Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiero6

Berichten: 488
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:20

Ik heb je een paar dagen geleden al n pb gestuurd, heb je die gezien?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:42

Cayenne schreef:
Beagles zou ik ook niet aanraden aan de vader van TS :=


Want? Het zijn super lieve en sociale hondjes die altijd in zijn voor wat fun.

Iphi
Berichten: 327
Geregistreerd: 12-11-09

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:45

Veel te wild voor iemand die net uit het ziekenhuis komt en verzwakt is.

MarjanB

Berichten: 16537
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:52

Jennyj01 schreef:
Cayenne schreef:
Beagles zou ik ook niet aanraden aan de vader van TS :=


Want? Het zijn super lieve en sociale hondjes die altijd in zijn voor wat fun.


Haha en als je niet oplet vreten ze alles op wat los en vast zit :') voor mij nooit een beagle!

TS hoop dat je geluk hebt met dat hondje! Echt super lief dat je dit voor je pa wil doen. Heb ooit een hondje voor mn opa meegenomen, dat was een schot in de roos, hij was gelijk een stuk actiever en helemaal trots op zijn Geertje :D

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:03

Nou ik weet niet hoe jullie aan die Beagle ervaringen komen maar die van mij waren echt engeltjes. De laatste heb ik helaas recent in laten slapen. Die ging vaak mee naar mn bejaarde klanten juist omdat hij zo lief en gezellig was.

LaPluche

Berichten: 1986
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:07

Kijk eens op Sphoek.com
Daar zitten heel veel leuke oudere hondjes op een baasje te wachten.

Jouw topic verwarmde mijn hart <3

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:41

Ik duim voor jullie, echt een leuk lief hondje!

Wat jammer dat er zoveel mensen rare ervaringen hebben met kooikers, mijn ouders hebben nu hun tweede hondje en ik herken echt behalve het wat enkennig zijn naar vreemden (vind ik helemaal niet erg) helemaal niks uit jullie verhalen.

Ik denk dat het scheelt of je bij de familie/roedel hoort of dat je een vreemde bent.
Maar daar gaat dit topic niet over natuurlijk, het leek mij een goede match maar ik zal erover ophouden.

Spannend ts!

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:08

Inderdaad een Beagle. Super gezellige sociale hondjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:12

Bravura schreef:
SVRL schreef:
Wat voor ras zoek je? Ik heb zelf 2 ridgeback dames, waarvan 1 herplaatser. Heerlijke honden, rustig in huis en energiek buiten. Ik weet dat er op facebook een groep is waar ze regelamtig volwassen herplaatsers van dit ras (of mix met dit ras) aanbieden.


Ridgebacks zijn veel te groot en te sterk voor de vader van TS met hetgeen hij heeft doorgemaakt. Ik zag ook Rotweiler voorbij komen in dit topic. Ook echt geen hond voor de vader van TS gezien karakter en grootte.


Mijn jongste weegt 23kg en is absloluut geen grote hond. Ze is nog echt jacht gefokt en een kleiner formaatje. Toch is ze een zuivere RR

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:44

Maar voor een man van 62 met een wat broze gezondheid lijkt me dat toch niet erg geschikt....

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:49

SVRL schreef:
SVRL schreef:
Wat voor ras zoek je? Ik heb zelf 2 ridgeback dames, waarvan 1 herplaatser. Heerlijke honden, rustig in huis en energiek buiten. Ik weet dat er op facebook een groep is waar ze regelamtig volwassen herplaatsers van dit ras (of mix met dit ras) aanbieden.


Mijn jongste weegt 23kg en is absloluut geen grote hond. Ze is nog echt jacht gefokt en een kleiner formaatje. Toch is ze een zuivere RR


Een Jachtgefokte RR die het zonder cursus moet doen en zich moet gedragen met een aantal wandelingen van 10 tot 15 minuten en 2x30 minuten. En dan toch zo zwaar zijn (want 23kg is al zo zwaar) dat ze met een flinke ruk je al flink uit evenwicht kunnen brengen.

