charmaine90 schreef:Ik doe als het mogelijk is dieren aan de kant halen. Verschillende keren een konijn aan de kant gelegd. 1 keer een duif gezien midden op de weg, die naar de berm geleid. Toen bij het dichtstbijzijnde huis aan gebeld voor een doos. Dan had ik de dierenambulance willen bellen, helaas was de duif niet meer te vinden.
Ook wel eens een egel zien liggen, maar daar kon ik niet voor stoppen vanwege de drukke weg.
Het is helaas gewoon vaak zo dat de beesten nog leven.
Bij een Egel misschien niet zo snel, maar een kat,konijn, vogel en hond overleven het meestal. Ik heb dat zovaak meegemaakt met honden en katten op het werk. Ze zijn dan vaak wel in shock, maar toch.
Ik heb vaak schoonmaak handschoentjes bij mij, die trek ik dan aan. Mocht het nodig zijn zal ik het beestje meenemen, of helpen door uit zn lijden te verlossen.
Ik rijd ook dagelijks binnendoor, maar wat rijden de meeste mensen als achterlijke.
Allemaal denken ze aan zichzelf, op diezelfde weg sprongen er gister voor mijn vriend een groepje reeen over. Maar hoe vaak ik daar niet wordt ingehaald door mensen met een dikke bak.
Ik houd mij aan de maximale snelheid en heb respect voor de natuur en de dieren daarin.
Een half jaar geleden zag ik ook een eend dood op de weg liggen, zijn maatje liep er nog bij. Ik heb de auto stilgezet, gelijk kwam een vrouw uit het huis waar het dier tegenover lag. Ze had het zien gebeuren met haar zoontje.
Het was net gebeurd.
De overburen kwamen ook kijken, die hebben de eend in groene kliko gelegd.
Misschien niet de beste manier omdat je dat officieel niet mag doen.
Maar het maatje van de eend kon niet meer aangereden worden, en het was in woonwijk dus in de struikjes leggen was ook niet een optie.
Het was op een weg die echt precies overging van 30 naar 50 km per uur.
Voor de eend had de persoon best kunnen stoppen want als er een kind had gelopen had dat ook makkelijk gekund.
Bah ik had van die snelheids duivels.
Ben echt heel erg blij dat ik nog nooit een half dood beestje heb moeten redden of uit zijn lijden moeten verlossen. Ik zou dat echt niet trekken. Ik snap ook niet dat als je bijvoorbeeld familie Zwaan ziet oversteken je alsnog even gas bij geeft want het is etenstijd en je wilt eten.. Zo vaak hier achter gebeurd. Helaas was de zwaan nog in leven en zijn man/vrouw zat er in paniek naast. Was echt vreselijk om te zien.. de dierenambulance is er toen ook bij geweest om er maar een einde aan te maken maar eventjes later ging het geloof ik niet goed met zijn partner.. is volgens mij inmiddels overleden.. Heel sneu.. zwanen zijn levenspartners toch?