Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Ligt aan de kwaliteit van jou hamster scaping. Zonder voorbeeld van je creaties kan niemand iets bepalen.
Ook is het handig om te weten hoe je zo'n workshop zou invullen.
Pearls14 schreef:KimD schreef:Ligt aan de kwaliteit van jou hamster scaping. Zonder voorbeeld van je creaties kan niemand iets bepalen.
Oke bedankt voor de tips ik ga eerst een powerpoint presantatie geven met wat je nodig hebt en wat voor een kooi en dan gaan we samen de meegebrachte kooien inrichten.
Amyyy schreef:mijn 'kooi' is een aquarium van ongeveer 30 kg, en leeg al amper de trap op te krijgen. Voor een workshop zou ik dus mijn kooi mee moeten slepen, daar vullen en inrichten, weer mee terug nemen, dan vol de trap op tillen. Hoe dan???
En je zegt dat je advies gaat geven over wat voor soort kooien geschikt zijn, maar je gaat wel meegebrachte kooien inrichten? Dat klopt ook niet
Pearls14 schreef:KimD schreef:Ligt aan de kwaliteit van jou hamster scaping. Zonder voorbeeld van je creaties kan niemand iets bepalen.
Oke bedankt voor de tips ik ga eerst een powerpoint presantatie geven met wat je nodig hebt en wat voor een kooi en dan gaan we samen de meegebrachte kooien inrichten.
xDenies schreef:Wat leuk dat je geïnspireerd bent geraakt door Hamsterscaping. Ik werd getipt op dit topic. Wellicht herken je mij wel; de '' bedenker '' van het woord Hamsterscaping. Ik gok dat ik je dus wel het één en ander kan uitleggen.
Ik snap je hoofdpost niet helemaal. Waar ga je de workshops geven? Voor welk publiek? Ga je dit
in bakken doen die je zelf hebt of moet men hun eigen bakken meenemen? Hoe doe je dit als iemand
een niet geschikte huisvesting heeft? Enzovoort.
Ik vind je prijzen erg hoog maar dat hangt ook af van de invul van een workshop. Ik vind het nog
veel interessanter om te zien hoe jouw 'Hamsterscaping-verblijven' er uit zien. Immers moet je het
zelf ook onder de knie hebben voordat je het aan de man kan brengen, toch?![]()
Ondertussen heb ik al vijf workshops gegeven; pakte heel positief uit. Tevreden mensen maar
bovenal tevreden hamsters. En daar moet het te allen tijde om draaien.
Pearls14 schreef:Ik ga de workshops bij mij thuis geven in eindhoven.
De bakken moet je zelf meenemen maar de spullen krijg je er ook bij zoals huisjes spullen voor in de kooi etc.
Kuggur schreef:Je wil een workshop geven over iets waar je niet echt een ervaren instructeur voor nodig hebt. Ook zijn de artikelen die je erbij wil leveren bij iedere willekeurige dierenzaak te kopen.
Ik vraag me sterk af of er behoefte is bij zo'n workshop, als ik een hamsterverblijf zou inrichten zou ik zelf (net als jij) even een uurtje surfen voor inspiratie, en die 30 euro ( jouw ondergrens) liever investeren in inkopen voor zo'n projectje.
Ik kon je poll dus niet invullen, nl. "niets", en het is niet slim van je die optie niet in je poll te hebben.
Paris_ schreef:Ik vind je idee wel leuk trouwens!
Mensen moeten zeker meer geïnformeerd en gemotiveerd worden voor hamsterscaping. Da's nooit verkeerd.
Nog teveel hamsters die een te klein traliehokje zitten met een rad en huisje. Zou mooi zijn als je er op deze manier wat verandering in komt.
Als er al één hamstereigenaar 'om' is, mag jij blij zijn.
xDenies schreef:Paris_ schreef:Ik vind je idee wel leuk trouwens!
Mensen moeten zeker meer geïnformeerd en gemotiveerd worden voor hamsterscaping. Da's nooit verkeerd.
Nog teveel hamsters die een te klein traliehokje zitten met een rad en huisje. Zou mooi zijn als je er op deze manier wat verandering in komt.
Als er al één hamstereigenaar 'om' is, mag jij blij zijn.
Gelukkig is 'Hamsterscaping' al een breed begrip in de hamsterwereldSinds dit jaar geef ik de workshops en vanuit de Dierenspeciaalzaak waar ik werk hebben we het niet eens meer over iets anders. Ondertussen hebben we het ook onder de neus van de Dibevo(organisatie omtrent houders van dieren zoals dierenwinkels, asielen etc) geschoven en pakken vele dierenspeciaalzaken het nu op en presenteren het op hun eigen manier. Er is een druk bezochte Facebook pagina en een uitgebreide pagina op mijn eigen website over Hamsterscaping.
Zo onbekend is het dus onder de hamster eigenaren zeker niet. En de workshops worden ook goed bezocht![]()
Ik hoop Pearls14 dit ook voor elkaar krijgt al is het een hele dure keus om dit op eigen houtje te doen en vrees ik dat haar leeftijd in dit verhaal niet gaat mee werken.
Toch ben ik wel heel benieuwd wat ze er van gaat maken en hoop ik vooral dat ze mensen kan inspireren!![]()
Succes!