Nu was ons al bekend dat hij bang is van sommige harden geluiden. Denk aan een deur die door de tocht dicht klapt of bijvoorbeeld vuurwerk.
Klappende deuren proberen we op te letten en als het toch gebeurt is hij snel weer hersteld.
Na jaren problemen met vuurwerk was vorig jaar counterconditionering het antwoord. Hij bleef bang maar ik kon hem uit zijn ergste angst halen en zo hebben we zelfs oud en nieuw redelijk goed overleefd. En binnen voelde hij zich veilig dus dan was hij al sneller op zijn gemak.
Nu wonen wij in een appartement op de bagane grond en er is de laatste tijd veel verloop en geklus rond onze woning. En helaas voor ons hoor je het geklus zelfs als het 4 appartementen verderop is.
Nu is hij steeds slechter gaan reageren op het boren. Waar hjj eerst gestressed raakte is hij nu een hijgend rillend hoopje ellende. Eerst geraakte hij redelijk snel uit zijn angst maar nu het steeds vaker voorkomt duurt dit steeds langer. 1 keer boren en hij is minstens een half uur daarna nog bang.
Nu vandaag zijn ze al de hele dag bezig een woning te renoveren en de klopboor is in het hele huis erg aanwezig.
Vroeger ging ik nog wel eens met hem in de tuin zitten maar dit gaat ook niet meer hij wil weg van het geluid en springt over onze omheining heen.
Vandaag wilde hij na het wandelen zelfs het huis niet meer in.
Het mooiste aan dit verhaal: als wij een boor pakken en gaan staan boren is hij niet bang

Op het moment zit ik nog thuis zonder werk en ik moet er niet aan denken dat hij zo bang is en ook nog eens niemand heeft om steun te zoeken als ik straks weer werk.
Ik wil hem zo graag van zijn angst af helpen maar ik krijg hem niet uit zijn angst trance. Bij gebrek aan betere ideeen zit ik dus maar de hele dag met hem op de bank zodat hij op schoot tegen mijn borst aangedrukt kan zitten.
Ik hoop dus van harte dat er mensen zijn met een idee waar ik nog niet aan heb gedacht want we worden er een beetje moedeloos van.
Negeren van zijn angst hebben we geprobeerd in het begin maar dat werkt niet voor hem.
We staan open voor gedragstherapie maar hebben hier zelf helaas zeer slechte ervaring mee. Goede adressen zijn welkom.