Hamsterscaping+poll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel kan ik ervoor vragen

€30
4 (44%)
€35
1 (11%)
€40
3 (33%)
€45
1 (11%)
€50
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

CaptainJS

Hamsterscaping+poll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 12:24

Beste bokkers,

Ik ben me aan het inlezen over hamsterscaping.
Ik wil graag workshops geven over hamsterscaping en ben al dingen aan het bestellen maar weet niet wat i ervoor kan vragen.

Dingen die je erbij krijgt.6-10 artikelen waaronder huisjes bruggen etc.
Beukensnippers, mos, hooi ect.

Mvg Pearls14.

KimD

Re: Hamsterscaping+poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:25

Ligt aan de kwaliteit van jou hamster scaping. Zonder voorbeeld van je creaties kan niemand iets bepalen.

Ook is het handig om te weten hoe je zo'n workshop zou invullen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 12:29

KimD schreef:
Ligt aan de kwaliteit van jou hamster scaping. Zonder voorbeeld van je creaties kan niemand iets bepalen.

Oke bedankt voor de tips ik ga eerst een powerpoint presantatie geven met wat je nodig hebt en wat voor een kooi en dan gaan we samen de meegebrachte kooien inrichten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:36

mijn 'kooi' is een aquarium van ongeveer 30 kg, en leeg al amper de trap op te krijgen. Voor een workshop zou ik dus mijn kooi mee moeten slepen, daar vullen en inrichten, weer mee terug nemen, dan vol de trap op tillen. Hoe dan???

En je zegt dat je advies gaat geven over wat voor soort kooien geschikt zijn, maar je gaat wel meegebrachte kooien inrichten? Dat klopt ook niet

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:40

Pearls14 schreef:
KimD schreef:

Oke bedankt voor de tips ik ga eerst een powerpoint presantatie geven met wat je nodig hebt en wat voor een kooi en dan gaan we samen de meegebrachte kooien inrichten.

Heb je voorbeelden van jou inrichtingen? Lijkt me wel belangrijk als je reclame wilt maken.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 12:46

Amyyy schreef:
mijn 'kooi' is een aquarium van ongeveer 30 kg, en leeg al amper de trap op te krijgen. Voor een workshop zou ik dus mijn kooi mee moeten slepen, daar vullen en inrichten, weer mee terug nemen, dan vol de trap op tillen. Hoe dan???

En je zegt dat je advies gaat geven over wat voor soort kooien geschikt zijn, maar je gaat wel meegebrachte kooien inrichten? Dat klopt ook niet

Ik bedoel ook dat ze een kleine powerpoint laat zien voordat ze naar mij toe komen

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 12:47

Pearls14 schreef:
KimD schreef:

Heb je voorbeelden van jou inrichtingen? Lijkt me wel belangrijk als je reclame wilt maken.[/quote]

Ik heb wel een voorbeeld maat weet niet hoe ik hier via mijn ipad een foto op kan krijgen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:56

Wat leuk dat je geïnspireerd bent geraakt door Hamsterscaping. Ik werd getipt op dit topic. Wellicht herken je mij wel; de '' bedenker '' van het woord Hamsterscaping. Ik gok dat ik je dus wel het één en ander kan uitleggen.

Ik snap je hoofdpost niet helemaal. Waar ga je de workshops geven? Voor welk publiek? Ga je dit
in bakken doen die je zelf hebt of moet men hun eigen bakken meenemen? Hoe doe je dit als iemand
een niet geschikte huisvesting heeft? Enzovoort.

