Poedel met mee-eters of iets anders??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Poedel met mee-eters of iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 21:00

Hoi,
Al een aantal jaar heeft mijn 5 jarige poedel (middenslag) zwarte plekjes op buik en staart. Nooit aandacht aan besteed ging meestal met wassen ook weg. Die op staart helaas niet, maar de buik wel.

Ik weet dat naakthonden mee-eters/puistjes kunnen krijgen want mijn ouders hebben een naakthondje. Maar kan dit ook bij poedels?

Heb zojuist op zijn kaak ook zwarte puntjes ontdekt. Die zaten er niet toen ik hem geschoren had (begin van de week).
Sorry betere foto lukte niet omdat mijn hond écht niet graag gefotografeerd wordt met een zaklamp erbij.
Afbeelding

Op de staart was er zo een zwart puntje gaan ontsteken waardoor mijn hond er continu aan bleef likken.
Afbeelding

Dus zijn dit mee-eters of toch even naar dierenarts gaan ermee? Het zit onder de huid dus het is zeker geen vlooienpoep ofzo.

xDenies

Re: Poedel met mee-eters of iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:02

Niet echt duidelijke foto's. Vind die laatste wel erg op een soort van beginnende hotspot lijken.

Feit blijft .. bultjes, plekjes wat dan ook op een hondenhuid hoort niet. Dus of na gaan lopen of er iets verandert is. Wandelgebied/voeding/leeftijd(senior) etc of even langs een DA gaan.
Ik heb overigens zelf nog nooit gehoord over mee-eters/puistjes bij honden. Maar oké ik heb twee Borders met extreem veel vacht.

Succes :)