Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:29

Het kan ook dementie zijn of een hersenbloeding. Onze hond ging ook snachts spoken. Dat was het begin van een hoop ellende.

Blafband vind ik cru als je nog niet weet of het zonder reden is.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:33

Ja voor een blafband moet je idd wel weten of het niks medisch ect is.
Bij mijn hond (4) is het gewoon elk vogeltje en muisje die hij ziet (woon in glazenhuis in het bos) dus die heeft een band, maar idd op trillingen zonder stroom ect. Als ik hem hoor kom in ook naar beneden om NEE te zeggen. Helaas ben ik zonder de band direct terug bij af...

Maar probeer wel idd eerst uit te vinden waarom het geblaf. Dan kan je uit puzzelen wat je er tegen kan doen

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:39

@TS: en dan weer je bed uit. En weer. En weer. En de volgende nacht ongetwijfeld weer. En daarna weer.

Het heeft me een week gekost. Nu is 'nee' vanuit bed genoeg. Als ik al wat moet zeggen, want ze wéten dat ze stil moeten zijn.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:42

Ja en de hond is niet de jongste.

Anoniem

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:44

De eerste keer deed hij een grote plas, de tweede keer heb je hem in de gang gelegd, maar moest hij toen niet plassen dan?

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:44

Mijn hond slaat vaak aan van een kat in de tuin of iets dergelijks. Nu ik altijd het rolgordijn dicht doe is dat over. Het vervelende is dat je door naar beneden te gaan en nee te zeggen het gedrag misschien beloont? (stel dat hij het doet voor aandacht). Blafbandje met een kleine tril werkt dan wel goed denk ik.

Ik ben het er wel mee eens dat het ook heel goed medisch kan zijn, dus dat moet eerst uitgesloten.
Laatst bijgewerkt door silversomali op 08-11-17 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:45

Zonnetje81 schreef:
Ja en de hond is niet de jongste.

Inderdaad. Ik ga uit van een gezonde hond. Maar er zijn er al die beginnende dementie hebben genoemd. En dat is ook zeker iets om mee te nemen door de TS.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:46

Ik zou eerst de oorzaak van het blaffen achterhalen.. ipv die banden aanschaffen. Ik heb een pup van bijna 8 maanden, in het begin iedere nacht ook hetzelfde liedje. Precies zoals bij jou. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan. Soms jammert zij, maar dat is puur omdat zij bij ons wilt zijn en nabijheid wilt op dat moment. Een blafband is dus in mijn optiek (want ik vind het nu geen gedragsprobleem) te heftig want je straft de hond voor gedrag waarop hij waarschijnlijk jullie eigenlijk nodig heeft..

PLUS: aanhouder wint.

Je kan ook je buren op de hoogte brengen en laten weten dat je er mee bezig bent.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:56

Wanneer komt de hond voor het laatst buiten?
Als onze honden te vroeg binnen blijven,is onze grootste gegarandeerd vanaf 6u aan het rondlopen omdat hij buiten wil/moet.

Als ze later binnenkomen of nog buitengaan stelt dat probleem zich nooit,dan ligt meneer te knorren tot wij opstaan.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 18:35

Dinsdag heb ik een afspraak bij da zal de dementie voorleggen bij haar. En oren en ogen laten controleren. Palmera ga ik doen maar pas vrijdag zodat ik zaterdag even bij kan slapen.
Of Jordy om 22.00 uur of 24.00 uur uitlaat maakt geen verschil behalve dat ik hem om 24.00 uur echt wakker moet maken. Genoeg tips om mee aan de slag te gaan.

Buren zijn nu op de hoogte en hadden tot nu niks gehoord (zijn al wat ouder en blijkbaar dover dan ik dacht)
Jordy slaat nooit aan als er iemand aan belt of langs loopt, binnen komt of bij het spelen met andere honden.

Als hij echt moet plassen of wat anders dan gaat hij niet liggen en blijft voor de voordeur staan alleen die ochtend dat ik met hem naar buiten ging was ik nog niet helemaal wakker en heb er toen niet opgelet. Waarschijnlijk dus onbewust iets in werking gezet?

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:42

Wauw de harde straffen vliegen weer in de rondte hier. Ik dacht dat men tegenwoordig wel beter wist maar dat valt tegen merk ik -O-

Ik dacht bij het lezen van de op ook meteen: oudere hond, wordt sochtends wakker en is gedesoriënteerd.

Goed dat je naar de da gaat ts!

Is het geen optie om de hond op de slaapkamer te laten slapen?
Als hij gaat blaffen kun je hem even geruststellend toespreken.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:15

Ahaha vandaag heeft pup uitgeslapen.hij sliep nog toen we om 6 u beneden kwamen.
We hebben gisteren de routine omgegooid, later gevoerd, s avonds ander rpndje gelopenen hem apart achter een kinderhekje gezet, zodat hij de anderen wel ziet en hoort, maar niet kan spelen en zijn bench opengezet.
Hij lag languit in zijn bench te slapen haha

Dus tip, gooi je routine om en doe alles anders.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 09:28

Nikass helaas kan de hond niet op de slaapkamer wij hebben een smalle zeer steile trap en niet verantwoord dat onze hond die naar boven of beneden gaat. En tillen is niet te doen daar is hij te zwaar voor en in combi met de trap niet te doen.
Vanmorgen was het half 6 dus wie weet, toch met de sleutelbos gerammeld, maar was hij niet van onder de indruk en hem ongezien gooien lukt niet zo goed met dichte deuren :D

janouk geweldig dat routine omgooien helpt en dat je pup nog lekker sliep.