De RR die ik ken zijn overenthousiast en lang niet altijd hondvriendelijk.

Beagles gaan over het algemeen veel training in zitten om ze het trekken af te leren (zie geen cursus) en degene die herplaatst worden zijn zelden de honden waar dergelijke hoeveelheden training in is gaan zitten. Ze trekken niet alleen maar zijn ook nog eens loeisterk voor hun gewicht. En los is zelden een optie want ze gaan hun neus achterna.

Ik zou in dit geval echt kijken voor de gezelschapshondjes en zeker niet groter dan 10-12kg.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14487
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 10:17

Mijn vader wilde sowieso geen grote hond, herder, husky.. jachthonden etc.. veel te sterk en heel veel beweging nodig. Eerst wilde hij heel graag een middelmaatje, maar na veel gesprekken over een hondje, geeft 'ie nu ook toe dat een gezelschap-hondje wellicht beter bij hem past. :j

Heb voordat mijn vader toch toegaf dat een gezelschap-hondje beter past, 2 geleidehonden instanties een uitgebreide mail gestuurd, nog na gebeld of het was binnengekomen, maar gewoon totaal geen reactie op gekregen.. evenmin van een aantal fokkers die aan herplaatsing doen.. ik vind dat wel erg jammer. ;(
4 particulieren die hun afspraken niet nakomen, hond toch al aan een ander weggeven of gewoon niet meer reageren..

Ik durf nog amper een hondje aan mijn vader te laten zien, bang om hem weer te moeten teleurstellen.

Vanmiddag trek ik mijn stoute schoenen aan en ga ik naar dierenopvang Koningen, waar Tico zit. Gisteren dus gebeld en er komt al iemand voor hem kijken vandaag, maar ze zouden mij direct daarna bellen indien het niets was geworden.
Maar ik vind het zelf ook wel fijn om mijn gezicht te laten zien, wat uitgebreider mijn verhaal te doen en de andere hondjes ook te bekijken (al ben ik helemaal verliefd op Tico). Wellicht kunnen ze straks dan bij een nieuwe lading lieve hondjes, als er nu niets tussen zit, aan mij denken.. :)

Fiero6 schreef:
Ik heb je een paar dagen geleden al n pb gestuurd, heb je die gezien?


Excuus! :o Ik heb denk ik zo'n 50 pb's van bokkers gehad, echt niet normaal hoeveel.. Zo waanzinnig cool gewoon :oo ! om daar doorheen te werken, kost wat tijd en zit niet hele dagen op bokt. Zorg veel voor m'n paps, op en neer naar ziekenhuis brengen, zelf ook werken enz..

En dus inmiddels ook met een aantal honden eigenaren en instanties contact gehad, een paar kennismakingsafspraken staan.. kan natuurlijk geen 50 afspraken maken om vervolgens heel veel weer te moeten afzeggen. :P Vind ik ook erg banketstaaf naar de eigenaren toe, die wellicht al een ander lief baasje voor hun hondje had kunnen hebben. :)

Change3x

Berichten: 6589
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:18

Zou een huisgefokte Jack niet wat zijn?
En dan een hondje die uit ruwharige ouders komt, die zijn gemiddeld een stuk liever en rustiger.

Makkelijke hondjes om mee om te gaan en ook heerlijk om mee te knuffelen. :D

Hopelijk vind je snel iets geschikts voor je vader!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:19

Huisgefokte jack? wat is dat?

Change3x

Berichten: 6589
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:22

Billy schreef:
Huisgefokte jack? wat is dat?


Je hebt Jacks die speciaal gefokt zijn om op jacht te gaan, en er zijn huisgefokte Jacks, dus de hondjes die niet specifiek gefokt zijn voor jachten: deze hondjes zijn rustiger en koeler in de kop dan de jachtgefokte Jacks.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:25

Even gekeken met de zoekfunctie maar ik zag dat hij hier nog niet genoemd wordt;
wat dacht je van een Cocker Spaniel? Ik zag dat de Cavalier wel al vernoemd werd, en die kan ik eveneens alleen maar aanprijzen!

