Hond likt de kat compleet schraal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Hond likt de kat compleet schraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:25

Hoi hoi,
Ik heb 2 katten en een hond.
Poes heb ik al 6 jaar hond 2 jaar en kater ong 4 mnd. De poes wil niks van de hond weten, ze tolereert hem wel maar hij mag niet aan haar zitten. De kater en de hond kunnen enorm leuk met elkaar, en daar zit ook gelijk het probleem, want sinds een paar dagen likt de hond de kater helemaal af, opzich niet zo'n probleem zij het niet dat hij de anus van de kater compleet schraal likt. Naast dat ik het vies vindt is het ook niet Oke dat hij zo extreem likt dat de huid kapot gaat. Als ik er bij ben ( dus in beeld) taalt hij er niet naar omdat hij weet dat het niet mag, maarja als de kat van huis is dansen de muizen op tafel, dus dan kan hij rustig zijn gang gaan. Nu vraag ik me af of de bokkers een ideetje hebben om het te laten stoppen, mijn moeder opperde al om de kat in te smeren met iets wat de hond smerig vindt, opzich een goed idee natuurlijk, maar op zijn anus kan ik natuurlijk niks smeren. Dus brand los!

Femke_Tweety

Re: Hond likt de kat compleet schraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:27

Euh, hond en kat gewoon scheiden als je niet thuis bent?

Is de simpelste en veiligste oplossing.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:30

Meestal zitten ze ook gescheiden omdat de kater het huis overhoop haalt, maar ik ga niet bij elk klein dingetje ze apart zetten, en daarbij als ze op het balkon zijn gebeurd het ook, en ik kan niet de hele tijd politie agentje spelen en ga ze niet gescheiden houden als ik gewoon thuis ben

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:33

Is er geen spray oid wat je wel mag gebruiken in de buurt wat hem alleen al qua geur afschrik?
Waarom doet hij het? Kan daar niks verstopt zitten of zo?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:34

Wist ik maar waarom hij het deed, hij heeft de neiging om het bij alle katten te doen ( maar die laten het allemaal niet toe) dus wellicht vindt hij het gewoon lekker?!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:34

Deze titel had je ook niet anders moeten verwoorden _O-

Sorry verder geen nuttige bijdrage

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:49

fleurtjeuh schreef:
Deze titel had je ook niet anders moeten verwoorden _O-

Sorry verder geen nuttige bijdrage

Snap ik haha

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:58

Heeft de kat geen wormen?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 22:00

Recent ontwormt dus voor zover ik weet niet

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:55

Smeer zinkzalf op de anus van katerlief, dat is fijn voor de schraalheid én met wat geluk vindt je hond het ook vies genoeg om van hem af te blijven :)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:57

Misschien wat bite ex eromheen? Dat vieze bittere spul wat je ook voor veulens gebruikt tegen manen eten

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:06

Lymoncello schreef:
Misschien wat bite ex eromheen? Dat vieze bittere spul wat je ook voor veulens gebruikt tegen manen eten

Op de anus van de kat? Wil niet weten hoe dat moet voelen voor een kat

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:20

meisje2000 schreef:
Lymoncello schreef:

Op de anus van de kat? Wil niet weten hoe dat moet voelen voor een kat

Ja vandaar dat ik zei EROMHEEN.Op de vacht kan het geen kwaad. Zoals ik het lees likt de hond graag de kat helemaal af, misschien na 1 keer heel vies niet meer.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:23

Ik zou sowieso niets op de kat gaan smeren.. Denk eraan dat katten zich ook fanatiek wassen, straks wast de kat zichzelf ook niet meer omdat er zulk vies spul op de kat zit, of hij gaat zich juist heel goed wassen en dan krijgt ie heel veel van dat spul binnen wat ook niet echt heel best zal zijn voor de kat zelf lijkt mij..

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:32

Bite ex is gemaakt zodat het compleet onschadelijk is als je het binnenkrijgt. Heb het zelf ook wel eens per ongeluk in mijn mond gehad en wij hebben het ook gebruikt om de hond af te leren in de vaatwasser te zitten likken. Het is gewoon heel bitter spul, geen gif of iets dergelijks. Denk maar aan kinderen die nagelbijten, krijgen ook bite ex op hun handen en in de mond.

