Mijn lieve konijntje Snoopy is 7 jaar oud. Niet heel groot maar een gemiddeld typ. Een aantal maanden geleden huppelde hij als een geweldig uitziend gezond konijntje rond en opeens had hij een kale neus alsof hij vastgezeten had in een buis...

Na dierenartsbezoek bleek dat hij last had van bloedmijt, iets dat normaal alleen bij kippen en vogels voorkwam volgens hem. Welke behandeling ik moest doen wist hij daarom ook niet... dus kocht ik na langs alle dierenwinkels te gaan maar een spray voor kippenhokken...
Deze heb ik natuurlijk niet op Snoopy gebruikt omdat ik helemaal niet wist of dit veilig was.
Na 2 weken en 2 behandelingen van het hok verder viel hij enorm veel af, en begon hij om te vallen door de verzwakte toestand. Super zielig maar ik had geen idee wat ik moest doen.
Toen kwam een vriendin van mij (niveau 2 opleiding in dieren) met een spray voor konijnen en cavia's, tegen mijt, luis en nog wat dingen... heel goedkoop en gewoon te koop in alle normale dierenwinkels!
Hij was er in 5 dagen helemaal vanaf!

Ik vind het wel super erg dat mijn dierenarts (en alle winkels waar in in paniek langsgegaan ben) niets wisten van deze spray ! Hierdoor is mijn konijntje echt heel erg verzwakt omdat hij werd leeggezogen door die vreselijke beestjes.

Maargoed! hij begon wat dikker te worden en de kring om zn neus verdween.

Maar nu!
Al ongeveer 7 weken vinden wij hem op zijn rechterzij elke ochtend en af en toe tussendoor, en spartelt hij als hij ons ziet of we hem alsjeblieft omhoog willen helpen. Hij tolt niet, maar ligt echt en kan niet omhoog komen waardoor zn hoofdje onder het zaagsel komt te zitten.

na ongeveer 2 weken dat het begon ben ik naar de dierenarts gegaan. Deze heeft gevoeld en gekeken en hij at gewoon en doet verder alles prima. Was wel enorm afgevallen maar dit kwam vooral door de bloedmijt/luis (wat het dan ook was).
we kregen een ontstekingsremmer en pijnstiller in een mee om te kijken of het dan over ging. Misschien was hij tijdens de verzwakte periode van een trapje gevallen en had hij last van een kneuzing oid, maar dit wisten we niet zeker.
Nu de pijnstillers elke ochtend en avond gegeven werden was het toch 2 keer voorgekomen dat hij wéér niet omhoog kon komen. En hij kon als ik hem op die heup legde nog steeds niet omhoog komen ( de andere kant lukt hem trouwens wel gewoon!)
Nu zijn de medicijnen op, maar gebeurd het zeker wel elke ochtend en avond.
Toen hij klein was heeft hij een parasiet gehad waardoor hij dronken naar een kant viel maar hier was hij goed voor behandeld en toen was er niks meer aan de hand.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? ik heb alle trappetjes weg gedaan zodat hij zich niet verder kan bezeren en we checken hem vaak.
Ik hoop echt dat hij beter wordt.