Maar weet niet zo goed welke routine ik moet omgooien, valt niet veel om te gooien.

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:34

En een bak koud water over zijn kop heen als hij niet stopt met blaffen? Ik ga er dan wel vanuit dat hij medisch goed is en niet stopt met blaffen na een commando van jullie.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:39

rumay schreef:
Nikass helaas kan de hond niet op de slaapkamer wij hebben een smalle zeer steile trap en niet verantwoord dat onze hond die naar boven of beneden gaat. En tillen is niet te doen daar is hij te zwaar voor en in combi met de trap niet te doen.
Vanmorgen was het half 6 dus wie weet, toch met de sleutelbos gerammeld, maar was hij niet van onder de indruk en hem ongezien gooien lukt niet zo goed met dichte deuren :D

janouk geweldig dat routine omgooien helpt en dat je pup nog lekker sliep.

Maar weet niet zo goed welke routine ik moet omgooien, valt niet veel om te gooien.


Je gaf eerder aan dat het blaffen stopt als je heb in de gang legt, kun je hem daar laten slapen?

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:43

Schijnbaar blaft deze hond niet om vervelend te doen,maar omdat hij nodig moet plassen.
drinkt hij veel?misschien heeft hij wat aan zijn nieren en is dat de oorzaak.
eerst dat goed laten onderzoeken,dan pas gaan corrigeren.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 10:06

colunder Sinds hij geen brokken meer krijgt drinkt hij veel minder en plast hij niet overdreven veel.
Maar als ik hem in de gang leg blaft hij niet meer en gaat gewoon slapen, als hij echt nodig moet blijft hij voor de deur staan. Meestal gaat hij er voor de laatste ronde uit tussen 22.00 en 24.00 uur en in de ochtend gaat hij er om 6.30 uit.

Dinsdag naar da en zal alles gecontroleerd worden.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:13

Mijn hond blaft ook standaard rond half 6. Echter is de krant hier de reden.
Het is alleen als de krant komt, dan een "nablaf" en weer stil.

Nadeel... we hebben een kleintje sinds 7 weken. Na de nachtvoeding slaapt hij onrustiger en wordt dus geregeld wakker van het geblaf. Ik iig en lig vervolgens te wachten tot de kleine wel wakker wordt. Enige oplossing die ik kan bedenken is een brievenbus in de tuin ophangen, dan hoort ze de bezorger waarschijnlijk niet.
Iemand misschien nog andere ideeën?

Oh ja, nee roepen werkt, maar ook daar schreeuw ik de kleine mee wakker... niet de bedoeling dus...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:25

Krant on-line lezen :)

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 10:27

Hier geen krantenbezorger om 5 uur kwam hem vanmorgen om 6.15 tegen en meteen gevraagd of hij wel eens om 5 uur kwam maar nee dan liep hij nog in het dorp, dus is het ook niet.
Soms zou het heel handig zijn als de hond kon praten :)

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:44

Urona447 schreef:
En een bak koud water over zijn kop heen als hij niet stopt met blaffen? Ik ga er dan wel vanuit dat hij medisch goed is en niet stopt met blaffen na een commando van jullie.


Doe ff normaal zeg 8)7

Ts: aha nee zo'n trap gaat hem niet worden. Maar heb je wel deuren open zodat je contact kunt maken zonder te hoeven schreeuwen?
Soms is het genoeg om je hond even te laten weten dat jij er bent en dat alles goed is.

Ik ben benieuwd wat de da ervan gaat zeggen.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:46

Sclimpre schreef:
Krant on-line lezen :)


De krant moet mee naar het restaurant van mn man... dus dat is helaas geen oplossing..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:49

Negatieve aandacht is ook aandacht ;)
Jij komt je bed uit en ook al mopper je op hem, aandacht krijgt hij wel.
Dus ik zou hem blijven negeren. Hij wordt het echt wel zat.

(Mits een medische oorzaak natuurlijk uitgesloten is).

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:53

Is het een mogelijkheid de deur naar de hal open te laten snachts, zodat hij zelf kan kiezen waar hij gaat liggen??

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 14:08

Kentaro zomers doen we dat altijd wel maar vanaf september niet meer omdat ik gek wordt van de katten boven en omdat het kouder wordt en door de deur open en toch heel veel warmte verloren gaat.
Kijk als het niet op te lossen is dan doe ik dat wel weer.

Cayenne als ik naar beneden ga zeg ik niks tegen hem, mopper niet doe de deur open en hij loopt zelf de gang in, deur dicht en ik naar boven.
Vanuit bed in het begin wel geroepen maar nu niet meer, heeft geen zin omdat hij na 2 min. stil weer begint.
Of ik moet het gaan doen als Palmera aangaf.