Wat betreft dat de kat zich dan niet meer wast, ik denk niet dat een kat na 1 keer vies meteen zijn complete wasroutine laat vallen. Als je je kat wast met schampoo smaakt de vacht ook naar zeep.
Maargoed, TS kent haar dieren het beste, die weet vast wel wat misschien wel en niet handig is. Ik probeer alleen een beetje mee te denken :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:45

Mossel schreef:
Meestal zitten ze ook gescheiden omdat de kater het huis overhoop haalt, maar ik ga niet bij elk klein dingetje ze apart zetten, en daarbij als ze op het balkon zijn gebeurd het ook, en ik kan niet de hele tijd politie agentje spelen en ga ze niet gescheiden houden als ik gewoon thuis ben

Als je bepaald gedrag wil laten uitdoven en je dus bezig bent met opvoeden dan zul je daar gewoon in moeten investeren.

Honden vinden kattenpoep erg lekker, dus zo vreemd is het niet dat de hond die anus van de kat erg interessant vindt. Ik begrijp niet wat er zo vies aan is trouwens, kat en hond likken hun eigen anus toch ook?

Ik zou er sowieso niets op gaan smeren, maar er is ook de kans dat dit gedrag zichzelf oplost. Als de anus van je kat zeer gaat doen door de schraalheid dan zal hij op een gegeven moment zelf weglopen van het gelebber. Of je daarop moet wachten is een tweede, maar als je niet zelf wil investeren in de opvoeding/aanpak van het gedrag én niet wil scheiden dan zie ik niet zo snel een alternatief.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 09:08

Nee ik ga niet de hele dag bij ze staan om te kijken wat ze nu weer uitvreten, ik heb ook wel eens zin om mijn eigen ding te doen. Daarbij ga ik niet elke minuut dat ik even weg ben oid ze scheiden. En zoals ik al zei doet de hond het niet als ik in beeld ben dus dan heeft politie agent spelen weinig zin, ik kan de hond niet corrigeren voor iets wat hij op dat moment niet doet.

Voor de anderen bedankt voor het mee denken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:13

Ik heb er misschien overheen gelezen maar is de kater gecastreerd?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 09:18

Nog niet gaat zsm gebeuren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:19

Dan zou het daar misschien te maken mee kunnen hebben? Misschien ruikt de kater wel ontzettend lekker volgens je hond.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 09:41

Zat ik inderdaad ook aan te denken, hond is ook niet gecastreerd.. kater gaat zsm dan is hij oud genoeg

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 05:56

Mijn hond deed dit ook bij mijn katertje niet zo extreem dat het schraal werd maar wel veel, hij legde de kat er wel steeds voor neer. Hier waren beide ook ongecastreerd en is het toen de kater wat ouder werd (nu 8 maanden) gewoon opgehouden.

Niet echt een tip dus maar het kan dus gewoon over gaan. Verder had ik ook een beetje de gedachte dat wanneer hij het echt niet leuk vond hij het wel zou laten weten.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 23:08

Ja die gedachte had ik ook, alleen lijkt de kater het wel prettig te vinden, en lijkt hij het ook zelf uit te dagen dat de hond dat gedeelte gaat likken.
Kater wordt vrijdag gecastreerd dus misschien dat het dan wat minder wordt?!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:35

De plek zal mogelijk toch ook wat gaan irriteren en dus kriebelen. Kan me best voorstellen dat hij het dan fijn vindt.

Kan je ze wel even apart houden na castratie?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 02:25

Ja, meestal als ik langer weg ga, gaat de hond mee.. maar als ik even naar de winkel oid ga dan vind ik het fijn om niet eerst alles van elkaar te scheiden ( de kat vangen want hij weet al wat er gaat gebeuren) maar als hij gecastreerd is laat ik ze indd sowieso de eerste periode niet samen als ik er niet ben. Ik hoop dat het daarna minder aantrekkelijk wordt voor de hond