Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemYntJee schreef:Bij addison had je allang een echte crash verwacht, de hond van ts heeft al langer klachten.
Een acth stimulatie test is inderdaad betrouwbaarder dan de 3 dagen urinetest op cushing, maar ook erg kostbaar net als de vetoryl trouwens. Zeker als je da daar nu geen directe vermoedens van heeft zou ik dat even op een laag pitje zetten. Lastig verhaal ts! Ook vervelend voor de hond dat ie zo’n jeuk heeft, hou je ons op de hoogte?
Rindin schreef:Klinkt alsof je hond het niet meer zo prettig heeft, arm dier. Was de tumor op z'n borstbeen kwaadaardig? Want dan ga je toch rekening houden met uitzaaiingen... En in dat geval zou ik niet te lang meer door willen dokteren...
Is er bloedonderzoek gedaan? Wellicht is de ziekte van Addison nog eentje om rekening mee te houden? Soort tegenhanger van Cushing, met de oorsprong in de bijnier
WillemYntJee schreef:Bij addison had je allang een echte crash verwacht, de hond van ts heeft al langer klachten.
Een acth stimulatie test is inderdaad betrouwbaarder dan de 3 dagen urinetest op cushing, maar ook erg kostbaar net als de vetoryl trouwens. Zeker als je da daar nu geen directe vermoedens van heeft zou ik dat even op een laag pitje zetten. Lastig verhaal ts! Ook vervelend voor de hond dat ie zo’n jeuk heeft, hou je ons op de hoogte?
Syb_sem schreef:Wat een lastig verhaal. Enorm afvallen met jeuk is niet gek hoor. Is al apoquel ingezet tegen de jeuk?
kiki1976 schreef:Syb_sem schreef:Wat een lastig verhaal. Enorm afvallen met jeuk is niet gek hoor. Is al apoquel ingezet tegen de jeuk?
Hij was voor de jeuk begon al begonnen met afvallen, alleen nu harder.
Ik heb het middel even opgezocht, had er nl nog nooit van gehoord. Maar nee dat heeft hij niet gehad.
Maar gezien de bijwerkingen die hierbij voorkomen denk ik dat ze daarom daarvoor ook niet hebben gekozen. De open plekken waren wat aan het dragen door het krabben eraan, en deze pillen vergroten de kans op infectie en huidirritatie