Hulp bij probleem logeerhond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Hulp bij probleem logeerhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 20:05

De situatie is als volgt, een hele goede vriendin van mij is samen met haar vriend 2 weken op vakantie naar Amerika en wij passen op hun Rottweiler hond. Het is een super lief en enthousiast dier dat in november 1 word.
Met carnaval is hij al eens eerder geweest en toen was hij nog niet helemaal zindelijk.
Voor ons geen probleem, wij wonen op een boerderij, hebben een hondenluik en zijn veel buiten.
Nu is hij inmiddels al weer 4 dagen hier en heeft hij alweer meerdere keren in huis en in de schuur geplast. Hij kan naar buiten, maar gaat gewoon niet.
Zelfs als de deur openstaat plast hij gewoon binnen.

Hij moet nu dus overdag buiten blijven en saves gaat hij op de gang, waar ook het hondenluik naar buiten is. Onze andere 2 honden zijn dan wel gewoon binnen.

Ik vind het zo sneu voor het beestje om hem zo op te sluiten, maar ik heb geen zin om de hele dag plas op te moeten ruimen.

Iemand een tip voor mij om die hond zindelijk(er) te krijgen?
Als hij alleen in de gang zit is hij wel weer zindelijk, heel raar..

Oh en ik ga niets tegen mijn vriendin zeggen, haar moeder is terminaal en ze heeft deze zorgeloze vakantie echt even nodig!
Ik vertel het wel als ze thuis zijn :p

beatje

Re: Hulp bij probleem logeerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:11

Hoe word de hond bij je vriendin gehouden?Is het niet zo dat hij daar word uitgelaten en bij julie gewoon niet snapt dat hij zelf buiten mag plassen.En het kan best zijn dat de hond het hondeluik niet snapt.

Ik denk dat ik haar aangelijnd smorgens even zou uitlaten goed belonen als ze wat doet.En dat een paar keer eens kijken of ze dan wel zindelijk is.Het kan ook wat van stres zijn,ze is jong en een wat gevoelig ras.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 20:13

Wij laten hem 3 tot 4 keer per dag echt uit (rondje met de paarden, stukje met de quad enz) en bij hun is dat 2 keer.
Hondenluik snapt hij heel goed.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:22

rondje met de paarden,stukje met de quad vind ik zelf niet echt uitlaten,dat is leuk voor er bij maar je kan niet met de hond echt bezig zijn.Ik zou zelf even kijken om ze echt als een pup even te behandelen.Uitlaten en belonen.
En anders toch eens aan je vriendin vragen,misschien is ze thuis ook wel niet zindelijk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:26

Mijn man zegt : als hij buiten is en dan plast gelijk goed belonen met een snoepje of kaas.. maar 1 op 1 doen...
Wat hij nu doet binnen in je huis is territorium gedrag vanwege de andere honden...
Hij wilt graag zichzelf markeren vanwege de andere honden..
Beloon hem elke keer super als hij buiten plast.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:28

Zou er die 14 dagen niet te veel tijd in steken om het op te lossen . Gewoon in de schuur en buiten houden . Het is nu nog maar 10 dagen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:34

Ik vind je oplossing nu met in de gang en veel buiten helemaal niet raar voor een logeerhond. Zoals iemand al schreef kan het best zijn als reactie op jou eigen honden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:37

Laat hem om de paar uur uit, vooral na het eten en als hij heeft liggen slapen. Laat de hond gezellig binnen en niet miepen als je plasjes op moet ruimen. Want het is inderdaad sneu dat je hem constant buitensluit. Dat dier is van slag, help hem een beetje.
Ik zou er niet blij mee zijn als ik mijn hond ergens liet logeren en er later achter kwam dat de hond al die tijd buiten moest blijven vanwege plasjes.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 23:28

Hij is super actief en alert, dus rustig liggen doet hij niet, zodra er iets beweegt, staat hij erbij te kijken.

