Ik ben me aan het oriënteren voor een kat. Of nou ja, eigenlijk twee katten.
Wij zijn thuis met z'n viertjes, mijn man, onze zoon van 8 jaar, onze Saarloos Wolfhond van 10 jaar en ik. Mijn man werkt 3 a 4 dagen per week en is dan meestal rond een uur of 14:00/14:30 weer thuis. Ik werk zo'n 7 a 8 maanden per jaar, 5 of 6 dagen per week. Soms ben ik 's morgens al weg, meestal alleen 's middags.
De hond neem ik meestal mee naar m'n werk, dus de katten zullen af en toe even alleen zijn. Mede hierom wil ik er graag twee.
Nu ben ik al een poosje op zoek naar een ras welke bij ons gezin zou kunnen passen en ben smoorverliefd geworden op de Somali. Ik heb er echter nog nooit eentje in het echt gezien.

Zouden de Somali eigenaren op Bokt mij iets willen vertellen over het karakter van hun kat?
Raden jullie me aan om twee katten te nemen uit hetzelfde nest, of eerst ééntje en later de andere er bij?
Zou ik dan voor twee poezen of twee katers kiezen, of liever een kater en een poes?
Kunnen jullie een goede cattery aanraden of beter via een rasvereniging? Ik heb begrepen dat er drie rasverenigingen in Nederland zijn, maakt het verschil voor welke ik evt. zou kiezen?
Veel vragen, alvast enorm bedankt voor wie mij wat info wil geven over deze prachtdieren.