Ik heb zojuist uit de bek van een stalkat een babymuis gehaald welke de kat op zo'n 3 meter afstand van mij ving en er mee wegliep. De kat heeft hem zo te zien niet doorboord. Het gebeurde ook echt net, dus op het moment dat ik de kat bij zijn nekvel greep liet hij het muisje los. Ik heb het muisje met de zaklamp uitvoerig bekeken. Geen bloed, geen gaatjes voor zover ik kan zien als ik tegen de haren in strijk. Het muisje beweegt wel en is schrikkerig. In de eerste instantie heb ik hem met een handdoek opgepakt en terug gelegd waar hij vandaan kwam om de natuur z'n gang te laten gaan, maar de kat ging er weer heen, dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Het is zo'n baby, die red het hoe dan ook niet. De gedachte dat de kat er mee speelt en dat beest een urenlange dood tegemoet ging kon ik niet over. Opgepakt met de handdoek en meegenomen naar huis. Nu heb ik mezelf natuurlijk weer opgezadeld met een onhandige situatie, want wat nu? Had het muisje de tanden van de kat al ingeboord gehad, dan had ik m uit z'n lijden verlost, maarja, dat was nu niet aan de orde.
Ik heb het dier onder een lamp in een transport bakje van mijn oude ratten.
Ik heb babyvoeding gehaald en geprobeerd of ik m aan het eten krijg. Hij schudt z'n hoofd heen en weer en wilt niet eten. Vervolgens laten rusten met een washandje erover zodat het warm is. Hij lijkt nou te slapen, want als ik met de hand in het bakje ga gaan de oogjes open en wiebelt hij wat door t bakje tot het weer rustig is en gaat weer verder rusten.
Mensen hier die weten wat ik er nu het beste mee kan? Tips voor opvang van mensen die tenminste de kennis en middelen hebben om dit ding verder te helpen? Ik breng m gerust ergens heen als er een bokker/persoon is die dit kan? Vanaf Groningen centrum binnen redelijke straal dan.
* Ik hoef geen gezeur over "had het laten liggen", "had de kat het laten opeten" en meer van dat soort. Ik heb m nou eenmaal meegenomen en aan dat soort reacties heeft t muisje niks. Doodmaken kon ik niet en dood laten gaan op die manier al helemaal niet.
Thanks voor het begrip.