Hij is super onderdanig en heel speels, dus misschien dat hij inderdaad plast vanwege onze honden.
Zou dit na een paar dagen overgaan?

We laten hem nu dus in de ochtend, middag, avond en laat in de avond uit (niet aan de riem) maar gewoon los met de andere honden zodat hij flink kan rennen en zijn energie kwijt kan. Hij poept en plast dan gewoon.
Maar zodra hij binnen is plast hij weer.
En dat zijn echt flinke plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:32

Elise_0o schreef:
Hij is super actief en alert, dus rustig liggen doet hij niet, zodra er iets beweegt, staat hij erbij te kijken.

Hij is super onderdanig en heel speels, dus misschien dat hij inderdaad plast vanwege onze honden.

Is natuurlijk per hond verschillend, maar meestal wel.. De hond van mijn ouders is ook ontzettend de baas over mijn hond, maar dat heeft een dag of 2 geduurd en toen was dat zo klaar als een klontje en was er niets aan de hond.

Vrienden van ons hebben twee honden, een reutje en een teefje. Mijn hond is hartstikke gek op het teefje, het reutje straft mijn hond af als die bij het teefje komt. Eerst was het brommen en bijten, als we daar nu komen is het 5 minuten dollen en grommen en daarna is het klaar.

Succes er mee! Kan me voorstellen dat je ze het niet wilt laten weten.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:33

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 23:47

Dat markeren doet hij buiten niet.
Hij doet gewoon een grote plas, hij plast ook als een teef, niet met een poot omhoog.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 00:00

Elise_0o schreef:

We laten hem nu dus in de ochtend, middag, avond en laat in de avond uit (niet aan de riem) maar gewoon los met de andere honden zodat hij flink kan rennen en zijn energie kwijt kan. Hij poept en plast dan gewoon.
Maar zodra hij binnen is plast hij weer.
En dat zijn echt flinke plassen.

Onze hond heeft ook een tijdje in huis geplast met flinke plassen ondanks zindelijk. Wat bleek hij had een grotere waterbak gekregen en was meer gaan drinken, daarna gedoseerd water gegeven en nu gaat het weer goed. En sommige honden kunnen door de spanning het minder goed ophouden, ander huis en andere honden = spannend. En misschien door dat hij nu meer beweging krijgt drinkt hij ook meer.

Succes en lief dat je hem op wilt vangen voor je vriendin

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:33

Dat vertelde mijn vriendin ook, dat hij ontzettend veel drinkt en dan dus ook veel meer plast.
Zij zijn bezig geweest om hem minder drinken te geven, maar dit lijkt mij geen goede oplossing?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:08

Misschien proberen hem ook nog even alleen buiten te laten. Reu van mijn vriendin kan, ondanks dat hij onder normale omstandigheden gewoon zindelijk is, na een wandeling met andere honden gewoon in de wagen of in huis plassen. Hij vergeet tijdens zijn spel en speuren gewoon te plassen en moet dan plots heel erg dringend. Op zo'n moment plast hij ook gehurkt, dus het heeft niets met markeren te maken.
Dit weekend was het zelfs nog gewoon buiten tijdens het lopen. We hadden da andere honden al in de wagen gezet en hem even alleen om te oefen voor de show daags nadien. Tijdens het op en af lopen begon hij zelfs te plassen. Eigenlijk best vreemd, maar hij doet het echt niet met opzet.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 09:17

Hij heeft, nadat we hem 3 dagen buiten en in de gang hebben gehouden , niet meer binnen geplast!

Dus ik denk dat het een combi was van stress, verandering en nieuwe honden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:22

hoe meer probleem jij ervan maakt, hoe groter het probleem wordt. Laat die hond gewoon meedraaien in het gezin en dan zal hij er snel mee ophouden.

Het is wel even werk die eerste paar dagen, maar het is ook zo opgeruimd. Succes