Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Micha_ schreef:Heel erg naar voor jou maar ik vind eigenlijk ook dat je het niet heel handig hebt aangepakt.
Sowieso zou ik mijn honden nooit op een nieuwe plek in het donker voor het eerst loslaten, je hebt zelf minder overzicht, ziet niet of die plek wel oké is.
Hier is ook wel eens iemand in het donker de onverlichte kant van het veldje op gekomen, de honden op het veld zijn allemaal super sociaal maar schrokken zich dood toen er ineens een rennende vlek op hun af kwam. Plus als baasje heb je dan 0,0 overzicht over wat er gebeurd en kunt veel minder snel ingrijpen. Ook hier is het zo dat laat meestal de honden komen die niet goed met andere honden kunnen omdat het dan inderdaad rustig is.
Ik zou zelf nooit een uitlaatveldje met onbekende honden oplopen zonder te vragen of het oké is. Sommige honden kunnen nou eenmaal niet met reuen of een bepaald type hond mogen de ze daarom maar niet op een veldje? Ik vind het altijd juist super ergerlijk als onbekende mensen hun hond zomaar op het veld flikkeren. Zowel voor mijn honden maar ook voor die van hun mijn pup en hond kunnen nogal samen er op af gaan en beide kunnen erg druk zijn dus laat ik ze liever een voor een kennis maken met een nieuwe hond dan ze als een intimiderende stormwals er naar toe te laten gaan.
Voortaan zou ik altijd even contact maken met de mensen op het veld en toch nog even naar de dierenarts gaan, aan de buitenkant kan er niet veel aan de hand zijn maar de huid kan loszitten, helemaal als er met je hond geschud is.
Cer schreef:Ligt er misschien ook aan hoe groot dat veldje is... Als je het gewoon met een stemverheffing af kan, prima. Maar als je 700 meter roepend moet overbruggen is het ook weer zo wat, s avonds laat...