Kuikens in November, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaYM

Kuikens in November, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 18:54

Op een of andere manier zijn vorige week 9 kuikentjes bij ons geboren, mijn oma zorgt altijd voor de kippen en zij zegt geen kip te hebben gemist maar toch heeft zij 3 weken lang zitten broeden in een oud konijnenhokje in de hoek van de tuin en zijn daar afgelopen weekend 9 kuikentjes uit gekomen.
Totaal geen goede timing natuurlijk maar ze zijn er nou eenmaal al.

Mijn vraag is: moet ik ze buiten laten zitten of naar binnen halen? Ze zitten in een heel klein konijnenhok (met moeder kip!) waar het best lastig is om ze goed in de gaten te houden en schoon te maken.
Ik kan ze ook bij de andere kippen in het hok doen (dit is altijd goed gegaan bij ons) maar omdat ze nog zo klein zijn en uit het hok springen komen ze er niet meer in.
Of ik kan een grote konijnenkooi ophalen bij een vriendin en ze daar in houden, in het tuinhuis of binnen.

Iemand ervaring met deze situatie? Hebben ze extra warmte nodig naast de warmte van de moeder?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kuikens in November, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:21

Binnenhalen en onder een warmtelamp plaatsen. Het is nu veel te koud voor kuikentjes.

paddraigh

Re: Kuikens in November, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:23

Zou ze ook binnen halen idd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:14

De hen houdt de kleintjes nu nog wel warm. Is niet koud buiten. Een konijnenhok alleen is te klein voor een volwassen en kuikens om ze daarin op te sluiten. Wat je zou kunnen doen is dat hokje in/bij de schuur met de schuurdeur open zodat je ze beter in de gaten kunt houden. En eventueel s nachts dan in de schuur kunt houden. Zolang de hen de kleintjes nog bij zich houd gaat het wel daarna ga je een probleem krijgen want week of 8 oud zonder extra warmte gaat moeilijk worden. Dan zul je ze alnog naar binnen moeten gooien in de schuur oid en eventueel voor extra warmte zorgen waar ze gebruik van kunnen maken als ze willen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:01

warmtelamp plaatsen in een grotere ruimte dan konijnenhok, bv box, kunnen ze in alle vrijheid lekker scharrelen en als ze het koud hebben zelf ervoor kiezen om de warmte op te zoeken.