Ik heb mijn toen 5-jarige (ongeveer) Cocker spaniel 3 jaar geleden uit het asiel gehaald. Ook eerst mijn verhaal gedaan en ze lieten mij een hoop hondjes zien, allemaal niks voor mij. Ik zei toen dat we onze Cavalier moesten laten inslapen en toen zei ze, ik heb een cocker zitten maar dat is denk ik niks voor jullie.
Hij zou uitbreken, bijten, trekken aan de riem, weglopen etc..
Maar toen had ze hem gehaald en hij ging langs me zitten, alsof hij zei: Ik ben klaar hoor, zijn we weg?

En we waren weg, en hij gaat nooit meer terug.
Hij bijt niet, trekt niet, breekt niet uit, ik kan hem los laten lopen (kon eigenlijk, hij is wat ouder nu en hoort niet meer goed als ik hem roep). Hij is rustig, houdt niet van spelen maar wel van knuffelen.
Je moet hem alleen niet dwingen (vorige baasjes wilden wel eens proberen hem onder tafel uit te trekken als hij zich wegstak, dan wordt hij dus wel bang), maar als je het hem vraagt ipv eist doet hij alles voor je.
Dankzij deze gouwe ouwe zijn wij helemaal om. Zusje heeft een Cocker gehaald voor bij haar thuis en mijn ouders hebben er nu ook eentje (we wonen niet meer allemaal samen), stuk voor stuk gouden hondjes. De een wat actiever dan de ander, hoewel ik het vermoeden heb dat de mijne ook wel uitzonderlijk rustig is. Maar zo braaf en aanhankelijk!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:32

Billy schreef:
Huisgefokte jack? wat is dat?


Daar was ik nou ook benieuwd naar. :D

@Change3x;Heb jarenlang Russels gefokt maar dit is voor mij volkomen nieuw. Alles heeft m.i.te maken met opvoeding en niet hoe ze gefokt zijn. ;)


@Ts,veel succes vanmiddag.

Misschien een kleine tip,als je vader nou een bepaald ras erg leuk vind,dan misschien van dat ras de rasvereniging of fokkers bellen. Vaak hebben ze wel herplaatsers of bv.teefjes waar fokkers mee gefokt hebben en dat,om welke reden ook,niet meer willen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:33

En een Franse bulldog?
Hoeven geen lange wandelingen.
Afbeelding

Zijn zachtaardig van karakter. Lief voor kinderen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:33

Change3x schreef:
Billy schreef:
Huisgefokte jack? wat is dat?


Je hebt Jacks die speciaal gefokt zijn om op jacht te gaan, en er zijn huisgefokte Jacks, dus de hondjes die niet specifiek gefokt zijn voor jachten: deze hondjes zijn rustiger en koeler in de kop dan de jachtgefokte Jacks.

sorry, maar wat een onzin.....hilarisch gewoon :D
Ik fok Jack Russells. Mijn ervaring is dat de stamboomhonden beter van karakter zijn dan die zonder. Ik heb het idee dat bij fokkers beter gekeken wordt naar karakter as bij iemand die voor de lol een nestje fokt uit een stamboomloos hondje. Die pikt eerder een leuk kleurtje of aparte vlekken in de hoop dat dat leuke, goed verkoopbare hondjes oplevert
Laatst bijgewerkt door Billy op 28-10-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:35

Change3x schreef:
Billy schreef:
Huisgefokte jack? wat is dat?


Je hebt Jacks die speciaal gefokt zijn om op jacht te gaan, en er zijn huisgefokte Jacks, dus de hondjes die niet specifiek gefokt zijn voor jachten: deze hondjes zijn rustiger en koeler in de kop dan de jachtgefokte Jacks.


