Mijn buren (coffeeshop) hebben sinds kort een aquarium waar sinds vandaag ook een schilpad in zit. Zo te zien een roodwangschildpad maar hij staat een paar meter verderop in de zaak dus is moeilijk te zien. Aquarium is klein, misschien 80 x 60 x 40. Schildpad iets groter dan mijn hand. Verder heeft de schildpad geen mogelijkheid om uit het water te komen.
Wat moet ik hiermee? Ik weet niet zoveel van schildpadden maar toen ik klein was hadden we er één en deze had een mega terrarium met zowel land als water (en hij zat vaak op het land).
Kan ik hiermee de dierenbescherming bellen of zit het beestje wel prima zo?
Ik heb geen verstand van schildpadden. Maar waarom vraag je niet gewoon even aan je buren waarom ze het zo doen? En leg je ze rustig uit dat je je zorgen maakt? Dat lijkt mij beter dan gelijk de dierenbescherming op hun af te sturen.
Ik heb een schildpad in de vijver. Als de zon schijnt gaat hij graag op een rots zitten. Maar als dat niet het geval is blijft hij gewoon de hele dag in het water. Maar het is natuurlijk altijd fijn als ze kunnen kiezen. Je kunt beter de buren er op aanspreken dan de dierenbescherming sturen, dat is wel een beetje triest.
Koper
Geplaatst: 04-10-17 01:12
De maat van het aquarium lijkt mij eigenlijk een groter probleem dan de afwezigheid van een droge plek.
Waarom niet? Mensen in een coffeeshop zijn geen duivels.
'Hey wat leuk! Jullie hebben een schildpad. Daar weet ik trouwens vanalles van af (misschien je even extra inlezen) ik had er een toen ik klein was en die had een grote bak met land en water.. vooral op het land vond ie lekker'
Een schildpad moet zeker uit het water kunnen, en heeft ook een lamp nodig, of zonlicht. Dat is oa belangrijk om hun schild sterk te houden. Ken je de eigenaren een beetje, praat je er wel eens mee? Dan zou ik het gewoon even zeggen. Of idd een briefje in de bus. Dierenbescherming kan altijd nog.
Bedankt voor jullie reacties! Ik had mijzelf iets meer moeten verduidelijken misschien, maar ik was bang dat ik reacties zou krijgen die niks meer met de schildpad te maken hadden
Onze buren zijn geen lieverdjes. Wij hebben goed contact met andere coffeeshop eigenaren maar deze mensen zijn alles behalve frisse types. Ik loop liever een stukje om zodat ik daar niet langs hoef (en de coffeeshop is nog niet eens open, dus het zijn niet de klanten). Daarom zal ik daar niet zo snel naar binnen gaan om te informeren naar hun schildpad! Ze zien er ook uit alsof ze alles zijn behalve dierenliefhebbers.
Daarom wilde ik eerst even aan jullie vragen hoe het zat met schildpadden. Voor hetzelfde geld het dat beestje het prima naar z'n zin namelijk
Bij dat soort types heeft een briefje waarschijnlijk weinig zin idd. In dat geval zou ik inderdaad de dierenbescherming bellen. Of ze er iets mee doen is de vraag, maar dan heb je het iig gemeld.