Hypoallergene hondenbrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Hypoallergene hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 16:23

Mijn hond heeft een voedselallergie. Waarvoor ze allemaal allergisch weet ik nog niet, maar in ieder geval voor gevogelte (kip/eend/kalkoen) en lam. Ze heeft 6 weken Royal Canin Hypoallergenic gekregen. Ondertussen wordt het dus tijd om weer een vleessoort toe te gaan voegen. Ik ben op zoek naar een brok met 1 diersoort. Voordat het echt duidelijk werd dat ze een voedselallergie had kreeg ze Acana Singles Grass fed lamb. Uit die lijn brokken kan ik nog de Pork of Pilchard versie proberen. Iemand nog ideeën over welke hondenbrokken ik zou kunnen proberen met een hoog vleesaandeel?

Voor de duidelijkheid, ik wil geen KVV/rauw vlees geven.

maj0

Re: Hypoallergene hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:27

Mag ik vragen waarom je geen kvv wil voeren?

Ik weet niet waar je woont. Maar wij hebben in de buurt een winkel zotten waar ze kvv verkopen. Maar ook goede brokken. Echt alles op natuurlijke basis.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:30

Vraag hier eens naar hun ervaringen! Wij hebben er veel aan gehad met hond met maag en darmproblemen.

https://ecostyle.nl/hond/

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:33

Het lastige met een brok bij allergie is dat je niet weet op welk deel ze reageren als het fout gaat. Zijn het de toevoegingen, de diersoort, de granen of andere vulmiddelen?

Ik heb al die dingen eerst los geprobeerd voordat ik een brok ging voeren en dan nog ging het niet altijd goed, helaas.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:49

om uit te breiden kan het al is het maar tijdelijk handig zijn om toch kvv te gaan voeren. Ik weet intussen redelijk wat brokken waar mijn allergische hond tegen kan, maar erzitten zoveel kruiden en soorten groenten in dat een reactie uitzonderlijk nog kan waardoor je terug bij af bent of nog steeds niet weet wat de oorzaak is.

Eukanuba dermatosis (aardappel en witte vis)
Wolfsblut Down under: aardappel en rund
Wolfsblut Wild pacific: aardappel en (vette) vis, hebben ook nog kangoeroe en tonijn in het gamma (naast vele andere diersoorten maar soms wordt er ook rijst gebruikt)
Taste of the wild, acana en Orijen hebben geloof ik ook een aardappel-visvariant, zonder ei of vet van gevogelte.

moet ergens nog wel een lijstje van hebben met alle mogelijke niet veterinaire dieetbrokken die voor mijn allegische hond in aanmerking kwamen, maar vind het niet direct terug.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:24

Als pup deed ze het op KVV helemaal niet goed. Daarnaast heb ik begrepen dat veel KVV ook niet geschikt is voor een eliminatiedieet vanwege kruisbesmettingen.
Die 2 brokken van Acana die ik in de OP noemde, zijn ook vrij van aardappel, eieren en granen/gluten. Waar mijn voorkeur wel naar uitgaat.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:35

Je hebt verschillende merken KVV. De ene doen ze het beter op dan de ander. Bij de winkel waar wij kvv halen hadden ze ook nieuw merk. Voerde voor 2 stabij's 1 kilo op een dag (van hondjes van 18 en 21 kilo) Veel te veel dus. Nu weer terug op het oude merk en dit gaat weer super. Zitten gelijk weer rond de 300 gram per hond. Weet niet of je meerder merken hebt geprobeerd toen ze pup was?

Wij hebben ook met onze hond een eliminatie dieet op kvv gedaan. Eerst begonnen met 1 diersoort 6 weken voeren gaat dat goed volgende er bij. Wel kiezen voor een soort die ze nog nooit gehad hebben. Bij die van ons werkt het wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:46

Nee er zijn niet zo heel veel kvv merken die enkelvoudig zijn ( vaak wordt gevogelte karkas gebruikt als botaandeel.

Rijst verdraagt jouw hond wel. De mijne namelijk niet, vandaar ik specifiek brokken op basis van aardapel opnoem.