Ik vind je prijzen erg hoog maar dat hangt ook af van de invul van een workshop. Ik vind het nog
veel interessanter om te zien hoe jouw 'Hamsterscaping-verblijven' er uit zien. Immers moet je het
zelf ook onder de knie hebben voordat je het aan de man kan brengen, toch? :)

Ondertussen heb ik al vijf workshops gegeven; pakte heel positief uit. Tevreden mensen maar
bovenal tevreden hamsters. En daar moet het te allen tijde om draaien.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:58

Hmm, als je hamsterscapen als voorbeeld in een kooi wilt doen ben je al niet zo goed bezig. :P

Je moet eerst bedenken hoeveel mensen wil je kunnen laten deelnemen? Op basis daarvan kan je spullen gaan halen. (min 80 liter aan bodembedekking per bak (8 tot 20,-), Bak van minimaal 80x40 (prijzen van 30 tot 100), Accessoires, trapjes, huisjes etc (30,-), zand (4-). Dit zijn prijzen per persoon.

Daarnaast ook een prijs rekenen voor jouw eigen inspanning. Als de workshop 3 uur duurt + 2 uur voorbereiding powerpoint maken, moet je bedenken hoeveel je per uur wilt vragen. Op jouw leeftijd zou 5,- wel prima zijn. Dus wat kost jij? Jij kost 5 euro per uur x 5 = 20.

Totaal per persoon:
Bak: 50,-
Accessoires: 30,-
Bodembedekking: 10,-
Zand: 4,-
Prijs per uur x5: 20,-
Totaal: 114,-

En dat is per persoon! Dus als je het voor bijvoorbeeld 4 personen wilt doen, is dat 114x4= 456,- in totaal. Je enige winst hieruit is jou eigen prijs per uur, je zou dus voor 5 uren inspanning in totaal 80,- verdienen.
Daarbij heb ik kosten als waar je het wilt houden en de huur daarvan, nog niet meegenomen.

Goed, het zou dan 114,- per persoon moeten kosten wil je er wat aan verdienen. Dit is niet aantrekkelijk voor mensen, van dat geld kunnen ze prima zelf een bak en spullen kopen en zelf wat uitproberen.

Daarnaast moet je mensen willen trekken: hoe goed ben jij in hamsterscaping? Het is niet iets wat je zomaar doet. Wat maakt jou bijzonder in hamsterscaping? Waardoor willen mensen een workshop bij jou volgen? Ben je innovatief? Durf je met nieuwe materialen te spelen? Ik ken andere mensen die workshops hierin doen en die maken prachtige habitats voor hun hamsters en zijn veeeeeel goedkoper. Dat zou voor mij als klant veel goedkoper zijn.

Denk er nog even goed over na. Denk er bijvoorbeeld aan dat mensen misschien hun eigen spullen mee moeten nemen. Dat zou al goedkoper zijn. Echter staan veel mensen niet te springen om hun eigen 30 kilo wegende aquarium mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door Fair op 08-10-17 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:03

Zelf zou ik geen interesse hebben, alleen al omdat ik die bak mee zou moeten zeulen en ik wil zo groot mogelijk. 50+kg meenemen doe ik maar niet :')

Gezien de beschikbaarheid van youtube filmpjes enzo hierover vermoed ik dat je niet heel veel betalende klanten zal vinden, ook omdat ze toch wel redelijk bij je in de buurt zouden moeten wonen denk ik.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 13:08

xDenies schreef:
Wat leuk dat je geïnspireerd bent geraakt door Hamsterscaping. Ik werd getipt op dit topic. Wellicht herken je mij wel; de '' bedenker '' van het woord Hamsterscaping. Ik gok dat ik je dus wel het één en ander kan uitleggen.

Ik snap je hoofdpost niet helemaal. Waar ga je de workshops geven? Voor welk publiek? Ga je dit
in bakken doen die je zelf hebt of moet men hun eigen bakken meenemen? Hoe doe je dit als iemand
een niet geschikte huisvesting heeft? Enzovoort.

Ik vind je prijzen erg hoog maar dat hangt ook af van de invul van een workshop. Ik vind het nog
veel interessanter om te zien hoe jouw 'Hamsterscaping-verblijven' er uit zien. Immers moet je het
zelf ook onder de knie hebben voordat je het aan de man kan brengen, toch? :)

Ondertussen heb ik al vijf workshops gegeven; pakte heel positief uit. Tevreden mensen maar
bovenal tevreden hamsters. En daar moet het te allen tijde om draaien.

