vreemde gewoontes hondeneigenaren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:41

khirshanta schreef:
Je gaat toch ook niet lopen zeuren dat er loslopende kinderen in de speeltuin zijn?

Wel als ze m'n worstje jatten! :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:14

Als die kinderen gillend op me afrennen en beginnen te knuffelen ben ik daar ook niet van gediend nee. Lijkt me logisch.

StellaMay

Berichten: 522
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:12

ilaan schreef:
Mensen die kleine honden bij voorbaat ‘fikkies’ ‘onopgevoed’ ‘keffers’ of andere nare namen geven :')

Hier een Yorkshire terriër en een shih tsu en beide blaffen ze niet, luisteren ze beter dan menig andere hond en zijn ze sociaal. Erger me meer aan mensen met grote honden die menen dat wij altijd maar aan de kant moeten met ‘die poedersuiker die iedereen in de hielen hangen’. Altijd grote honden gehad waaronder rottweilers, herders ed en onze fikkies hebben dezelfde opvoeding gehad.
De air en stress waarmee sommigen hun hond uitlaten vind ik een vreemde gewoonte. Lopen met de hond is toch juist leuk en relax? Lekker het bos in oid is toch heerlijk.

Rare gewoonte van mezelf is dan weer dat ik hun dekentje op de bank zo leg dat ze lekker kunnen liggen. Vouw/prop een soort van rand eraan en dan kunnen ze in het midden mooi liggen :')
Of dat mams een salontafel heeft gekocht waar een kussen onder kan omdat onze Shi tsu daar graag ligt :j


Als er een klein hondje op mij afkomt dat zó hard blaft, dat hij bijna weer in zijn achteruit gaat, is het voor mij inderdaad een keffer :') .

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:28

Poeh kan wel een heel boek schrijven over rare mensen met honden hier uit de buurt. Nogal veel hondenbezitters hier. Maar waar ik me denk ik het meest aan stoor is dat mensen mijn hond willen aaien.. Maar mijn hond is bang voor vreemden. En dan gebogen naar hem gaan staan met een uitreikende hand en een raar stemmetje. Deze is zo bang dat hij weg kruipt en niet bijt Mijn vorige hondje had allang gebeten, die was niet bang maar had een hekel aan vreemde mensen.


Ps: mijn vorige hondje was een herplaatser en kreeg ik met 4 jaar oud (uit nederland) huidige hond is ook een herplaatser en kreeg ik met 5.5 maand (uit buitenland)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:52

StellaMay schreef:
ilaan schreef:
Mensen die kleine honden bij voorbaat ‘fikkies’ ‘onopgevoed’ ‘keffers’ of andere nare namen geven :')

Hier een Yorkshire terriër en een shih tsu en beide blaffen ze niet, luisteren ze beter dan menig andere hond en zijn ze sociaal. Erger me meer aan mensen met grote honden die menen dat wij altijd maar aan de kant moeten met ‘die poedersuiker die iedereen in de hielen hangen’. Altijd grote honden gehad waaronder rottweilers, herders ed en onze fikkies hebben dezelfde opvoeding gehad.
De air en stress waarmee sommigen hun hond uitlaten vind ik een vreemde gewoonte. Lopen met de hond is toch juist leuk en relax? Lekker het bos in oid is toch heerlijk.

Rare gewoonte van mezelf is dan weer dat ik hun dekentje op de bank zo leg dat ze lekker kunnen liggen. Vouw/prop een soort van rand eraan en dan kunnen ze in het midden mooi liggen :')
Of dat mams een salontafel heeft gekocht waar een kussen onder kan omdat onze Shi tsu daar graag ligt :j


Als er een klein hondje op mij afkomt dat zó hard blaft, dat hij bijna weer in zijn achteruit gaat, is het voor mij inderdaad een keffer :') .


Lezen; bij voorbaat ;)

Anoniem

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:17

Mensen die denken dat alle (mechelse) herders politiehonden zijn :+ En standaard vals :')

En dan verbaasd zijn dat die van mij zo knuffelig zijn _O- Vooral de oudste is gek op gekroel en geknuffel. En kijkt altijd heel zielig als mensen hem negeren.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:33

Ik bedenk me ineens dat ik me ook 'schuldig' maak aan een andere route nemen. Mensen hier in de straat hebben 3 (soms 4, dan kopen ze er weer eentje bij. Dat blijkt een week later toch niet met de andere 3 te gaan en hup dan gaat de nieuwe pup weer weg 8)7 ) kleine keffers. Die beesten blijven maar blaffen zodra ze ook maar iets zien wat beweegt. Worden ook niet gecorrigeerd daarvoor.
Als ik hen zie lopen, nou ja..vooral hoor lopen, dan neem ik ook een andere route. Anders word je de hele weg gek van het gekef.

