Ervaringen enting leptospirose?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Ervaringen enting leptospirose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 21:13

Eigenlijk komt het hier helemaal niet voor dus heb ook nooit eerder mijn honden voor leptospirose laten enten, maar nu zijn er 2 dodelijke gevallen bekent in de stad hier in Göteborg. Hier zitten veel ratten/muizen etc

Wat is jullie ervaring met de enting ervaren de honden over het algemeen veel last?

Mizora

Re: Ervaringen enting leptospirose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:26

Ik heb last van ratten op het erf en bij de sloot en laat dus ook enten. Hier bij geen van de 3 honden ook maar enige reactie gehad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:45

Ent het al jaren en ook de nieuwe variant, alle honden altijd al bij ons. Nooit problemen mee gehad.
Honden hier waren ook allemaal honden die wel eens zwommen in meer of mindere mate.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:03

fijn om ervaringen te horen :j ik ga het dan toch doen. Mijn honden zwemmen en drinken veel buiten op de berg. Ik ken niemand die er voor ent maar wil geen risico nemen :( vooral omdat er nu dus al 2 dode honden zijn en waren positief op leptospirose.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:58

Ik heb het niet gedaan. Op Facebook is een groep over deze enting.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:02

helaas zijn mijn ervaringen zeer slecht :'( 2 van de door een vriendin gefokte hondjes zijn op het randje na dood gegaan door de enting. ze zijn beide op 9 weken bij een andere dierenarts geweest en zijn beide bewezen dat het om de Lepto4 enting ging waardoor ze ernstig ziek werden.
de hondjes kregen verlammingsverschijnselen. konden hun achterhand niet meer gebruiken, hadden zeer hoge koorts, wilde niet eten, en waren meer dood dan levend. de een heeft een aantal weken in de kliniek moeten verblijven, de ander een aantal dagen.

het moeilijke in deze "discussie" is dat beide risico s met zich mee brengt.. wel enten en ook niet enten.
ik heb er zelf voor gekozen niet te enten (en ja ik woon midden in de polder en mijn honden zwemmen met grote regelmaat)

ik zal kijken of ik nog een link kan vinden naar een kort filmpje van een van de pups die verlammingsverschijnselen had.

inmiddels zijn ze gelukkig gezond (jong)volwassen geworden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:41

Mijn jongste hond kreeg dezelfde reactie op de enting als essiesilly benoemd. Hoge koorts, niet meer kunnen lopen, niet eten, echt heel ziek. Heel heftig om hond zo te zien. Mijn honden krijgen de enting dus ook niet meer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:51

Hier ook de huidige puber en pup en de 4 volwassen honden de nieuwe enting gehad zonder problemen. Ook mijn had er geen problemen door oudje ondanks dat hij lichte vorm van epilepsie had