Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:14

Ik werk momenteel bij Horse & Move in Portugal. Deze vangen ook straathonden op om er vervolgens een liefdevol baasje voor te zoeken. Het zijn hier stuk voor stuk hele lieve dieren. Als je meer informatie wilt hebben kan je mij een pb sturen. :)

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:54

Rytir schreef:
Ik zag via facebook een rottweiler voorbij komen van de rottweiler stichting. Kaiyden was de naam geloof ik. Als ik de tijd had gehad voor een hond had die zo mogen komen! Ik weet alleen niet of dat misschien een maatje te groot is voor jullie?


Deze kwam ik ook net tegen, lijkt me er super Leuke, goed opgevoede hond !

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:03


Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:18


Dominskii
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-03-06

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:22

Ik heb hele goede ervaringen met bennies place!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:25

Sammyoo schreef:
Wij vangen al een tijdje honden op uit een asiel in Zuid Spanje. Dit asiel is van een Nederlander, alleen sociale honden komen naar Nederland, er wordt gezocht naar een passende baas en je krijgt een eerlijk verhaal over wat de hond nog moet leren. Laat je niet bang maken door flauwekul verhalen over buitenlandse honden, maar ik kan je wel adviseren alleen met een goede stichting in zee te gaan.

Sinds vorige week heb ik Bombon in de opvang. En ik kan niet anders zeggen dan dat hij een topper is; aanhankelijk, knap, vrolijk en gehoorzaam.
https://www.animalinneed.com/honden-in- ... 273-bombon

[ Video ]

Hij is helemaal zindelijk, loopt netjes mee aan de riem, geen probleem met de kat en kan samen met mijn honden een paar uurtjes alleen thuisblijven. Bombon is een vreselijke knuffelkont.
De informatie en foto's op de website worden binnenkort aangepast.


Inderdaad een GOEDE stichting, want de stichtingen die buitenlandse honden naar nederland haalt schieten de grond uit. Ik heb een vriendin die echt heeft afgezien met haar buitenlandse hond omdat ze die van een soort stichting had die er enkel van profiteerde, haalt alle honden met bosjes naar nederland en daar eenmaal aangekomen wordt er totaal niks met de honden gedaan, ongeleide projectielen zijn het dan. Maar zo te zien zit dat bij jullie wel goed *\o/*

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 14:21

Wauw, ik ben een beetje overweldigd door alle reacties.. Wat ontzettend tof!! :)
Ik heb nog niet de kans gehad om op alle pb's te reageren, maar ik zal, zoals enkele keren gevraagd is, even een omschrijving geven wat we een beetje zoeken.

We zoeken een hondje van een middelmaatje, geen klein schoothondje en ook geen herder of nog groter. Voor kruisingen en niet rashonden staan we ook open, als t maar een middelmaat is. Stamboom of iets boeit ons gewoon niet. Als t maar gezond en betrouwbaar is, dat is gewoon het belangrijkste.

Het is wel vrij belangrijk dat t hondje kan traplopen.. Om ons huis in te kunnen moet je 4 (dichte, geen pootjes-achter-blijven-haken idee hoor ;) ) treden op. Mijn vader mag niet te zwaar tillen en ik ben er niet altijd bij, dus het is echt belangrijk dat dit zelf lukt.

Indien mogelijk een hondje die met kinderen kan, mijn 8 jarige nichtje komt wel eens over de vloer.

Euhm, vooral dol zijn op veel wandelingen en 's avonds op de bank kunnen troetelen natuurlijk :)

Na overleg hebben we besloten dat we geen rescue hondje uit het buitenland durven te halen. Ook na wat advies van bokkers hier en ook per pb, het is gewoon een riscio. Straks blijkt t gewoon niet te zijn wat we zoeken, eenmaal naar Nederland gehaald. Vinden we voor het dier zelf ook absoluut niet fijn en heel vervelend.
We staan nog wel open voor een rescue hondje die al in Nederland verblijft, waar we eerst echt mee kunnen kennismaken. :D

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:22

Zou het Foxje van 5 maanden wat ik postte wat zijn? Gewoon een Nederlands hondje, in een gezin opgegroeid.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 14:33

Ik denk dat t een beetje te jong is nog.. :o Het liefst iets tussen 1,5 tot 5 jaar oud

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:53

Kijk ook eens op www.verhuisdieren.nl Deze honden komen van particulieren af die een andere plek zoeken voor hun maatje, vaak wegens verhuizing, scheiding ander werk etc.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:29

Cynn schreef:
Wauw, ik ben een beetje overweldigd door alle reacties.. Wat ontzettend tof!! :)
Ik heb nog niet de kans gehad om op alle pb's te reageren, maar ik zal, zoals enkele keren gevraagd is, even een omschrijving geven wat we een beetje zoeken.

