Ik had ze alle drie op, voor hen, fijn voer staan, maar ondertussen doen ze het er allemaal niet meer geweldig op en vind ik het lastig om te beslissen wat wél goed is/past. Ze hebben alle drie ook hun eigen dingen, waardoor ze waarschijnlijk niet op hetzelfde voer kunnen. 1 sowieso niet.
Hond 1. Teef van 8,5 jaar oud (of ouder, weten we niet zeker). Gecastreerd en verschrikkelijk lui.

Zij eet met de jongste Cavom mee, dat was een brok die ze vanaf het begin met smaak at en haar eindelijk op gewicht bracht. Maar nu wordt ze dus net iets te stevig, minder eten gaat niet, want dan gaat ze enorm overgeven. Bonen oid gaat ook niet, dat weigert ze te eten. Ook eet ze tegenwoordig haar eigen ontlasting op.
Ik zoek dus een smakelijke brok, wat niet zo'n dikmaker is als Cavom voor een wat oudere, niet actieve hond.
Hond 2. Reu van 4,5 jaar oud, niet gecastreerd en daar sporten we licht mee. Hij heeft een voedselallergie en eet eigenlijk alleen maar KVV/Barf. Toch ben ik stiekem nog op zoek naar een brok waar hij tegen kan als beloning en om bij te voeren. Hij eet 1,5 kilo KVV per dag(meer krijgen we er ook niet in) en daar blijft hij net aan mee op gewicht, maar zodra we wat meer gaan sporten niet meer. Kan geen rijst of graan in een brok, aardappel vaak ook niet en er zijn nog wat toevoegingen die ik niet zeker weet, maar waar hij niet tegen kan. Purizon ging bijvoorbeeld qua jeuk wel goed, maar kreeg hij slappe ontlasting van, hypoallergene brokken van de DA bleef de jeuk van en zijn dus geen optie. Bij hem is het een kwestie van uitproberen, maar ik zag wel carnilove langs komen, wat bij sommige smaken wel goed klonk. Maar misschien hebben jullie nog andere tips, desnoods om dingen bij te voeren en niet als beloning.
Een graan en rijst vrije brok dus, met zo min mogelijk toevoegingen. Of tips qua bijvoeding.
Hond 3. Teef van 2,5 jaar oud, niet gecastreerd en sporten we matig tot intensief mee, maar is van zichzelf heel actief en verbruikt dus heel veel. Na een aantal soorten brok en KVV geprobeerd te hebben, zijn we van ellende Cavom gaan voeren als dikmaker. Dit leek tijdelijk goed te gaan, maar de laatste tijd is ze toch weer afgevallen. Meer voeren zorgt voor hopen waar een olifant jaloers op is. Zij is weer een hele makkelijke eter, gelukkig. Purizon deed zij het ook niet lekker op. Op alleen KVV werd zij ook te mager en ik wil niet alleen vet voeren, maar ook voer waar zij echt wat aan heeft.
Een brok voor (zeer) actieve honden, voldoende voedingsstoffen.
Vroeger zocht ik vooral brokken met zo veel mogelijk vlees, maar daar ben ik van teruggekomen, omdat mijn honden toch meer nodig hebben. Daarnaast willen we de brok ook gebruiken als beloning tijdens de trainingen, als het niet te grote brokken zijn. Qua budget wil ik niet in de hoogste groep kijken, maar als jullie dé brok weten voor 1 van de honden, zou ik het fijn vinden als jullie het toch melden.