schreef:Ladygiroc schreef:Mijn chi's lopen gewoon

Ook mijn mening, maar dat arme trillerige gladharige dwergje komt niet geweldig mee met de bordercollies in een herfststorm aan de noord IJslandse kust

Ik vond dat ook altijd maar onzin. Jasjes voor de chi, tassen etc. Maar ik weet nu wel beter. Lily wil gewoon niet naar buiten als het koud is. Dan plast ze snel en rent ze weer naar de achterdeur. Dan wil ze niet mee. Zit ze ook te rillen. Jasje aan en het probleem is opgelost.
Het tasje ook. Onze lange wandelingen, met een stafford en een drukke terrier, en wij lopen op hoog tempo, dat red ze niet 2/3 uur lang. Laatst zelfs 3 en een half uur. Terwijl ze het wel heerlijk vind om mee te gaan. Ze is al helemaal enthousiast als het tasje gepakt word. Rent er ook met plezier in als we gaan (ik heb haar ook in het tasje in de auto, wel zo veilig), en ook als ze moe loopt ze er zelf in of gaat er bovenop zitten.
Siesjuh schreef:Als wij gaan sporten, trekt onze Boomer dat ook niet en gaat ze delen in de rugzak. Wij hebben deze en zijn hier erg tevreden over: Ebi Tas Rugzak Maria Cry Paws - Blauw Nylon 41.5 x 17.5 x 43 Cm
https://www.bol.com/nl/p/-/9200000038645406Maar toen ik die net opzocht, kwam ik ook een mooie tegen die ik zou overwegen als we een nieuwe willen, namelijk deze: Nobby - Rugzak - Malta - kleine honden of katten - zwart - 35 X 22 X 40 CM
https://www.bol.com/nl/p/-/9200000081911390
Die ebi tas had ik ook al een paar keer gezien, maar ook heel veel foto's waar ze dus, net zoals met dit tasje, heel vervelend schuin/voorover hangt plus het heeft geen verstevigde ondergrond. Dus ik durf die niet te bestellen. Heb jij geen last van de slappe ondergrond? Heb je anders een foto dat je hem gebruikt?
De Nobby had ik nog niet gezien. Ik ga even reviews opzoeken. Die ziet er best stevig uit!
Ik heb eigenlijk een tas gevonden die ik heel fijn vind, maar helaas alleen via amazon en dus creditcard te koop en die heb ik niet. Outward Hound Pooch Pouch. Eigenlijk zou zoiets wat er op lijkt ideaal zijn.
Die lijkt me echt ideaal. De schouderstraps zitten ook niet vast aan de onderkant, maar in het midden, waardoor de onderkant dus niet omhoog word getrokken en dus scheef word getrokken zoals nu bij die van mij.
Aah, balen dat ze niet in NL te koop zijn. Maar naar zoiets ben ik eigenlijk op zoek.
Patty14 schreef:Kan me niet voorstellen dat het lekker zit voor z'n hond

.

maras schreef:Ik denk dat je sommige chihuahua's ook geen plezier doet met ellenlange wandelingen en al helemaal niet als het koud is. De mijne is een kruising en kan nu ze 3 jaar is best een wandeling aan van 2 a 3 drie uur maar daarna is ze een dag uitgeput. Als je graag lang wandelt met je grote honden is het toch leuk als je een oplossing kunt vinden voor je kleine hondje zodat hij of zij er toch bij kan zijn ! Ik hoop dat je een mooie oplossing vindt TS, goed dat je aan het belang van je hondje denkt.
Juist, ze word echt niet happy om drie uur mee te lopen, maar een uur/anderhalf red ze prima en vind ze geweldig. Ze is ook eindelijk weer op goed gewicht, want eerder nam ik haar niet mee, omdat de stafford ook mee ging en zo'n grote hond met kleine hondjes vonden we wat spannend. Maar elke keer als ik weg ging met mijn grotere hond, zat zij te janken. Dan kan ik haar thuis daarna wel apart op een wandeling mee nemen, maar dan doe je niet nog even weer een uur. Dus op den duur haar geïntroduceerd aan de stafford en dat was eigenlijk bang zijn om snot, want ze waren zo vriendjes. Op deze manier kan ze lekker mee met de grote honden. Het ziet er dan misschien stom uit en sommigen vinden het misschien onzin, maar als ze hierdoor mee kan, wat ze anders niet kon, en ze heeft er plezier aan, waarom niet.
Dankzij het tasje is ze er nu gewoon bij

Alleen is het geen stevig tasje.