Kat vangen met vangkooi.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Kat vangen met vangkooi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 10:09

Er loopt hier al maanden een kat rond. En niemand weet van wie ze is. Ze trekt zakken kapot, poept hier in de tuin en de hond vreet het op en we willen ervan af. Dus ik heb de dierenambulance gebeld en die zijn een vangkooi komen brengen. Nu heb ik nat voer gekocht en erin gelegd. Werkte meteen kat kwam eraan. Maar nu is die stomme kat zo slim dat hij het via de zijkant en achterkant eruit hengelt ..
Waarmee kan ik zorgen dat ze erin loopt ipv hengelt ??
Iemand tips ?

Goof

Re: Kat vangen met vangkooi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:12

Kan je niet de zijkanten afdekken? Houten plank/plaat ofzo er tegenaan?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 10:15

Ze zat er net in maar ging te laat dicht. oliebol. Weet niet of ze nu nog durft. Laat dr nu even en straks maak ik een spoor van eten naar de kooi.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 10:43

Goof schreef:
Kan je niet de zijkanten afdekken? Houten plank/plaat ofzo er tegenaan?

Ik heb helaas geen planken hier.
Afbeelding
Hier zat ze trouwens te hengelen.
Eerst vanaf de achterkant. Toen heb ik het voer meer naar voren getrokken en daarna vanaf de zijkant ..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:47

Tegen de schutting/planken aan, en dan het bakje naar voren trekken (zodat ze er niet bij kan vanaf de achterkant) en dan meer richting de planken zodat ze ook niet meer vanaf de zijkant bij kan?

Of een doek/laken er strak overheen trekken, zodat je het op die manier afschermt?
Laatst bijgewerkt door Tigress op 04-11-17 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:47

ik heb vaak katten gevangen voor de db om te sterliseren. Niet te veel voer erin doen, wat drupjes zijn genoeg en wat drupjes om te lokken in het pad, niet te veel en in het midden dan kunnen ze er niet bij, ze moeten juist er snel in lopen anders gaan ze inderdaad opmerken dat ze in een kooi komen , zet de kooi ook langs iets dus langs de muur of zo dan moeten ze er haast wel via de open ingang naar binnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:52

Je hebt niet perse planken nodig, je hebt vast een laken of strandlaken ofzo. Je kan het met van alles en nog wat afdekken. En als je het idd met de zijkant al tegen de schutting zet is de helft van je probleem al opgelost.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:02

Die kooi is niet geschikt voor katten, hij is te kort waardoor ze zich idd snel kunnen omdraaien en er uit schieten+ heb je kans, omdat hij zo kort is dat ze hun staart breken door het neerkomende luikje. Maar ja, blijkbaar heeft de dierenambu geen andere...
Ik vang ook al jaren katten en heb zelf ook een vangkooi en die is zeker een meter lang, woon in het buitengebied en komt hier nog al eens van pas, zo heb ik van de zomer een ongecastreerde kater en een hoogzwangere poes gevangen, die zijn nu netjes geholpen en de kittens hebben een nieuw huisje.

Ik stapelde altijd een paar bakstenen rond de voorkant zodat ze niet door de tralies konden hengelen. Ik doe er meestal tonijn in, dat kunnen de meeste katten niet weerstaan. Maar sommige katten trappen er echt geen 2 keer in.
Hopelijk deze wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:12

Stuur Quellian eens een berichtje. Zij heeft ervaring met het vangen van katten met een vangkooi.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 11:19

Mist schreef:
Die kooi is niet geschikt voor katten, hij is te kort waardoor ze zich idd snel kunnen omdraaien en er uit schieten+ heb je kans, omdat hij zo kort is dat ze hun staart breken door het neerkomende luikje. Maar ja, blijkbaar heeft de dierenambu geen andere...
Ik vang ook al jaren katten en heb zelf ook een vangkooi en die is zeker een meter lang, woon in het buitengebied en komt hier nog al eens van pas, zo heb ik van de zomer een ongecastreerde kater en een hoogzwangere poes gevangen, die zijn nu netjes geholpen en de kittens hebben een nieuw huisje.

Ik stapelde altijd een paar bakstenen rond de voorkant zodat ze niet door de tralies konden hengelen. Ik doe er meestal tonijn in, dat kunnen de meeste katten niet weerstaan. Maar sommige katten trappen er echt geen 2 keer in.
Hopelijk deze wel.

Dat dacht ik ook. Is veel te kort.
Maar goed. Heb niks anders, dus ik moet het hiermee doen. Ga eens kleine beetjes proberen idd. En afzetten zodat ze niet kan hengelen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 14:02

Poging 2. Kooi langs de kant. Laken erover. Tonijn in een spoor naar de kooi. En nu duimen dat ze er nog eens intrapt en de kooi op tijd dicht gaat.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 19:16

Gevangen ! Vanmiddag niet gelukt. Maar ze loopt hier ook eigenlijk nooit overdag. Dus net weer opnieuw neergelegd en toen zat ze er zo in. Tonijn was toch niet te weerstaan. :D
Dierenambulance komt ze zo ophalen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:26

Goed werk.
Hopelijk is ze gechipt en kan deze worden uitgelezen zodat ze weer naar haar baasje kan.
Zou dan wel fijn zijn als je wist van wie deze kat is zodat er in oplossingen gedacht kan worden.

Anders wordt deze kat asielkat en vind ze binnen niet al te lange tijd verantwoordelijke nieuwe baasjes.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 20:41

Ik ga nog een mailtje sturen naar de db of ze me op de hoogte willen houden. :)