De situatie: een paar maanden geleden besloot ik als gezelschap voor mijn kat een kitten erbij te nemen. Deze kitten bleek enorm dominant en terroriseerde mijn andere kat, Dondertje.
Dondertje was altijd een speelse vrolijke kat. Toen de kitten er was lag ze alleen nog maar bovenop de kast, kwam er vanaf om te eten en op de kattenbak te gaan om vervolgens zo snel mogelijk weer de kast op te klimmen omdat ze aangevallen werd door de kitten. Na een poos heb ik besloten de kitten weg te doen, en vanaf het moment dat kitten de deur uit was veranderde Donder direct.
In positieve zin, ik heb nog nooit zo'n gelukkige kat gezien! Knuffelde me helemaal dood zodra ik thuis kwam, en was weer zo speels als vroeger, maar dan nog een tikje speelser. Had ze voorheen zo nu en dan een gekke bui, die heeft ze nu sinds kitten weg is meerdere malen per dag. Heerlijk om te zien natuurlijk!
Maar, sinds kitten weg is, vertoont ze ook wat gek gedrag. Ze maakt 's nachts vreselijk veel herrie. Ik wordt er wakker van. Hoor haar rennen met haar balletje of andere speeltjes, en dan ineens is het even stil en begint ze heel hard te mauwen. Echt een beetje een jank geluid, niet een normale mauw, maar van die hele lange halen achter elkaar door. Om vervolgens weer te gaan rennen en spelen en dan begint het weer. Dit gebeurd iedere nacht, al bijna 4 weken lang.
Als ik ga kijken bij haar op dat moment, staat ze gewoon midden in de woonkamer of op de bank bij haar speeltje alsof er niks aan de hand is.
Ik geloof niet dat ze pijn heeft, ze ziet er gezond uit en is enorm blij en energiek. En als het pijn was geweest, waarom zou het dan telkens onder het spelen zijn?
Ik begrijp het gewoon niet... maar vind het wel vervelend worden