Pleeghondje Flow uit roemenië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 13:54

Vorig jaar moesten wij afscheid nemen van onze hond happy nadat er een tumor in zijn prostaat was ontdekt. Wij wilden graag een herder of herdermix adopteren maar helaas was er geen geschikte opvanghond in Nl te vinden ( wij hebben kinderen en katten ) Ik wilde in eerste instantie geen opvanghond uit het buitenland, je hoort er namelijk de wildste verhalen over en de Nederlande asiels zaten ook vol dacht ik, maar niet met een geschikte gezinshond voor ons.

Via een facebookbericht van een kennis die vaker honden opvangt viel mijn oog op Toby, een Roemeense herdermix van een aantal maanden oud.hij is huiselijk opgegroeid nadat hij in een veld is gevonden met 2 broertjes. Hij is overgevlogen en woont nu al bijna een jaar bij ons, en heeft een nieuwe naam, Joy gekregen. Hij is van 15 naar 30 kg gegaan en is een super gezinshond, loopt elke dag bij de paarden en kan goed los lopen zonder weg te rennen ( toch iets waar veel mensen bang voor zijn bij een ex- zwerfhond)

Afbeelding



Afbeelding


Omdat Joy wel erg groot is geworden en de kinderen graag een kleine hond wilden waarmee hun kunnen wandelen, hebben wij besloten om pleeghondjes op te vangen. Zo krijgen hun een eerlijke kans om in NL een nieuw adres te vinden.

Via fb heb ik nog wekelijks contact met diegene die Joy opgevangen heeft en zij had weer een aantal pups in opvang. De volwassen honden worden gevangen en gecastreerd/ gesteriliseerd en indien het kan opgevangen en anders weer losgelaten. De pups en aanhankelijke honden worden opgevangen en herplaatst.
Zo kwam ook Florica en zijn broertje Mitica bij haar in de opvang. Ze zwierven op straat in de regen en waren doorweekt.

Hij is nu 4 maanden en ze hebben hem samen met zijn broertje op straat gevonden. Zijn broertje lijkt wat op een beagle en zit nog bij het opvangadres in het buitenland tot ook hij een pleeggezin of nog beter een blijvend adres vind

Afbeelding


Afbeelding


Deze pups vliegen naar Nl toe, en moeten hierdoor aan strenge eisen voldoen. Zo moeten ze eerst alle entingen gekregen hebben en worden ze onderzocht voordat zij groen licht krijgen om te vliegen.

Zo stonden wij zaterdag op Schiphol om hem op te halen, spannend!! Zijn beagle look a like broertje is helaas nog in Roemenie, er is nog geen opvang of blijvend adres gevonden.

Afbeelding

en uit de bench in de onze en op weg naar de auto, om dan nog een rit van 2.5 uur te maken

Afbeelding


Nu laten wij hem wennen aan het leven in huis, geven hem een basis mee oa aan een riem leren lopen, zindelijk worden, de bais commando`s leren en hier wordt hij kind en straks ook paardproof. Dat word nog moeilijk om hem straks aan een ander mee te geven. Als dat gebeurd komt er een andere deze kant op en begint het opnieuw. Hij leert ontzettend snel, plast hij al netjes buiten en loopt al goed mee aan de riem.

Kindproof maken :D
Afbeelding

Mini & Maxi :Y)

Afbeelding

voorlopig genieten wij van elke dag dat hij nog bij ons woont en hopen dat hij een mooi blijvens huisje vind.

pootje van Flow
Afbeelding


Flow zal uitgroeien tot een medium maatje, ik gok een 45 cm. het is een Roemeens straat mixje, er zit echt vanalles in
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-17 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 'Reclame' gedeelte verwijderd

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Pleeghondje Flow uit roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:00

Wat een lekker ding zeg! Hier ook pleeggezin geweest maar hebben er lekker eentje gehouden. Veel te lastig on ze steeds te laten gaan!

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Pleeghondje Flow uit roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:01

Ach gos, wat een droppie! Heel veel succes met Flow.

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 14:02

Djoopie schreef:
Wat een lekker ding zeg! Hier ook pleeggezin geweest maar hebben er lekker eentje gehouden. Veel te lastig on ze steeds te laten gaan!


Mijn eerste hond Happy was ook tijdelijk, alleen is dat tijdelijk 10 jaar geworden tot hij ingeslapen werd. :o :D

Ik wil nu wel echt opvang blijven en als ik deze houd kan dat niet. Ook de kinderen weten dat hij logeert en als wij hem houden het broertje helaas niet ook naar ons kan komen om te logeren. Zal moeilijk worden maar ik hoop dat er een leuk gezin is wat zijn nieuw baasje wil worden en ik met een gerust hart hem af kan geven en een ander "kneusje"opvang kan bieden

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:04

Ah wat n snoepie!
Ooit wil ik dolgraag zo'n hondje.. als ik niet meer naar buitenland ga om te werken.
Succes met dit dropje!

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 14:10

Het leven als pup is vermoeiend
Afbeelding

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:11

Ooh wat een schatje! Voor ons komt het helaas net te vroeg, anders wist ik het wel!

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:30

ach wat een super leuke hond <3
Hier ook voor het eerst een 'buitenlander' in huis (na een pup van een fokker en een NL asielhond). Niets dan positieve ervaringen, ook snel leren en niet weglopen.