Ik ga de workshops bij mij thuis geven in eindhoven.
De bakken moet je zelf meenemen maar de spullen krijg je er ook bij zoals huisjes spullen voor in de kooi etc.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:09

Pearls14 schreef:
Ik ga de workshops bij mij thuis geven in eindhoven.
De bakken moet je zelf meenemen maar de spullen krijg je er ook bij zoals huisjes spullen voor in de kooi etc.

Leuke huisjes en bruggen zijn flink duur, kom je dan nog wel uit?
Zou ook onhandig zijn als de spulletjes niet mooi gevonden worden door de klant, dus maar 1 soort zou denk ik ook niet handig zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:12

Ik vind dit echt te weinig informatie om een mening over te kunnen vormen, zo hoe het er nu staat zou ik niks uit willen geven hiervoor. Ik zou eerst eens voorbeeldfoto's gaan regelen van wat je kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:29

Ik vind je idee leuk TS (al is het moeilijk iets te zeggen van de je kwaliteiten zonder voorbeelden) maar zie dat je pas 15 jaar oud bent. Hoe oneerlijk ook, ik verwacht dat de meeste mensen geen workshop van 100+ euro (naar voorbeeld van Fair) zullen gaan volgen bij een puber :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:40

Je wil een workshop geven over iets waar je niet echt een ervaren instructeur voor nodig hebt. Ook zijn de artikelen die je erbij wil leveren bij iedere willekeurige dierenzaak te kopen.
Ik vraag me sterk af of er behoefte is bij zo'n workshop, als ik een hamsterverblijf zou inrichten zou ik zelf (net als jij) even een uurtje surfen voor inspiratie, en die 30 euro ( jouw ondergrens) liever investeren in inkopen voor zo'n projectje.
Ik kon je poll dus niet invullen, nl. "niets", en het is niet slim van je die optie niet in je poll te hebben.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 08-10-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:43

Je zegt dat je je aan het inlezen bent.. Heb je hier überhaupt zelf al ervaring mee?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 15:49

Kuggur schreef:
Je wil een workshop geven over iets waar je niet echt een ervaren instructeur voor nodig hebt. Ook zijn de artikelen die je erbij wil leveren bij iedere willekeurige dierenzaak te kopen.
Ik vraag me sterk af of er behoefte is bij zo'n workshop, als ik een hamsterverblijf zou inrichten zou ik zelf (net als jij) even een uurtje surfen voor inspiratie, en die 30 euro ( jouw ondergrens) liever investeren in inkopen voor zo'n projectje.
Ik kon je poll dus niet invullen, nl. "niets", en het is niet slim van je die optie niet in je poll te hebben.

Voor die 30 euro krijg je huisjes trappetjes etc die je ook mag hebben.
En bodembeddeking voor de kooi zoals beukensnippers, mos, zaagsel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:17

Ik kende het ook niet, maar naar wat googlen kom ik een scala van voorbeelden en foto's tegen. Daarnaast lijkt het me juist leuk zelf huisjes, trappen en andere materialen te kopen i.p.v. dat het voor je bepaald wordt.
Ik zou er nooit een workshop voor volgen in ieder geval. Echt heel moeilijk is het niet als je je even inleest over het hoe en wat. En ik zou er weinig zin in hebben een grote zware breekbare bak leeg mee naar locatie en gevuld (en dus nog een stukje zwaarder) mee naar huis.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:26

Misschien kun je het anders aanpakken;
Prijzen naar beneden, en puur op de theorie houden. Maak een mooie presentatie, leg uit hoe en waarom je voor hamsterscaping zou kiezen als hamstereigenaar.
Vertel welke producten hiervoor geschikt zijn (en welke niet!). Eventueel kan je een aantal voorbeeld bakken maken en tentoonstellen, zodat de mensen een idee krijgen.
Tot slot kun je misschien nog e.e.a. verkopen, mits je hiervoor distribiteur mag zijn.