En ik was van gisteren zelf zo'n eigenaar die zei: doet ie anders nooit >;)
Mijn hond is ontzettend sociaal, kan met elke andere hond. Dominant, onderdanig, speels, angstig maakt allemaal niet uit. Hij past zich super goed aan, aan de andere hond. Hij rent niet op andere honden af, blijft op 1,5 a 2 meter volledig stil staan zodat de andere hond naar hem moet komen, als deze dat wil. Als de hond dat niet wil, prima dan gaat de mijne dat ook helemaal niet opdringen.
En toen gisteren. Er kwam iemand aan met twee labradors, vrij jong en heel speels. Die zaten aan de lijn, dus ik de mijne bij me geroepen en ook aangelijnd (want inderdaad, of allemaal wel aan de lijn of allemaal niet. Maar niet 1 van de 3 los en de rest vast). Zegt de eigenaar van de labradors: mogen ze even spelen? Nou, die van mij gaf geen enkele indicatie dat hij er geen zin in had. Dus ik vond het prima. Alle honden los, eerste kennismaking ging ook zonder problemen. Ze hebben even gesnuffeld en ineens was die van mij het zat. Vloog al grommend naar mij toe. En echt grommend, niet zo'n speels grommetje. Hij kwam duidelijk bij mij bescherming zoeken, dus die heb ik hem geboden. Heb tegen de eigenaar van de labradors gezegd of hij zijn honden weer bij zich wilde halen. En heb mijn hond uit de situatie gehaald.
Ik dacht zelf dat ik aardig gehandeld heb. Maar ik stond wel even met mijn bek vol tanden en de opmerking: doet ie anders nooit :7

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:17

Over rare gewoonten van hondeneigenaren...

Mijn dochter van 14 werd vandaag bij de wei aangesproken door een meneer met hond. Of ze kon zorgen dat mama de onderste draad van de omheining hoger kon spannen zodat zijn hond er zonder krassen onderdoor kon.... (helaas prikkeldraad aan 1 kant van de wei)

Dochter braaf uitgelegd dat ze dat niet gaat doen want dat dan de paarden ontsnappen.

Maar even serieus, hij wil dat ik mijn omheining aanpas zodat zijn hond er makkelijker in kan lopen?

Ik ga eerder laag een extra draadje spannen om die hond er uit te houden! Wat als de hond bij mijn paarden in de wei komt en "gaat spelen"?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:13

Zou inderdaad ook eerder een extra draad eronder hangen :')

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:55

Kan mij er zo aan ergeren als ik met onze stafford / bulldog loop en mensen direct hun hondje gaan beschermen alsof ze iets gaat doen, of dat ze hun niet zo heel vriendelijke hondje / hond in haar buurt laten, ik probeer juist heel erg goed haar uit problemen te houden zodat ze lief blijft tegen alle honden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:24

ilaan schreef:
Mensen die kleine honden bij voorbaat ‘fikkies’ ‘onopgevoed’ ‘keffers’ of andere nare namen geven :')

Hier een Yorkshire terriër en een shih tsu en beide blaffen ze niet, luisteren ze beter dan menig andere hond en zijn ze sociaal. Erger me meer aan mensen met grote honden die menen dat wij altijd maar aan de kant moeten met ‘die poedersuiker die iedereen in de hielen hangen’. Altijd grote honden gehad waaronder rottweilers, herders ed en onze fikkies hebben dezelfde opvoeding gehad.
De air en stress waarmee sommigen hun hond uitlaten vind ik een vreemde gewoonte. Lopen met de hond is toch juist leuk en relax? Lekker het bos in oid is toch heerlijk.

