Nagels knippen: paniek!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Nagels knippen: paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 20:15

Mijn inmiddels 3-jarige Roemeentje is het liefste hondje wat ik me kan wensen. Ze is hier binnen gekomen met ongeveer 6 maanden oud en geeft mij alleen maar liefde en dankbaarheid, heerlijk knuffel hondje wat altijd tegen mij aangeplakt ligt <3 . Vanaf het begin heeft ze aangegeven het echt niet prettig te vinden om 'vast gepakt' te worden en iets te moeten ondergaan. Stel dat ze bijvoorbeeld een wondje heeft: ik mag er nog net naar kijken, maar aankomen niet. Zo zijn nagels knippen dus ook een drama. Lees: van zich afplassen, vluchten, vechten, echte oprechte paniek! Veel geprobeerd, in stapjes, met een hoop koekjes ed. maar mevrouw is niet gek. Nu moet er echt een hubertusklauwtje geknipt worden, het groeit namelijk tegen het kussentje aan.

Gezien het drama overleg gevoerd met de da en diazepam meegekregen. Lang verhaal kort: ondanks uiteindelijk een dubbele dosis en een duidelijke dronkemans wandel, heeft mevrouw er enorm tegen gevochten en was er zelfs dikke paniek toen ik even naar buiten ging en zij binnen moest blijven. Ondertussen vooral druk blijven doen met de andere honden en flink blijven raggen. Geen succes dus. Maar ja, wat nu?

Ik ben normaal echt niet van de flauwekul. Kan best een hond vastpakken met de mededeling sorry, niet leuk, maar het is maar even. Maar dat zijn honden die het niet leuk vinden of er geen zin in hebben. Dit hondje raakt echt in paniek. Denk er nu over om de da te bellen en dan mogen zij het oplossen, het moet namelijk echt gebeuren, maar baal ook wel weer om hiervoor naar de da te gaan. Die kliniek heeft alleen met mijn uitgaven al de complete operatiekamer ingericht :') .

Ben wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken en wat jullie zouden doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:21

Hier ook een hondje waarbij je geen nagels kan knippen. Sindsdien bijt en knauwt hij ze zelf af. Lijkt wel of het gesnapt heeft. :')
Hij houdt ze nu zelf bij, ook dat hoge nageltje zeg maar.

Maar goed, als het bij die van jou zo erg is dat het wel moet dan zit er niks anders op dan een roesje bij de dierenarts.

Femia

Re: Nagels knippen: paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:44

Bij whippets moet je elke drie weken nagels knippen. Ik knip ook vaak voor mensen die het niet durven of waarvan de hond vecht of in oaniek raakt. Wat bij een aantal van die hondjes lukt ( niet bij alle!) is zo'n stoffen snuitje/ muilkorfje omdoen. De hond te laten staan en of met je benen klem zetten of deels tegen een deur, muur hekwerk of zo. Ook een goed halsband met riem en deze ook een klein beetje strak houden.
Door dit alles komen de endorfines vrij, waardoor je net de tijd hebt te knippen. Veel hondjes heb ik zo, zonder pijn, kunnen helpen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:12

Allebei mijn honden vinden het geen feest, maar mijn jongste mocht ik ook echt niet aanraken of vastpakken.. Heel onhandig met een vachthond sowieso want die moet je kammen, en met nagels knippen zeker. Was ook echt paniek op zo’n moment, wegvluchten als ik de borstel pakte en zichzelf tot pudding maken als ik wat wilde doen..

Het is wel een contacthond dus als ie lekker bij me op de bank lag pakte ik regelmatig z’n voetjes even vast, ging steeds beter en beter. Ook heb ik m op de trimtafel eten gegeven en na een poosje ook steeds als ie stond te eten even voetjes opgepakt enzo, aanraken, borstel er bij..

Lang proces maar na maanden kan ik m nu borstelen en z’n voetjes trimmen! Z’n nek vindt ie nog steeds geen succes (terwijl dat z’n favo kriebelplekje is) en nagels knippen gaat niet van harte, maar het gaat!

Wat ik wil zeggen is, geduld :) niet teveel druk op leggen en er geen punt van maken, gewoon of het de normaalste zaak van de wereld is een paar x per dag naar de voeten wijzen, vastpakken, enzo.. dat heeft voor ons gewerkt :)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:18

Hier ook een hondje die het vreselijk vond en dus ook durfde te bijten. Ik ben eerst begonnen met muilkorftraining, zodat hij in elk geval niet in mijn vingers kon bijten. Daarnaast ook met clickertraining met het aanraken en optillen van zijn voetjes, daarna het aaien met de knipper en zo de eerste paar keer knippen met muilkorfje om, voor de zekerheid en mijn eigen rustigere gevoel.
Ondertussen heb ik muilkorfje niet meer nodig. Het is nog altijd niet zijn hobby, maar hij laat het gebeuren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:32

Zoek een trimsalon bij je in de buurt. Zij hebben ervaring met nagels knippen en vreemde ogen dwingen. Ook kunnen zij de hond op tafel zetten. Jij lijd de hond af, trimster doet knip. Koekje erin, brave hond en klaar.