We zoeken een hondje van een middelmaatje, geen klein schoothondje en ook geen herder of nog groter. Voor kruisingen en niet rashonden staan we ook open, als t maar een middelmaat is. Stamboom of iets boeit ons gewoon niet. Als t maar gezond en betrouwbaar is, dat is gewoon het belangrijkste.

Het is wel vrij belangrijk dat t hondje kan traplopen.. Om ons huis in te kunnen moet je 4 (dichte, geen pootjes-achter-blijven-haken idee hoor ;) ) treden op. Mijn vader mag niet te zwaar tillen en ik ben er niet altijd bij, dus het is echt belangrijk dat dit zelf lukt.

Indien mogelijk een hondje die met kinderen kan, mijn 8 jarige nichtje komt wel eens over de vloer.

Euhm, vooral dol zijn op veel wandelingen en 's avonds op de bank kunnen troetelen natuurlijk :)

Na overleg hebben we besloten dat we geen rescue hondje uit het buitenland durven te halen. Ook na wat advies van bokkers hier en ook per pb, het is gewoon een riscio. Straks blijkt t gewoon niet te zijn wat we zoeken, eenmaal naar Nederland gehaald. Vinden we voor het dier zelf ook absoluut niet fijn en heel vervelend.
We staan nog wel open voor een rescue hondje die al in Nederland verblijft, waar we eerst echt mee kunnen kennismaken. :D

Kijk eens naar mijn opvanghondje welke ik eerder heb gepost. Bombon past echt helemaal in jullie zoekprofiel. :j

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:01

Wie weet is een gepensioneerde politie/legerhond iets voor je vader? Beter opgevoed krijg je ze niet en oud zijn ze vaak ook niet op 't moment dat ze met pensioen gaan maar wel te oud om nog het level van werk aan te kunnen (jaar of 6). Voor zover ik weet komen ze dan ter beschikking voor adoptie mits hun begeleider van de politie/het leger ze niet adopteert.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:07

UMayDream schreef:
Wie weet is een gepensioneerde politie/legerhond iets voor je vader? Beter opgevoed krijg je ze niet en oud zijn ze vaak ook niet op 't moment dat ze met pensioen gaan maar wel te oud om nog het level van werk aan te kunnen (jaar of 6). Voor zover ik weet komen ze dan ter beschikking voor adoptie mits hun begeleider van de politie/het leger ze niet adopteert.

Bedenk je wel dat dit soort honden, júist omdat ze altijd zo gestimuleerd zijn om hun werk te doen en commando's goed op te volgen, vaak heel veel aandacht en uitdaging nodig hebben. Die maak je niet meer blij met een paar 'simpele' wandelingen en een hoop geknuffel. :)
Ik denk wel dat dat iets is om rekening mee te houden. :)

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:14

Palmera schreef:
UMayDream schreef:
Wie weet is een gepensioneerde politie/legerhond iets voor je vader? Beter opgevoed krijg je ze niet en oud zijn ze vaak ook niet op 't moment dat ze met pensioen gaan maar wel te oud om nog het level van werk aan te kunnen (jaar of 6). Voor zover ik weet komen ze dan ter beschikking voor adoptie mits hun begeleider van de politie/het leger ze niet adopteert.

Bedenk je wel dat dit soort honden, júist omdat ze altijd zo gestimuleerd zijn om hun werk te doen en commando's goed op te volgen, vaak heel veel aandacht en uitdaging nodig hebben. Die maak je niet meer blij met een paar 'simpele' wandelingen en een hoop geknuffel. :)
Ik denk wel dat dat iets is om rekening mee te houden. :)


Ze kunnen zich heel goed aanpassen hoor. Mijn vader richtte altijd politiehonden af. Sommigen voor de verkoop maar ook een aantal die bleven. Als ze voldoende beweging krijgen passen ze zich goed aan. Maar gezien dat vooral herder zijn denk ik dus iets groter dan dat TS zoekt.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:18

Oke, dank je voor de info. :) Het was zomaar een hersenpinsel van me omdat ik zie hoeveel moeite het kost mijn zeer sportieve hond koest te houden nu hij ernstige knieproblemen heeft en niet meer sportief mag zijn. :)

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:23

CathyTBP schreef:
nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...