Citaat:
sorry, maar wat een onzin.....hilarisch gewoon :D


Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar waarom zou dat niet kunnen? Je hebt toch van andere hondenrassen ook werklijnen en bv showlijnen.

Ik hoop dat het wat wordt met Tico! Wat een super leuk hondje.

Niqui

Berichten: 2184
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:33

Ik denk dat de grootte van een hond niet altijd wat zegt. Het gaat vooral om het karakter. Mijn schoonmoeder had bijvoorbeeld vroeger een kleine hond, een Jack Russel en dat was een hele felle opdonder, tot op hoge leeftijd.
Mijn ouders (70+) daarentegen hebben een aantal jaren geleden een grotere hond, een labrador teefje van 7 jaar oud, van een fokker overgenomen. Vooraf gaven ze aan dat ze veel op reis zouden zijn met de camper en de auto naar het buitenland, en dat de hond daar geschikt voor zou moeten zijn. Het bleek een geweldige lieve en makkelijke hond te zijn, ondanks haar grootte. Nooit trekken aan de lijn, super makkelijk in de auto. Ze gaat liggen en valt in slaap. Toch is het geen slome hond, want ze kan zichzelf uren vermaken met haar speeltjes en houdt ontzettend van knuffelen.

Ik denk dus dat het vooral belangrijk is om te kijken naar het karakter van een hond. En ook mee te nemen dat honden van een bepaald ras (uiteraard) niet allemaal hetzelfde zijn qua karakter. Zo heb je bijvoorbeeld rustige labradors en hele drukke. Dat kan enorm verschillen. En opvoeding speelt een rol natuurlijk, zoals je zelf al aangaf.

Change3x

Berichten: 6589
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:43

Het is inderdaad geen onzin dat je soorten Jacks hebt. Waarom zou ik zoiets verzinnen? :+

Wij hebben zelf ook gefokt en zijn toen met professionele fokkers in aanraking gekomen, wij zochten toentertijd een heel rustig en lief reutje, toen kwamen de soorten Jacks ter sprake en zo is toen uitgelegd dat je verschillende ‘lijnen’ hebt.

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:03

Een cavalier zou ik nou niet aanraden, ze willen een gezond hondje, cavalier staat bekend om hoe slecht hun gezondheid is, dat is gewoon zielig. Het zijn super lieve hondjes, maar daar moet je gewoon niet aan mee gaan werken imo

Een Cocker vind ik wel een goed idee! Ontzettend leuke hondjes! Of een Markiesje

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:20

knabbelgirl schreef:
Een cavalier zou ik nou niet aanraden, ze willen een gezond hondje, cavalier staat bekend om hoe slecht hun gezondheid is, dat is gewoon zielig. Het zijn super lieve hondjes, maar daar moet je gewoon niet aan mee gaan werken imo

Een Cocker vind ik wel een goed idee! Ontzettend leuke hondjes! Of een Markiesje


Als je ze zoekt, vind je ze wel hoor.
Je hebt helaas gelijk wat betreft gezondheid, maar er zijn wel degelijk nog fokkers over die gewoon
gezonde honden fokken!

Dat gezegd zijnde zou ik, ondanks dat ik gek was van onze cavalier, boven alles inderdaad de cocker aanraden, wetende wat ik nu weet.

luuntje

Berichten: 14000
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:33

Engelse cocker spaniel is leuk. Ligt ereen naast mij op de bank van 6 maanden oud.
Het zijn wel jachthonden en behoorlijk eigenwijs.
Mijn overleden golden retriever was veel rustiger en liep minder zijn neus achterna.

Een wat oudere hond, klein formaat lijkt mij beter passen bij de vader van TS.
Terrier zijn gefokt om erg zelfstandig te zijn, zou niet mijn eerste keus zijn.
Basset is lomp, wel leuk. Shi tzu of kruising lijkt mij meer passend.

Onze golden retriever kwam bij Marin Gaus vandaan, was een afgekeurde blindegeleidehond.