Hond likt eeltplek elleboog open

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Hond likt eeltplek elleboog open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:50

Mijn hond van 30kg heeft, zoals de meeste zwaardere honden die ik ken, van die eeltplekken op de elleboog. Ondanks een dik kussen in zijn hok, verschillende ligplekken (pallet met matje) in de tuin en een dik vloerkleed voor de ingang van de hokken waar hij ook graag ligt.

Nu is bij de rechterpoot die eeltplek iets open gegaan. Zeker geen gapend gat waaruit het bloed in de rondte spuit. :+ Maar gewoon een schrale plek.
En dat zal ongetwijfeld irriteren want hij likt er veelvuldig aan waardoor het steeds weer meer irriteerd, heb ik het idee.

Ik heb geprobeerd het af te plakken. Maar dat sloopt hij eraf of zakt eraf. Als ik thuis ben corrigeer ik, maar ik ben niet altijd thuis.
Geen groot drama om mee naar de DA te gaan, maar ik zoek wel handige tips om te voorkomen dat hij zoveel likt zodat het kan helen en hij er geen last van heeft.

Vast bedankt! :)

lizy29

Re: Hond likt eeltplek elleboog open

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:03

Meerdere keren per dag honingzalf smeren werkt hier nog het beste voor genezing. Ze stoppen niet met likken maar zorgt er wel voor dat het mooi soepel en zacht blijft waardoor het minder jeukt en sneller geneest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:08

Sudocrem! :Y)
Is niet zo lekker om te likken en bevorderd het genezingsproces.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 12:59

Dank voor de tips! :)
Heb ze beiden gegoogled en lijken me beiden prima! Ik ga zo direct naar de apotheek en dan maar zien wat hier verkrijgbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:01

Sudocrem is ook gewoon bij de drogist te koop, verwacht het bij de apotheek ook wel. Vaak is het bij de apotheek nog goedkoper ook!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:03

Ik zou een kap halen bij de dierenarts zodat de plek zelf iig even kan bijkomen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:06

Hier heb ik nu een hond die haar teen open likt (zal ook wel iets vervelend hebben gezeten), had er een sok omheen en nu een gladdere handschoen. Gebeurt vakerwel eens en als het genezen is houd ze er weer mee op.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 13:12

Shanna schreef:
Sudocrem is ook gewoon bij de drogist te koop, verwacht het bij de apotheek ook wel. Vaak is het bij de apotheek nog goedkoper ook!

Ik woon niet in NL, hier gaat alles via de drogist. :)

Goof schreef:
Ik zou een kap halen bij de dierenarts zodat de plek zelf iig even kan bijkomen.

Ik heb het overwogen. Ik overweeg het trouwens nog steeds. Ik haal er wel één, die dingen kosten de wereld niet.
Als het over een paar dagen echt niet wat beter gaat moet hij er maar aan geloven. :(:)

Azmay schreef:
Hier heb ik nu een hond die haar teen open likt (zal ook wel iets vervelend hebben gezeten), had er een sok omheen en nu een gladdere handschoen. Gebeurt vakerwel eens en als het genezen is houd ze er weer mee op.

Dit dus. Het moet gewoon genezen. Aan zijn andere elleboog met gewoon eelt zit hij nooit. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:01

Ik deed mijn hond bij iets dergelijks een kap om. Niet handig maar dan kan de plek echt goed tot rust komen. Hij zou zeker door cremes heen gelikt hebben.

Ik hoop dat het voor jou wel werkt!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 16:54

Terug van apotheek bezoek. Zowel de sudocrème als de honingcrème zijn niet te verkrijgen hier. -O-

Het verhaal maar uitgelegd in de apotheek, er werd een andere dame bijgehaald met meer verstand van dieren en nu heb ik een antibioticacrème voor de eerste dagen en voor daarna een soort van luierzalf. :+ Die heeft bijna dezelfde ingrediënten als die sudocrème.

Verder een hele rits gaasjes en een soort van zelfplakkende bandage.

Op dit moment word ik argwanend aangekeken vanuit de verste hoek van zijn hok. :+ Ik ga hem eruit lokken en aan de gang.

Word vervolgd.... :)

En de kap is aangeschaft mocht het toch niet lukken. :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:02

Al goede acties ondernomen :j Ik zou wel de kap nu voor een paar dagen op gaan zetten als je hem binnen hebt. En opletten dat hij niet weer steeds blijft likken en het weer kapot gaat en hierdoor in een "verslaving" komt om het zo maar te zeggen :P

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:04

Anitbiotica crème?!? Leeft de antibiotica-resistentie problematiek niet in La Palma?! -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 17:10

Jasmijn159 schreef:
Anitbiotica crème?!? Leeft de antibiotica-resistentie problematiek niet in La Palma?! -O-

Ze zijn zich er in ieder geval niet van bewust. Antibiotica voor/bij alles. Zowel mens als dier. Persoonlijk hou ik er ook niet van en zit me echt te bedenken of ik die antibioticacrème wel ga gebruiken, hoor! Het is tenslotte absoluut niet ontstoken.

Mijn enige maar tegen de kap is dat mijn honden in de tuin wonen. En ik dus eigenlijk bang ben dat er ongelukken gebeuren met dat ding om.
Die kap past trouwens niet eens door de ingang van zijn hok. :+

Als ik thuis ben is het prima, maar als ik weg ben vind ik het idee van die kap eng. Binnen zetten is geen optie, mijn huisje is veel te klein om die hond 6-9 uur per dag op te sluiten. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:56

Toch worden ze er snel super handig mee. Mijn reu leek er een spelletje van te maken :+.
Kwispelde ook bij het schuren van de kap langs de tafel etc.

Is het geen hormoonzalfje?
Wat is de stofnaam? Kleine lettertjes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 18:02

Hoofdbestanddeel is Pomada :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:06

nooit van gehoord..
Is dat niet gewoon de creme/zalf zelf?
Net als pomade?
Zit er nog iets in?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 18:21

IMJ schreef:
nooit van gehoord..
Is dat niet gewoon de creme/zalf zelf?
Net als pomade?
Zit er nog iets in?

Ook goedemorgen :')

Neomycin is het juiste antwoord. :) Hoop ik :+

Edit: ol dit moment heeft hij trouwens een gaasje met zijn luierzalf en die bandage om. Dat gaat redelijk tot nu toe, maar dat is vast omdat ik thuis ben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:25

:D
Nee toch ab.

Nou ja. Het gaat nu goed!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 15:45

Kleine update: de luierzalf doet wonderen! Ik doe er niet eens meer een gaasje en bandage bij. Dat spul is zo vet, hij likt het er niet af. :)

De schrale plek is inmiddels droog! *\o/* Zonder de tips had ik niets zinnigs in de apotheek kunnen vragen, dus bedankt bokkers! :)

En de antibiotica crème bewaar ik voor ergere dingen. :)