Hoop dat Flow een mooi forever home vindt.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:44

Wat een prachtig koppie.
Moet toch wel een baas voor te vinden zijn zou je denken.

Anoniem

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:57

Oooooooh wat een schatje! Ik vind het super goed dat je hem tijdelijk opvangt, maar ik zou het niet kunnen. Zo'n humpie wil je toch niet meer kwijt <3 ?!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:04

Wat een schatje! Mijn ouders hebben ook een hond uit Roemenië, hele lieve aanhankelijke hond.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:09

Ohhh wat leuk!

Ik heb een spanjaard gehad zo'n lief beest <3

Maar begrijp ik het nu goed dat deze pup met 4 maanden al gecastreerd is?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:23

Wat schatje zeg! Ging het in een keer goed met jullie andere hond?

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:29

Wat leuk om te zien dit! Ik vang voor een organisatie in Spanje regelmatig katjes op en het zijn zulke dankbare dieren!

Vind trouwens jullie andere hond een enorm gaaf dier om te zien!

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 17:03

Booooo schreef:
Ohhh wat leuk!

Ik heb een spanjaard gehad zo'n lief beest <3

Maar begrijp ik het nu goed dat deze pup met 4 maanden al gecastreerd is?



Ja, dat is voor Nl begrippen erg vroeg, maar in veel andere landen oa ook Amerika is het vrij normaal en heeft het ook voordelen.
In Roemenie heb je castreer projecten. Daar worden alle gevangen honden zsm geholpen, Een groot deel daarvan komt namelijk weer terug op de straat.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:46

Zalig hondje! Fijn dat jullie al voor de basisopvoeding zorgen. Jullie andere hond is ook een knapperd!
Broertje lijkt wat op een mini-Bernertje hihi.
Hier ook twee buitenlandertjes, uit Spanje :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 19:37

Hij leert ook ontzettend snel, liep net al als volleerd pup aan de lijn mee, plaste en poepte netjes op het grasveldje.
Joy is echter vrij jaloers, zodra je Flow roept of aait springt hij ertussen. Meteen een mooi leermomentje ook voor hem

Dankjewel voor de complimentjes ook voor Joy, het is echt een herder op zijn oren na. Ik had nog stiekem gehoopt dat die rechtop zouden gaan staan maar het blijven flappers. ook niet erg, zo heeft hij een erg lieve uitstraling. Qua gedrag ook een herder, wil ook bij de paarden meehelpen als ik er 1 roep wil hij meteen "helpen". Een echte familiehond, goedzak maar ik denk dat als er iemand s`nachts met verkeerde bedoelingen binnen wil komen dat hij ook echt wel afschrikt en behoorlijk waakt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:45

Die foto met zijn 2en op de bank :D :+ mini en maxi!!!
Top dat je opvang gezin bent.
Afscheid nemen van je opvang hondje zal nog wel lastig worden.... maar het is voor het geode doel.

Heb zelf sinds vorig jaar een Roemeen in huis, wou ook Nederlander, maar was niet vindbaar, mijne zat ook in opvang in NL, was voor mij ook vereiste, wou wel hond leren kennen voor ik hem zou nemen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:46

Wat een schatje... ik heb het bij mn vriend geprobeerd maar voorlopig nog geen hond :x

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:52

Wat zijn ze allebei erg leuk!! <3
Goed dat je opvang gezin bent!
Jammer van die vroege castraties, maar ik snap het wel.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:57

flow is echt een dropje <3 Mijn moeder heeft ook een roemeen

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:00

Het enige voordeel van vroegcastratie is het echt geen kans op nageslacht, begrijpelijk dat ze het in deze situatie doen (en ook in de VS, waar 650.000 honden per jaar in asiels worden ingeslapen vanwege overvol zitten), maar in iedere andere situatie echt onwenselijk vanwege sociaal zwak blijven (ze blijven altijd puppig in hun gedrag maar worden door andere honden niet als dusdanig gezien) en het slungelig uitgroeien met langere botten en verminderde spiergroei waardoor ze gevoeliger zijn voor artrose e.d.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:50

Ja en andere reuen die op ze gaan rijden
Ik begrijp het dus ook zeker, maar het zou voor mij wel een reden kunnen zijn om verder te zoeken. Overigens was mijn Spaanse teefje (4 maanden) niet gecastreerd. Dus het gebeurt niet altijd? Of bij teefjes wel later?

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:07

Leuk hondje zeg en je grote ook


Had t niet handiger en leuker vóór pup geweest als je ze beide had opgevangen pups leren veel van elkaar namelijk


Succes met afstaan dalijk

En véél knuffel plezier nog maar ook succes met n leuk stabiel hondje er van maken komt vast goed

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:11

Nikass schreef:
Ja en andere reuen die op ze gaan rijden
Ik begrijp het dus ook zeker, maar het zou voor mij wel een reden kunnen zijn om verder te zoeken. Overigens was mijn Spaanse teefje (4 maanden) niet gecastreerd. Dus het gebeurt niet altijd? Of bij teefjes wel later?

De meeste goede stichtingen doen wel castreren tenzij te jong


Helaas zitten er ook dubieuze stichtingen tussen die net als broodfok n hoop bedriegen

Altyd research dóen


Even n note van mezelf dus los van mn antwoord op quote ik zou t fijner vinden als er minder stichtingen zijn ze groeien als paddenstoelen en niet allen zijn eerlijk verder HOOP IK dát ze hondjes eerst in eigen regio proberen te plaatsen