Honden uit het buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Honden uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 23:45

Hallo medebokkers!
Ten eerste is het niet mijn bedoeling om een discussie te voeren over adoptie uit het buitenland.

Ik hoor gewoon graag succesverhalen over asielhondjes...

Wij hebben zelf een ondefinieerbaar ras uit Roemenië.
Geadopteerd toen hij iets ouder dan een half jaar was.
Zijn naam is Dino en inmiddels is hij bijna 6 jaar.
Wij noemen hem ook wel bange clown!
Hij is namelijk echt bijna overal bang voor, van de centrale verwarming, nauwe doorgangen, BBQ, alles waarvan hij denkt dat het een spuitbus, teennagelknipper of medicijnen kunnen zijn ( ook al zijn ze voor mij) en nog veel meer.

Maar hij is ondanks dat een blij ei die graag het laatste woord heeft in een discussie.
Hij is groot, maar denkt soms een schoothondje te zijn.

We merken nu dat hij wel steeds rustiger wordt en steeds meer knuffelig.
Hij begint steeds meer vertrouwen in de mens te krijgen. Wat erg mooi is om te zien.

Afbeelding

Afbeelding
Op vakantie in Kroatië.

Afbeelding
Gaan we naar het bos?

Graag hoor ik van jullie ook verhalen over jullie vriendjes en foto’s mogen ook gespamd worden

rayoow

Re: Honden uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 00:07

Ik ben niet voor het adopteren uit het buiteblad. Asielen hier zitten vol genoeg..

Maar..
Op en sterilisatie project in Roemenië werd ik verliefd op een klein hummeltje. Zit iets van Pyrenees herder in. Was 8 week oud net weekje van de straat af.
Dat was in 2013. Wij hebben hem meegenomen en is een schat van een hond. Hij vertrouwd niet iedereen. Wat moeilijk met eten en onzeker over veel dingen. Maar als je weet hoe je ermee om moet gaan echt een schatje
Was nooit de bedoeling om een hond mee te nemen maar heeft uiteindelijk onze andere hond (border collie) heel goed gedaan. Hij beschouwt de kippen en andere dieren hier als zijn eigen en zal ze ten alle tijden beschermen dus hoef niet bang te zijn voor vossen ect

Ondertussen is de roedel uitgebreid naar 4 honden. 2 zusjes die hier uit de buurt komen zijn ook weer wat lastiger met sommige dingen maar dat is vanuit het ras.

Afbeelding