Rare gewoonte van mezelf is dan weer dat ik hun dekentje op de bank zo leg dat ze lekker kunnen liggen. Vouw/prop een soort van rand eraan en dan kunnen ze in het midden mooi liggen :')
Of dat mams een salontafel heeft gekocht waar een kussen onder kan omdat onze Shi tsu daar graag ligt :j


Ah zo kijken er ook weer mensen op een bepaalde manier naar labradors. Ook hier in het topic; " als er weer zon lompe labrador je omver beukt" etc
Terwijl de mijne dat nooit zou doen, die springt ook niet tegen mensen op etc.
Maar ja dan hebben ze slechte ervaringen met een ras en word alles over 1 kam geschoren :j

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:56

Sja, ik neem mijn hond ook in bescherming tegen andere honden. :)
Heel simpel; het is een Shih Tzu en als daar te lomp mee wordt omgesprongen door grote honden is hij plat.
Maar andersom leer ik hem ook dat hij niet overal op af mag stuiteren en let ik goed op de lichaamstaal van tegemoetkomende honden én ik vraag het netjes of hij met de andere hond mag spelen als ik zie dat de lichaamstaal goed is.
Blijkt dat de andere hond het toch niet leuk vindt dan haal ik die van mij weer weg en lopen we verder.
Heb zelf nl ook een schurfthekel aan mensen die hun hond (groot of klein) overal op af laten stuiteren. >;)

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:22

De vooroordelen zal je altijd houden denk ik, en ja ook ik doe daar aan mee.
Zo laat ik mijn "onopgevoede keffers" ook niet bij grote honden die ik niet ken. Ik hou ook altijd in de gaten of er niet een "lompe labrador, woeste herder of agressieve stafford" op ons af komt. Niet omdat ik denk dat alle bovengenoemde honden hetzelfde zijn maar omdat ik het risico niet meer wil nemen. Zo kunnen ze prima de labrador en de stafford die ik ken begroeten. Maar ook daar spelen ze niet mee, dat doen ze met hondjes met hetzelfde postuur.
Met andere kleine hondjes ben ik wel minder voorzichtig, al zitten daar ook genoeg asociale honden tussen, die heb ik er wel makkelijk zonder al te veel schade vanaf.
Daarnaast heb ik ook te vaak de bekende "dat doet die anders noooit!" te horen gekregen. Grappig genoeg is dat me dus ook 3 keer bij 1 dezelfde persoon gebeurd. Natuurlijk herkende ik de hond wel, maar als die om de hoek kwam was ik niet altijd op tijd met oppakken.
Zodra die mijn hond zag stormde hij eropaf en viel haar aan. Gelukkig was het een klein terriertje en heeft hij nooit veel schade kunnen maken, maar je staat toch stom te kijken als de eigenaar er voor de 3e keer compleet verbaasd achter aan rent en roept dat die dit anders nooit doet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:24

lotteenjoy schreef:
Kan mij er zo aan ergeren als ik met onze stafford / bulldog loop en mensen direct hun hondje gaan beschermen alsof ze iets gaat doen, of dat ze hun niet zo heel vriendelijke hondje / hond in haar buurt laten, ik probeer juist heel erg goed haar uit problemen te houden zodat ze lief blijft tegen alle honden...

Vrij absurd je daaraan te ergeren. Als je kiest voor een dergelijke kruising uit een ras dat bekent staat om hondagressie dan moet niet opkijken van dergelijke reacties.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:27

Of als je een buitenrit maakt, er komt een hond aan gelopen en die gaat gewoon achter je paard aan rennen, tussen de benen door. En dan zeggen de eigenaren "hij doet niks hoor". Hoe dom kan je zijn.. En als ze dan een trap krijgen van je paard heb jij het gedaan hoor.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:30

Als de hond tussen de benen van het paard rent doet hij al wat!

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:56

Ik haar het als mensen met staffs zeuren dat ik mijn honden aanlijn omdat ze komen. Wij lopen meestal met een roedel van 7 honden. Bij ELKE hond of mens die we tegenkomen lijnen we alle honden aan (we wandelen erg afgelegen en komen niet zoveel volk tegen meestal). De meeste mensen reageren positief hierop. Echter 9/10 als we iemand met een vechthond-type hond benaderen krijgen we een tirade over ons heen over vooroordelen en dat hun hond niets doet.... Ik heb een hekel aan je zo als de geslagen hond te gedragen. Met een staff die ik ken spelen mijn honden prima en ze lopen met een staff in een flyballteam dus geen vooroordelen aanwezig.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:18

Ik ben ook altijd voorzichtig met onbekende honden. En eigenaren van bepaalde rassen voelen zich dan al weer enorm aangevallen. Maar ik ken de honden niet en hun baasjes ook niet. Ik weet niet of het goed gaat. Nou blijft dat altijd een klein risico. Maar ik weet ook niet of ze , wanneer het niet goed gaat, ze het wel netjes met me gaan oplossen. Dus better safe than sorry.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:43

Kwam ik ze maar tegen die ineens hun hond aanljnen als ze onze honden(staffords) zien.. Had ons een hoop moeilijkheden bespaard..

CharlottevdH
Berichten: 117
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:30

Ik was laatst op een hele mooie najaarsdag met mijn pony aan het mennen. Omdat het super fijn weer was was het erg druk in het bos, met veel loslopende honden. Op zich geen ramp, mijn pony is honden gewend en 90% van deze honden luisterenden netjes. Maar op een gegeven moment komt ik een bospad uit en kom ik op een groot zandpad met veel wandelaars, in mijn ooghoeken zie ik een husky op mij afstormen die vol enthousiasme om mij en mijn pony begint te springen en niet van plan was naar zijn baas te gaan. Dus toen heb ik maar even mijn pony stil gezet zodat de baas van de hond de kans kreeg om zijn hond te pakken, wat hoor ik tot mijn volle verbazing de eigenaar/vriendin van zeggen; 'ja rij dan ook door met die pony!'. Dus vroeg aan die dame wat ze wilde want schijnbaar had ze de hond niet onder controle. Jaa ik moest doorrijden want het was mijn schuld dat die hond zo enthousiast werd van mijn pony. Toen ben ik maar verder gereden en goh wat een verassing die hond heeft nog 500 meter met mij mee gelopen, no way dat ik weer zou stoppen, succes ermee!

Mijn eigen ergernis is inderdaad dat iedereen denkt dat een jonge hond wil spelen en dat ze dan ook maar hun hond losgooien om even gezellig te spelen terwijl ik wil dat onze puberpup zich richt op mij.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:43

Nog even over het zomaar aan andere mensen laten snuffelen van de hond: ze maken er hier in Amsterdam echt een gewoonte van.
Eerder in het topic noemde ik al dat ik wat bang ben voor (vreemde) honden, maar ik kan nu amper meer normaal over straat, het gebeurt elke keer als ik buiten kom minimaal 1x dat een hond gewoon ongevraagd op me af komt.
Heel vervelend, want juist doordat ik honden wat spannend vind zal je me niet zomaar in een losloopgebied vinden (ik zoek het zegmaar niet op) en nu gebeurd het elke keer als ik gewoon door de wijk wandel (op weg naar de supermarkt bijvoorbeeld).
En dan vraag ik of de eigenaar de hond bij me weg wil houden en dan krijg ik nog een grote bek toe ook.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:48

Ik vind dat echt erg voor je Amyll dat zijn gewoon asociale mensen

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:52

Achter de stal van m'n verzorgpony ligt een sloot en daar achter een wandelpad, er loopt ook vaak zo'n man met een herdershond. Die laat hij los lopen en dan zwemt hij gewoon de sloot over!
M'n verzorgpony helemaal bang en rent naar achter in de wei...
Vorige week weer, ik was aan het rijden in de wei (er is geen bak) en komt die hond eraan.......
En die eigenaar kan alleen maar lachen... 8)7

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:58

Ooh Sannexponys, dat is echt asociaal van die eigenaar! Op mijn oude stal inderdaad een keer gehad dat een hond los liep over een fietspad, de sloot door vloog en in het land achter het weiland van de paarden een schaap greep.
‘T arme schaap heeft het toen niet overleefd. En die hondeneigenaar maakte zich snel uit de voeten.

@ Kirri: Honden die ik ken en die ik vertrouw ben ik dol op hoor, ik weet dat het lieve dieren kunnen zijn. Maar als ze dan onvoldoende onder appèl staan en op straat gewoon op menden/ andere dieren afstormen knap ik gewoon af. Het blijven tenslotte dieren met scherpe tanden.
Ik sta ook altijd open om kennis te maken met iemands hond, alleen als de hond in kwestie zich zo aan me opdringt en baasje heeft weinig meer te zeggen ben ik eigenlijk al snel genezen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:04

AmyII schreef:
Ooh Sannexponys, dat is echt asociaal van die eigenaar! Op mijn oude stal inderdaad een keer gehad dat een hond los liep over een fietspad, de sloot door vloog en in het land achter het weiland van de paarden een schaap greep.
‘T arme schaap heeft het toen niet overleefd. En die hondeneigenaar maakte zich snel uit de voeten.

.

Zo'n situatie overleeft de hond hier óók niet....