Ja lieve bokkers, ik ben al bij de dierenarts geweest en ik volg keurig alle adviezen op. Wat ik dan met dit topic wil bereiken? Een luisterend oor, wellicht toch nog een kostbare tip, gewoon een beetje steun, want ik heb het idee dat ik maar een eenzame strijd aan het voeren ben. Ik ben benieuwd of er nog andere kattenmensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten.
Vorig jaar heb ik mijn hondje, na vijftien jaar samen, moeten laten inslapen. Wat een verdriet heb ik gehad. Mijn beste maatje was chronisch ziek en samen met de dierenarts heb ik voor en met haar gevochten, maar op een gegeven moment was ze gewoon echt op. Zonder huisdier leven is voor mij geen optie, maar een nieuwe hond ook niet omdat ik fulltime werk. Via via is Mila op mijn pad gekomen. Een knuffelkont van een kat, echt een lieverd. Ik was op slag toch ook een kattenmens. Een hele tijd is het goed gegaan en opeens ging mevrouw toch wel echt vaak op de kattenbak en haar urine was rood. Op naar dierenarts en met de diagnose blaasontsteking en blaasgruis weer naar huis mét Novacam, cystease en dieetvoer. De blaasontsteking bleek hardnekkig en toen toch maar de urine laten controleren op bacteriën en wat al niet meer. Niets te vinden, geen bacteriën, maar ook geen bloed of gruis. Weer gezond, eindelijk. In september is ‘de familie’ uitgebreid met een kitten, een katertje. En het viel te verwachten, Mila weer aan de blaasontsteking. Vorige week de urine laten controleren en deze was vrij van bloed maar er was wel nog een beetje gruis aanwezig. Gisteren viel me op dat Mila weer vaker op de kattenbak zit. De behandeling bestaat momenteel uit: dieetvoer (Hill’s metabolic urinary care + weight control + anti stress), cystease, anti stress mix HK, drie kattenbakken op verschillende plaatsen, drinkfontein, waterbakjes op verschillende plaatsen, feliway friends. Novacam indien nodig. Mila was aan de dikke kant, maar is al netjes afgevallen (nog 100 gram te gaan). Ze eet niet graag natvoer. Ik geef dus brokjes maar maak deze nat met lauw water; dat eet ze goed. Als extraatje geef ik natvoer aangemaakt met water. Ze lust het wel maar als hoofdvoer is het geen optie. En ja Mila heeft zeker weten stress gehad door het in huis halen van een kitten. En dan lijkt het een oplossing door een ander huis voor Whiskers te zoeken, maar goed ik ben natuurlijk alweer compleet gehecht aan dit manneke. En Mila had voor Whiskers ook al blaasontsteking. Maar ja wat nu. Mila is nog steeds niet helemaal klachtenvrij. De dierenarts heeft al aangegeven dat ik moet blijven volhouden en dat gaat natuurlijk ook gebeuren. Ik geef haar alles ‘volgens de voorschriften’, maar ik blijf me er maar druk over maken. Ik ben momenteel soort van gefixeerd op kattenbakgeluiden, zeg maar. Zijn er lotgenoten te vinden op bokt? Heeft iemand wellicht nog een gouden tip voor ons?