Ferplast hamsterkooi, wat is dit gekke ding?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LieveLoes

Ferplast hamsterkooi, wat is dit gekke ding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 12:40

Hoi Bokkers,

Voor de hamster heb ik een ferplast hamsterkooi. In de verdiepingen zitten gekke vierkantjes. Het lijkt of ik hier wat aan op kan hangen of zo iets. Weet iemand wat dit is en waarvoor het is?

Groetjes
Elize
Afbeelding

Forever Buisiness Owner -
interesse in producten gebaseerd op Aloe Vera? Stuur een PB!

AnnetteFlame

Re: Ferplast hamsterkooi, wat is dit gekke ding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:42

Als het goed is zit er een trappetje of een loopmolen bij die je daarin kan klikken

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:43

Ik weet niet waarvoor deze vierkantjes dienen maar als ik het zo zie lijkt jouw kooi veel te klein voor een hamster. Heb je mss een foto van de hele kooi?

Moppie - For always in my heart little friend! <3

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 12:43

Bedankt voor je reactie! De trappetjes zitten aan de verdiepingen om zo te verbinden en het looprad zit aan de tralies vast. Deze dingen passen daar dus niet op

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 12:44

MoppieFilou schreef:
Ik weet niet waarvoor deze vierkantjes dienen maar als ik het zo zie lijkt jouw kooi veel te klein voor een hamster. Heb je mss een foto van de hele kooi?

Bedankt voor het mee denken. Ik heb me goed verdiept in het houden van een hamster en weet in dit geval prima wat goed is voor mijn beestje. De grootte van de kooi is in dit topic niet de discussie, ik wil enkel weten wat ik met deze vierkantjes kan

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:45

Je mist iets. Er hoort nog een soort van hoek/V-vormig ‘beugeltje’ bij die je in dat vakje schuift wat jij omcirkelt heb, en daar kun je dan het loopmolentje in bevestigen

Everywhere... is just a journey away

LieveLoes

Re: Ferplast hamsterkooi, wat is dit gekke ding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 12:47

Kun je die ook los verkrijgen dat je zo weet?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:47

LieveLoes schreef:
MoppieFilou schreef:

Bedankt voor het mee denken. Ik heb me goed verdiept in het houden van een hamster en weet in dit geval prima wat goed is voor mijn beestje. De grootte van de kooi is in dit topic niet de discussie, ik wil enkel weten wat ik met deze vierkantjes kan

Ik weet dat het niet de discussie is, maar op internet is er zo veel foute informatie te vinden. Dat jij die foute informatie leest kan je niets aan doen natuurlijk. Ik probeer alleen maar te helpen ;) .

Edit: En niet alleen op internet jammer genoeg.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:49

LieveLoes schreef:
Kun je die ook los verkrijgen dat je zo weet?

Eerlijk gezegd nooit in verdiept. Je zou op internet naar onderdelen voor Duna kunnen zoeken of bij een dierenwinkel vragen of ze dit los voor je kunnen bestellen.
Succes met je hamstertje :)
Laatst bijgewerkt door Mischa op 04-11-17 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Everywhere... is just a journey away

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:49

LieveLoes schreef:

Je hebt op Bokt nou eenmaal een aantal bemoeijehova's die graag iedereen er ongevraagd en ongewenst op wijzen dat hun dierenkooi/vissenkom/paardenbox véééél te klein is en dat ze extreme dierenbeulen zijn als ze hun dier niet minstens op de manier van de bemoeial in kwestie gaan huisvesten. Voor dat soort mensen hebben ze 'het ene oor in, het andere oor uit' bedacht.

Schoentje, kerstmuts en [o]

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:51

oomens schreef:
LieveLoes schreef:

Je hebt op Bokt nou eenmaal een aantal bemoeijehova's die graag iedereen er ongevraagd en ongewenst op wijzen dat hun dierenkooi/vissenkom/paardenbox véééél te klein is en dat ze extreme dierenbeulen zijn als ze hun dier niet minstens op de manier van de bemoeial in kwestie gaan huisvesten. Voor dat soort mensen hebben ze 'het ene oor in, het andere oor uit' bedacht.

Ik wil me niet bemoeien hoor, ik probeer alleen maar te helpen. Als TS haar hamster graag in deze kooi wilt houden moet ze dat lekker doen. Ik kan alleen maar advies geven.

Edit: Toen ik een hamster aanschaftte had ik ook een te kleine kooi, daar is op Bokt ook iets over gezegd, en toen heb ik toch een grotere kooi gehaald. Je zou m'n hamster nu eens moeten zien ;) . [BB-ITP] Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping! ==> een topic waar prachtige hamsterverblijven en een heleboel informatie te vinden is ;) .
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 04-11-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:52

Vaak als je even googled kan je snel vinden of je ze los kan kopen!!

En kwa grote geen zorgen maken..
Dan ben ik ook een dierenbeul ;) Heb op dit moment 1 rat alleen in een cavia kooi zitten..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:58

Klopt inderdaad. Je hebt er een speciaal *een-L-op-de-kop-vormig* plaatje voor, waar je een loopwiel aan kan klikken.

Toevoeging: Ik ken ze, heb ze zelf ook gehad. Mijn ervaring is dat het radje snel doorbuigt naar voren. Hoe slapper/dunner het radje, hoe meer ze naar voren bogen.
De radjes die standaard bij deze kooien horen (de plastic met de lage 'treetjes') vond ik zelf te slap. Op een gegeven moment begon het radje ook met schuren tegen het plateau aan.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 13:11

oomens schreef:
LieveLoes schreef:

Dat weet ik inderdaad! :j Vandaar ook mijn vriendelijke verzoek het topic bij de vraag te houden en niet bij de grootte van de kooi. :) de foto is erg ingezoomd: als de hamster inderdaad alleen dit stukje had, zou het erg sneu zijn. Gelukkig genoeg ruimte voor mijn kleine vriendje!

Allemaal bedankt voor het meedenken! Ik kan daar dus nog een radje kwijt. Toch maar eens op zoek gaan! Heeft iemand een linkje van een website waar ik dit op kan vinden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie