Omdat onze ram niet meer de jongste is willen wij de buitenren van hem en zijn vrouw een soort van winterproof maken. We hebben helaas geen garage of bijkeuken en de konijnen in de woonkamer wil ik echt niet want het zijn loeders

Dus... ben ik op zoek naar tips en ideeën hoe anderen hun konijnen in de winter houden.
Eerst even de situatie zoals die nu is: ze hebben een royaal hok met een kattenluikje waardoor ze in de ren kunnen, deze is 180 bij 80 en ook ongeveer 80 hoog, de bovenkant kun je openklappen dat is handig schoonmaken. De ren staat gewoon op de tegels maar er zit een dikke laag modder in zodat ze lekker kunnen graven... Bovenop zitten golfplaten maar het regent denk ik via de zijkanten in want de modder is toch vochtig, dit lijkt me niet bevorderlijk voor de oude nijn om de hele tijd op te zitten. De ren staat overigens tegen een muur aan dus beschut en er zit windbreekgaas omheen. Overdag lopen ze trouwens los in de tuin maar s nachts sluit ik ze voor de veiligheid op.
Gisteren even naar de bouwmarkt geweest, en heb het volgende bedacht: De ren aan de achterzijde en zijkanten dichttimmeren en aan de voorzijde een plexiglas plaat zetten en evt de golfplaten vervangen. Ik vraag me alleen af hoe je voldoende ventilatie houdt, bijvoorbeeld de bovenste tien cm openlaten boven het plexiglas, is dat genoeg? Ik wil ook de modder eruit hebben en deze vervangen door een dikke laag aubiose, zodat ze wat warmer zitten en toch wat kunnen graven. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en ben benieuwd naar jullie ideeën!
Alvast bedankt!