Die van een kennis van ons is inderdaad niet makkelijk op te voeden door gebrek aan een goede basis. Ze hebben meerdere cursussen gevolgd, maar helaas weinig grote stappen bereikt. Het is een mix met een Podenco en enorm jachtgericht. Los laten kan alleen in speciale gebieden, want ze is zo weg. Schooit ook als een malle. Wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar deze dan wel.

Willemiens

Berichten: 944
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:50

Wat ontzettend lief dat je dit doet voor je vader! ik heb geen suggesties maar stip bij deze om de ontwikkelingen te volgen :)

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:54

Wat is Bombon een leukerd <3

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:58

UMayDream schreef:
Wie weet is een gepensioneerde politie/legerhond iets voor je vader? Beter opgevoed krijg je ze niet en oud zijn ze vaak ook niet op 't moment dat ze met pensioen gaan maar wel te oud om nog het level van werk aan te kunnen (jaar of 6). Voor zover ik weet komen ze dan ter beschikking voor adoptie mits hun begeleider van de politie/het leger ze niet adopteert.

Die zijn echt niet altijd even makkelijk en sociaal is mijn ervaring helaas..Zijn nu eenmaal niet opgevoed als huishonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:11

UMayDream schreef:
Wie weet is een gepensioneerde politie/legerhond iets voor je vader? Beter opgevoed krijg je ze niet en oud zijn ze vaak ook niet op 't moment dat ze met pensioen gaan maar wel te oud om nog het level van werk aan te kunnen (jaar of 6). Voor zover ik weet komen ze dan ter beschikking voor adoptie mits hun begeleider van de politie/het leger ze niet adopteert.


Dat lijkt mij niet zo'n strak plan.
Volgens mij hebben zulke dieren enorm veel beweging nodig, naast een duidelijk leider.

Als ik de situatie van TS haar vader heb begrepen, gaat de toekomstige hond absoluut niks tekort komen, maar is een voormalig politiehond een verre van goede combi.

Anoniem

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:14

Wat lief, ik hoop dat je snel een leuke hond vind voor je vader waar hij veel plezier aan heeft! Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je ook al gekeken op ikzoekbaas.nl?

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:18

Ik denk dat ze het eerder in de gezelschapshonden moeten gaan zoeken, al kom je wsl al een heel eind als je een volwassen herplaatser neemt waarvan het karakter al duidelijk is.

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:43

Mizora schreef:
Ik heb een mogelijke kandidaat. Maar dan moet hij wel op een vriendelijke manier leiderschap kunnen bieden.

Ninthe is een volle teef van 2.5 jaar. Het is een poedeltje van 35cm en 6.5kg die enig dier wil zijn. Ze is dol op mensen, het liefst zit ze uren met mensen op de bank een beetje te kroelen. Ze kan goed los en is behoorlijk gehoorzaam, maar niet foutloos. Ze wil een enkele keer een stukje achter een auto aan gaan, hoewel ze daarin steeds beter in te corrigeren is. De eerste week mag ze echter niet los, om te voorkomen dat ze mij gaat zoeken.


Ninthe kan goed alleen blijven, maar de bedoeling is dat ze daar niet achteruit op gaat, dus dat ze niet langer dan 4 uur per dag alleen is. Ze is gewend om in de tuin op het gras te mogen plassen. Op het moment is haar vacht zo'n 2cm en moet ze dus 2x per week geborsteld worden. Als je dat liever niet wilt, dan laat ik haar scheren voordat ze gaat, dan hoeft er de eerste 4 weken niets aan.

Op zich is ze leuk met andere honden, maar sociaal niet vreselijk handig. Ze is opdringerig onderdanig en best een beetje kwetsbaar. Als ze overlopen wordt wil ze vluchten. Maar met de poedelwandelingen liep ze altijd gezellig overal tussendoor te scharrelen.

