Wij zijn onze hond aan het trainen om een muilkorfje te dragen en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze blijft er over het algemeen netjes af en doet tijdens het dragen nu ook een plas. Dat vond ze een week terug nog maar gek.
We zijn al een tijd bezig en het gaat steeds beter dus vond ik het een goed moment om het rondje af te lopen met korfje. De stukjes trainen hield ik namelijk wat korter. Meestal doet ze een hoop als de korf af is maar die hield ze nu dus om. Ze wilde niks doen, maar ik ken mijn hond en weet zeker dat ze wel aandrang heeft om te gaan (ze poept alsof het klokwerk is

Als ik hem af zou doen houd ik bepaald gedrag in stand (je kan wat doen als de korf af is) dus ik ben doorgelopen alsof er niks aan de hand is en heb het korfje omgelaten.
Maar het idee vind ik heel vervelend.
Mijn oplossing: ik loop straks (over anderhalf uur) nog een klein stukje zonder korf en dan kan ze wat doen als het moet. We oefenen namelijk eenmaal daags en mijn inziens zou ze dat rondje dan niet meer verbinden aan het korfje. Correct ?
Ervaren bokkers met tips? Hoewel we ons goed inlezen en naar de hond kijken twijfel ik soms nog aan mijn handelen. We hebben nooit eerder een hond gehad die met korf wordt uitgelaten dus het is echt al doende leren.
Bedankt !