Healthy dog persbrok rund met mais
Naturis is geloof ik wilde rijst met forel of hert denk ik ( de hypoallergene lijn dan)
Carnis
Naturavetal
Wolfblut heeft varianten met rijst
En fish 4digs is geloof ik ook aardappelen als koolhydraatbron

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:03

Real Nature.
Je hebt heel veel verschillende varianten, waarvan de meesten ook nog graanvrij zijn. Ook de meer aparte diersoorten, zoals rendier of kangoeroe. Ze hebben ook blikvoeding en zelfs snacks, maar die vind ik te prijzig :o

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 10:43

Ik begin toch te twijfelen of het zeker tijdens de eliminatieperiode niet beter is om KVV te gaan geven met 1 diersoort. Ik heb het geluk dat hier 2 winkels in de buurt zitten met een ruim KVV assortiment. Wel lastig trouwens om enkelvoudige KVV te vinden. Dan staat er bij KVV hert maar bij de ingredientenlijst staan dan alsnog meerdere diersoorten. En dan ook nog is voornamelijk gevogelte.

linnie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:50

Onze hond is erg allergische en kreeg altijd Jarco HRD of LDR.
Sinds kort zijn we overgestapt naar Senior voeding van Prins ook hypoallergeen en dat lijkt goed te gaan
tot nu toe.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:51

Persoonlijk vond ik het na het voeren van een brok waar mijn hond het goed op deed makkelijker om met enkelvoudige kvv zaken te gaan introduceren.

Merken die ik gebruikt en/of van weet dat ze enkelvoudig voor diersoort:
Kivo: rundcompleet, konijn compleet, lamcompleet (en denk ook paard)
Naturis: bijna alles uitz de visvarianten
Tinlo barfmenu
Degomeat: alleen de konijn en sportmix
Kiezebrink (is alleen niet compleet, dus neit geschikt voor alleen of langere tijd)
Hunters home

en ik dacht ook Dogmeat en Alaska en sommige van Lotgering, maar deze heb ik zelf nooit gevoerd...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:55

petitparis schreef:
Persoonlijk vond ik het na het voeren van een brok waar mijn hond het goed op deed makkelijker om met enkelvoudige kvv zaken te gaan introduceren.

Tinlo barfmenu
Kiezebrink (is alleen niet compleet, dus neit geschikt voor alleen of langere tijd)
Hunters home

en ik dacht ook Dogmeat en Alaska en sommige van Lotgering, maar deze heb ik zelf nooit gevoerd...

Hier alle info van kivo. :)
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:56

Je hebt van darf tegenwoordig enkelvoudige onder een andere naam. Iets als alroda oid. Maar makkelijk is het niet, ik heb het uiteindelijk met barf gedaan tot hij weer kvv kon eten qua diersoorten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:04

Mijn hond is voor dezelfde diersoorten allergisch en voor rund. Tenminste dat is wat we tot nu toe weten. Kvv deed het hier ook niet goed. Hij vond het heerlijk hoor maar bleef krabben. Nu krijgt hij Renske of herrmanns en daar doet hij het wel goed op. De brokken van orijen, de vis en red variant, gaan ook prima.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:42

petitparis schreef:

Tinlo barfmenu
Hunters home

Dogmeat (is dat niet hetzelfde als degomeat?) deed ze het als pup heel slecht op. Van Tinlo is alleen konijn een optie. Ik kwam Haaksbarf tegen, dat lijkt me wel wat. Ik wil namelijk als eerste geit gaan proberen. Een andere optie zou blikvoer zijn. Van Hermanns (Geit puur) of Wolf of Wilderness Rendier.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:48

nee, Degomeat is belgische fabrikant en heeft veel minder "soorten". Vind het persoonlijk heel waterig, maar gezien ik weinig keuze heb voor mijn honden geef ik het ter afwisseling met de paar merken en varianten die wel kunnen. Elk merk is toch op zijn eigen manier "compleet".

Haaksbarf is idd ook nog en optie.
Alvast succes!