Ik zoek een opvangplek waar:
- mensen graag 's avonds op de bank zitten en waar de hond op de bank mag (hoewel je wel moet kijken of het bij jullie gaat)
- ze 4x per dag uitgelaten wordt, waarvan minimaal 1x 30 minuten en in totaal minimaal een uur
- geen andere huisdieren aanwezig zijn
- mensen niet langer dan 4 uur per dag afwezig zijn
- handige blik of Ninthe nu echt gelukkig is
- het sturen in gedrag over het algemeen positief gebeurt
- ze met een tuigje willen lopen
- met haar op cursus willen gaan (ze is clicker-getraind)

Ninthe is eerder herplaatst geweest omdat ze niet lekker met haar zus gaat. Ze is echter teruggekomen met een gedragsprobleem, ze lag uren op haar kussen of in haar bench te grommen omdat ze te veel het gevoel had dat ze de baas kon zijn, maar dat tegelijkertijd niet aan kon. Dat gedrag is nu grotendeels wel weg, maar dat zit dus er wel in. Het gedrag heb ik afgekapt door duidelijk aan te geven wat ze wel en niet mag doen en door als ze dit gedrag vertoonde haar bij haar halsbandje te pakken en te wachten totdat ze daarmee ophield, voordat ik haar los liet.

Ze kan niet met kleine kinderen. Op het moment dat die druk gaan doen gaat ze lopen herderen en snauwen.


Ze is op dit moment de restjes van haar loopsheid aan het doorgaan. Dus dat heb je voor de komende 5 maanden gehad. Normaal gesproken zou ze enkel gecastreerd verhuizen (vorige herplaatsadres kende ik persoonlijk, dus dat was anders), maar dan zou het pas over 2.5 maand kunnen.

Daarnaast reageert ze op bepaalde wasmiddelen lijkt het, om die reden wordt hier nu alles met neutral gewassen en dat gaat goed.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een proefperiode is mogelijk en ze mag ook altijd terugkomen.



Heeft een gebruiksaanwijzing (gromt onder andere urenlang als het haar niet zint, wil de baas spelen wat problemen geeft) wil achter verkeersdeelnemers aan (dat probleem is nog niet 100% opgelost) en kan niet met kinderen.
Je mag ervaring met honden hebben, maar ik heb ervaring met honden èn kwetsbare ouderen en deze hond is niet geschikt voor een kwetsbare oudere.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:02

Het ging niet om dat het haar niet zinde, ze was doodsbenauwd toen ze urenlang gromde. Ze lag dan met haar staart tussen haar poten, oren naar achteren en mondhoek naar achteren te grommen. Een stabiele leider is voldoende om te voorkomen dat ze terug naar dit gedrag zakt. Nu kan ik het gedrag met een simpele Nee afkappen.

Buiten is er geen probleem met kleine kinderen, hoewel je wel een oogje in het zeil moet houden. De voornaamste ervaring met kleine kinderen heeft ze gehad bij dezelfde eigenaar als die het grommen niet onder controle kreeg. Bij mij zijn de paar keer met kleine kinderen wel gewoon goed verlopen.

Achter verkeer aan gaan is een kwestie van haar niet loslaten bij verkeer (en toevallig heb ik vandaag nog een topic geopend over hoe goed het gaat. Eigenlijk met de andere hond, want diens gedrag was veel erger, ze heeft het van haar afgekeken, maar het terugfluiten gold voor beiden: [BB-ITP] We komen er wel ). Aan de lijn doet ze het namelijk niet in principe en als ze er toch een keer aan denkt dan is haar naam waarschuwend zeggen voldoende.

Het gaat om een hondje van 6.5kg en het is een heel voegend hondje eigenlijk. Mijn oma van 87, die op zich nog wel goed ter been is maar toch ook serieus slijtage heeft en vrijwel blind is, heeft haar gewoon uitgelaten toen ze een week bij mijn ouders logeerde. Maar kinderen in huis zijn een ding en aangezien die hier af en toe er wel zijn, is het in dit geval inderdaad niet handig.

Maar op zich, voor een kwetsbare oudere die wel ervaring heeft met honden en voldoende natuurlijk leiderschap, is het echt een prima hondje. Niet alle oudere mensen hebben kleinkinderen.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:40

Helemaal eens met Zoolgangster, klinkt mij ook niet echt als een type hond waar TS naar zoekt.