Mijn voedster is zojuist per ongeluk in een emmer met zeepsop gesprongen. Ik was de hokken aan het schoonmaken, toen schrok ze ergens van en is ze in een emmer met zeepsop gevallen. Ze is er meteen weer uitgesprongen en begon zichzelf toe te wassen. Ik heb haar snel naar binnen gehaald en afgedroogd met een handdoek. Maar ze blijft zichzelf wassen. Dit lijkt me niet goed omdat ze dan haar vacht aflikt waar de zeepsop opzat. Wat kan ik nu doen?
Ailill
Geplaatst: 03-11-17 13:06
Het eerste waar ik aan denk is checken of het wasmiddel giftige stoffen bevat en het konijn, met lauw water, afspoelen. En ter controle even de DA bellen.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 03-11-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
joey2010
Geplaatst: 03-11-17 13:06
Kun je niet haar afspoelen met lauwwarm water? Zodat de zeepsop resten er helemaal uit zijn . En dan het konijntje drogen.
Inoterry
Geplaatst: 03-11-17 13:07
Het zeepsop goed uit de vacht spoelen in elk geval. Ik zou ook even overleggen met de DA. Heb pas een verhaal gehoord van een kat die is overleden omdat hij teveel dreft van de vacht had gelikt
Goed uitspoelen je konijn zodat hij zo min mogelijk zeep binnen krijgt. Lekker met lauwwarm water en je kan hem drogen met handdoek, maar ook met fohn uiteraard (rekenind houdend met niet te heet etc. etc.) Pas weer naar buiten als ze helemaal goed opgedroogd is.
Heb er zojuist helemaal uitgespoeld met warm water en nu weer een droge handdoek gepakt om haar af te drogen in de emmer zat Citronel allesreiniger maar kan niet vinden wat erin zit. We houden haar en haar vriendje vandaag binnen om haar goed in de gaten te kunnen houden.
Ze zit momenteel weer in haar hok samen met haar vriendje. Ze heeft toen ze opgedroogd was nog de rest van de dag lekker buiten gespeeld. Ze eet goed en huppelt vrolijk rond dus ik denk dat het goed komt. Allemaal bedankt voor jullie reacties.