Geef de mensen een kopje koffie of thee, luxe koek en bv één item voor in het hamsterscaping hok. Zorg voor een fijne ruimte.
Bedenk daar een redelijke prijs voor en ik denk dat daar meer animo voor is dan heen en weer gesleep met hokken ;)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:27

Ik vind je idee wel leuk trouwens!
Mensen moeten zeker meer geïnformeerd en gemotiveerd worden voor hamsterscaping. Da's nooit verkeerd.
Nog teveel hamsters die een te klein traliehokje zitten met een rad en huisje. Zou mooi zijn als je er op deze manier wat verandering in komt. :)
Als er al één hamstereigenaar 'om' is, mag jij blij zijn. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:33

Paris_ schreef:
Mensen moeten zeker meer geïnformeerd en gemotiveerd worden voor hamsterscaping. Da's nooit verkeerd.
Nog teveel hamsters die een te klein traliehokje zitten met een rad en huisje. Zou mooi zijn als je er op deze manier wat verandering in komt. :)

Gelukkig is 'Hamsterscaping' al een breed begrip in de hamsterwereld :) Sinds dit jaar geef ik de workshops en vanuit de Dierenspeciaalzaak waar ik werk hebben we het niet eens meer over iets anders. Ondertussen hebben we het ook onder de neus van de Dibevo(organisatie omtrent houders van dieren zoals dierenwinkels, asielen etc) geschoven en pakken vele dierenspeciaalzaken het nu op en presenteren het op hun eigen manier. Er is een druk bezochte Facebook pagina en een uitgebreide pagina op mijn eigen website over Hamsterscaping.
Zo onbekend is het dus onder de hamster eigenaren zeker niet. En de workshops worden ook goed bezocht ;)

Ik hoop Pearls14 dit ook voor elkaar krijgt al is het een hele dure keus om dit op eigen houtje te doen en vrees ik dat haar leeftijd in dit verhaal niet gaat mee werken.
Toch ben ik wel heel benieuwd wat ze er van gaat maken en hoop ik vooral dat ze mensen kan inspireren! :)
Succes!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:37

xDenies schreef:
Paris_ schreef:

Gelukkig is 'Hamsterscaping' al een breed begrip in de hamsterwereld :) Sinds dit jaar geef ik de workshops en vanuit de Dierenspeciaalzaak waar ik werk hebben we het niet eens meer over iets anders. Ondertussen hebben we het ook onder de neus van de Dibevo(organisatie omtrent houders van dieren zoals dierenwinkels, asielen etc) geschoven en pakken vele dierenspeciaalzaken het nu op en presenteren het op hun eigen manier. Er is een druk bezochte Facebook pagina en een uitgebreide pagina op mijn eigen website over Hamsterscaping.
Zo onbekend is het dus onder de hamster eigenaren zeker niet. En de workshops worden ook goed bezocht ;)

Ik hoop Pearls14 dit ook voor elkaar krijgt al is het een hele dure keus om dit op eigen houtje te doen en vrees ik dat haar leeftijd in dit verhaal niet gaat mee werken.
Toch ben ik wel heel benieuwd wat ze er van gaat maken en hoop ik vooral dat ze mensen kan inspireren! :)
Succes!

Ja in de hamsterwereld wel! Goed dat ook steeds meer dierenwinkels het oppakken.. Al heb ik er hier in de omgeving nog niks van gezien. En dan zitten er toch wat aardig winkels waar ik kom, zo'n 6 winkels.
Waarvan 4 grote bekende ketens...

Ik ga je facebookpagina meteen een like geven. Ik ken het hele hamsterscaping idee namelijk dankzij jou. :D Was meteen om. Zó hoort de leefomgeving van mijn hammie eruit te zien. :)

Ik hoop ook zeker dat TS mensen kan inspireren! Ze is nog jong, dan is het toch mooi dat je op zo'n leeftijd al zo'n idee hebt. :))