Mijn hond zit nu al meer als een jaar met jeuk. Stilletjes aan weet ik het niet meer zo goed. Op aanraden van de DA en Bokt (want een jaar geleden heb ik hier ook al een topic over geplaatst) begonnen met eliminatie diëten. We hadden al gevogelte, rund en granen gegeven dus daarvan wisten we al dat hij dat mogelijk niet kon verdragen. We zijn dus met brok van Acana begonnen (vers vlees werkt niet zo bij onze hond) met telkens maar één eiwitbron maar helaas hebben we geen verschil gemerkt. We hebben lam, varken en de vis versie (ik weet niet meer welke soort vis het was, maar het was iig maar één vis) uitgeprobeerd, dit was allemaal zonder granen. We hebben deze soorten 8 weken uitgeprobeerd, zonder resultaat, het krabben bleef. Mijn hond at echter de brokken van Acana wel goed dat we bij Acana gebleven zijn.
Volgens mij dierenarts moet het wel een voedselallergie zijn want hij heeft alleen jeuk aan zijn hoofd. De laatste tijd krabt hij zich open aan zijn oog en lip. Om het te laten genezen, hebben we medicatie gekregen tegen de jeuk (Apoquel). We hebben dit een maand gegeven en hij heeft een maand niet gekrabd.
Zijn oog en lip waren netjes genezen, maar helaas zit hij er nu weer zo aan te krabben dat hij alweer traanogen heeft en zijn lip wat 'uitzakt' (ik weet niet goed hoe je het moet uitleggen, je ziet iig dat hij er weer aan krabt). Ik heb eerst gedacht om gewoon deze medicatie te blijven geven, maar het is op zich wel prijzig en je lost daarmee de oorzaak van het krabben niet op. Dus ik wil graag verder zoeken.Ik heb aan mijn DA gevraagd of er geen allergietest is, en zij hebben alleen een bloedtest waarmee ze dan kunnen checken of hij allergisch is aan huisstofmijt en pollen. Dit zou mij al 200 euro kosten. Is dat normaal dat het zo duur is voor maar 2 allergieën te kunnen uitsluiten? Volgens haar kunnen ze ook op niets anders testen?
Mijn papa vroeg zich af of ze ook niet kunnen werken volgens hetzelfde systeem als bij mensen. Mijn papa heeft toen een allergietest ondergaan waarbij ze enkele krassen zetten en daar dan met een druppeltje een bepaalde stof in deden, en als hij erop reageerde, was hij allergisch. Is er ook zoiets voor dieren?

Ik heb ook al gelezen dat er voor honden ook een dermatoloog is? Iemand hier ervaring mee ivm allergieën? Liefst in de provincie Antwerpen...
Als iemand dus nog tips kan geven over wat ik nog kan uitproberen, prijsindicaties geven van allergietesten (en welke er zijn), tips ivm dermatologen... Altijd welkom, want ik vind het zo erg voor mijn hond dat hij met zo'n jeuk zit...