Ik zit met een klein probleempje. Mijn allerliefste viervoeter heeft een nieuwe bench nodig. Madam is absoluut géén fan van de bench, maar tijdens de training vind ik het wel prettig als ik haar in de bench kan leggen terwijl ik aan het luisteren/verkennen ben. Vooral omdat ze in de bench wel een klein beetje rustiger/beheerster is dan wanneer ik haar aan een pin leg en ze alsnog alle kanten op kan schieten.
Nu komt mijn probleem: doordat ze geen fan is van de bench, en erg enthousiast om te trainen wil het nog wel eens zijn dat zij gaat krabben aan het gaas. Dit heeft erin geresulteerd dat zij als pup de oude nylon bench heeft gesloopt. Hier heeft al die tijd een klein scheurtje in het gaas gezeten (gaas an sich was van dat plastic-achtige spul, niet van nylon) en dat heeft het enige tijd volgehouden, maar nu toch echt gesneuveld!
Ik weet dat het een kwestie van trainen is dat zij zich gedraagt in de bench, dat doen we ook wel, alleen is haar gedrag wel redelijk situatie gebonden. Moest ze thuis in de bench (hoeft ze nooit, ze loopt dag/nacht los in huis) dan hoef ik haar maar eenmaal aan te geven dat ze rustig dient te zijn en dan is het goed. Daarnaast is het een energiek ras, nog een jonge hond en haar enthousiasme voor het trainen is soms net iets lastiger te temperen

Waar ik nu dus naar op zoek ben is een nieuwe, vooral stevige bench. Waar ik vooral tegenaan loop zijn de afmetingen van een dergelijke bench. Mijn viervoetertje heeft een schofthoogte van +/- 46cm, verder is het een slank ding.

Haar oude bench had de volgende afmetingen:
Lengte: 79 cm
Breedte: 53,5 cm
Hoogte: 66 cm
Voor mijn hond was dit érg ruim (hij werd eerst gebruikt voor een uit de kluiten gewassen golden retriever teef van 56cm schoft), dus een kleiner formaat moet zeker kunnen. Waar ik tijdens deze zoektocht voornamelijk tegenaan loop is de hoogte van de bench... Zooplus verkoopt een bench (http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/500755) waarvan ik weet dat deze erg stevig is (iemand v/d training heeft hem ook). Alleen de afmetingen zijn nogal.. Zij heeft maat L voor haar belg. Maar maatje M, waarvan de hoogte 48cm is, zou voor mijn hond van 46cm misschien een beetje laag zijn?
Wat ik dus zoek:
- stevige opvouwbare Nylon bench met frame
- gaas dat niet van 'plastic' is maar ook van nylon
- het liefst aan meerdere kanten te openen
- bij voorkeur aan alle kanten te verduisteren, of tenminste zodat alle kanten behalve 1 zijn verduisterd
- geen bizarre afmetingen (niet te groot/te klein)
- niet te zwaar
Wie-o-wie heeft er goede tips? Bij voorkeur met persoonlijke ervaringen!
Groetjes